Lumea marketingului digital evolueaza in mod constant. Iar anul acesta, marketerii vor asista la si mai multe schimbari, unele dintre ele extrem de volatile. Odata cu o crestere tot mai accentuata a cererii de noi tehnologii si experiente digitale, modul in care companiile se vor marketa catre clienti va decide daca cei care fac cautari se vor transforma si in clienti.
Orice marketer isi propune sa aiba rezultate mai bune pe viitor. Pornind de aici, iata care sunt predictiile cu privire la sapte concepte de marketing digital care vor conta cel mai mult in 2023.
1. Clipurile video scurte sunt regina pe tabla de sah
Daca spunem despre continut ca este regele, atunci continutul video este regina! Desi clipurile video nu sunt un trend nou, majoritatea companiilor B2B intuiesc cum sa foloseasca acest continut video intr-un mod cat mai coerent. Aceasta forma de continut are in general o rentabilitate semnificativa, dar cercetarile au aratat ca numai 30% dintre clipurile video sunt urmarite in proportie de 81%. Raspunsul in consecinta pot fi clipurile video scurte.
Continutul video in forma scurta nu trebuie sa fie intreaga ta strategie, dar trebuie sa fie in mod cert o parte din aceasta. Daca nu stii de unde sa incepi, iata mai jos cateva indicii.
- Rezuma-te la clipuri video cu o durata mai mica de 5 minute. Poate fi util sa inregistrezi un video mai lung si apoi sa il imparti in fragmente mai usor de consumat.
- Foloseste continutul pe care il produci deja ca un generator de idei.
- Propune-ti sa iti educi publicul cu privire la produs, servicii sau companie.
- Cand vine vorba despre un calendar de postari, o regula buna este sa postezi clipuri video oriunde postezi continut de blog. Apoi, extinde-te la postari regulate pe social media si mesaje prin email.
2. Social media s-ar putea rataci
Reach-ul organic prin social media nu mai este absolut deloc ceea ce era in urma cu cateva luni. Potrivit Washington Street Journal, utilizatorii social media interactioneaza mult mai putin pe platforme precum Instagram sau Facebook. Dar cum poti evita sa pierzi urmaritorii si implicarea?
Trebuie sa iti amintesti ca nu detii efectiv canalele de social media sau urmaritorii pe care ii ai pe pagini. Nu ii poti forta sa interactioneze cu continutul tau. In schimb, te poti concentra pe social media ca pe un instrument de generare de lead-uri. Alcatuieste-ti postarile in asa fel incat acestea sa ii incurajeze pe utilizatori sa faca urmatorul pas, care poate fi catre o pagina de destinatie sau catre inscrierea pe lista ta de email. In acest fel ai putea evita sa pierzi contactul cu clientii.
3. Dezvoltarea publicului este critica
Apelul la propria retea este de mult timp un mod popular de a-ti face continutul sa aiba cat mai multe vizualizari. Insa oamenii care distribuie mesajele chiar sunt dedicati celor spuse de tine? Cel mai bun mod de a stabili acest lucru este prin dezvoltarea publicului.
O strategie eficienta pentru generarea unui public captiv este prin email. In domeniul B2B in mod deosebit, 81% dintre marketeri spun ca email-ul este modul lor preferat de a ajunge la public. Oamenii care se inscriu sa primeasca notificari prin email sunt in mod inerent mai interesati de ceea ce oferi, pentru ca au cerut activ sa primeasca acest continut. Cand acesti consumatori iti trec pragul, alimenteaza-i si ghideaza-i prin calatoria de cumparare.
4. Foloseste-te de inteligenta artificiala
Inteligenta artificiala este un trend discutat la scara larga, ce poate crea destula confuzie pentru marketeri, ceea ce inseamna ca este rar implementata. Cu toate acestea, AI te poate ajuta sa creezi sau sa reutilizezi rapid continutul. Desigur, nu poate scrie tot continutul original, insa poate face procesul mai putin stresant.
In plus, Inteligenta Artificiala poate fi folosita pentru a analiza mase de date si pentru a te ajuta sa stii pe cine sa targetezi, cand sa targetezi si cu ce informatii. Unele instrumente AI pot contribui la formalizarea stilului si a tonului pe mai multe departamente, pentru a crea coerenta intre acestea, ceea ce poate sustine eforturile de generare a unui continut cautat de catre utilizatori.
5. Urmareste oportunitatile de co-marketing si colaborare
Daca speri sa atragi segmente noi de public, ia in calcul colaborarea cu alte branduri si nume din acelasi domeniu. Prin aceste parteneriate, fiecare dintre companii poate prezenta informatii utile clientilor celeilalte, pentru o notorietate mai mare a brandurilor, asigurata reciproc. In plus, faptul ca te bazezi pe expertiza altui brand este o alta modalitate de a dezvolta noi oportunitati pentru crearea de continut si pentru mentiuni de presa.
Un punct bun de pornire pentru a urmari aceasta strategie este sa te folosesti de reteaua de LinkedIn. De pilda, o persoana din reteaua ta te poate contacta pentru o colaborare intr-un episod de podcast – o modalitate excelenta de a impartasi cunostinte cu un public nou. Evenimentele din reteaua locala vin si ele cu oportunitati mari de a construi relatii cu colegi din domeniu, care pot deveni parteneri in diverse colaborari.
6. Valorifica publicul de podcast
Daca tot aminteam de podcasturi, ele sunt la mare cautare si in trend in aceasta perioada. In America exista peste 120 de milioane de ascultatori de podcast, dintre care peste 104 milioane asculta in mod regulat. Tocmai de aceea, podcasturile sunt o modalitate de a interactiona cu publicul pe care nu trebuie sa o omiti, mai ales pentru ca producerea lor nu necesita foarte multe echipamente.
Podcasting-ul este o modalitate excelenta de a partaja informatii cu un public mai larg. In plus, el poate fi folosit si ca instrument de generare de clienti potentiali, oferind publicului resursele necesare pentru a intra in legatura cu tine.
Desi exista un numar coplesitor de podcasturi, in aproape fiecare domeniu, acesta este un detaliu care nu trebuie sa te descurajeze. Valoarea ta va veni din evidentierea expertizei pe care o detineti tu sau brandul tau in general. Daca nu esti pregatit sa ai propriul tau podcast, poti cauta oportunitati de colaborare pentru a evita sa incerci sa te lupti singur.
7. Concentreaza-te pe aspectele SEO care conteaza
In 2022, Google a lansat mai multe update-uri de algoritm, doua dintre acestea fiind concentrate in mare masura sa se asigure ca domeniile cu ranking produc continut util si care chiar conteaza pentru public. Ceea ce inseamna ca in 2023 regula cea mai importanta a jocului este “calitatea mai presus decat cantitatea”.
Nu iti construi strategia efectiv in jurul cuvintelor cheie, ci incearca sa devii o autoritate in materie si sa castigi increderea publicului tau concentrandu-te pe utilitatea continutului. Incearca sa iti analizezi continutul din ultimele 6-12 luni pentru a stabili exact ce a functionat si ce nu, dupa care re-elaboreaza strategia in consecinta.
Date fiind asteptarile noi ale clientilor, 2023 are potentialul de a fi un an incredibil pentru marketingul digital. Nu trebuie sa reinventezi roata, ci doar sa faci ajustari. Atata timp cat vorbesti cu publicul tau si creezi o experienta excelenta pentru acesta, vei fi pregatit pentru succes.