Clienti fideli… pasari rare

Clienti fideli: acesti fanatici atat de doriti de companii…

Companiile cheltuiesc sume impresionante in fiecare an pentru a se asigura ca produsele lor raspund nevoilor consumatorilor si pentru a construi relatii de lunga durata cu acestia, insa putine sunt companiile care primesc un feedback…”fanatic” din partea clientilor. Avantajele care deriva din cucerirea cat mai multor consumatori si marirea portofoliului de clienti fideli sunt enorme pentru notorietatea si profitabilitatea companiilor.

Profilul unor clienti fideli nu este greu de conturat:

Vin in mod constant si cumpara din ce in ce mai multe produse branduite cu sigla companiei, popularizeaza marca in cercurile de prieteni (online si offline), nu sunt vanatori de oferte si cumpara produsele, fiind convinsi de calitatea acestora.

Tips&tricks pentru a castiga clienti fideli:

1. Cultiva o relatie bazata pe sinceritate intre tine si client;

2. Empatizeaza cu nevoile clientului;

3. Personalizeaza felul in care interactionezi cu fiecare client in parte; acest lucru este realizabil daca implementezi un sistem CRM care sa pastreze istoricul relatiei cu clientii;

4. Ofera-i clientului cat mai multe experiente pozitive memorabile;

5. Creeaza un mediu social care sa faciliteze comunicarea dintre clienti si companie: pagini pe retele sociale (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc.), forumuri, evenimente speciale, cluburi petru membri etc.

6. Formeaza in jurul tau o echipa de oameni dedicati, care sa relationeze cu clientii intr-un mod cat mai constructiv!

Topul companiilor cu cei mai multi clienti fideli

Compania de cercetare Brand Keys, dedicata masuratorilor comportamentului consumatorilor, a actualizat anul acesta indexul Customer Loyalty Engagement, care supervizeaza 528 de branduri importante. Brand Keys a „deconspirat” astfel companiile cu cei mai multi clienti fideli:

  • Amazon
  • Apple smartphone
  • Facebook
  • Samsung
  • Apple computer
  • Zappos
  • Hiunday
  • Kindle
  • Patron
  • Mary Kay
  • Crest Whitestrips
  • Dunkin’s
  • Walmart
  • Maybelline
  • Grey Goose
  • Google
  • Ketel One
  • L’oreal
  • LG
  • Twitter

Toate aceste branduri au reusit sa-i cucereasca pe multi dintre cei cu care au interactionat si i-au transformat in clienti fideli care nu doar aduc profit companiilor detinatoare ale brandurilor, ci sunt si reali sustinatori ai produselor in cercurile de cunoscuti. Secretul lor nu se leaga doar de calitatea produselor, relatia dintre companie si consumator cantarind extrem de mult in…”compozitia” succesului.

 

Anterior

Urmator

Submit a Comment