Ai in plan o campanie de marketing digital, dar nu ai idee cum sa o lansezi? Nimic mai simplu: incepi prin a stabili mesajul unic, important si puternic pe care vrei sa-l transmiti peste tot, folosind platforme digitale accesate de pe orice – de la tablete la smart watch-uri – si care sa ajunga la oameni in propriile lor spatii digitale.
Iata cele mai importante 10 sfaturi care te vor ajuta sa-ti planifici si sa executi o campanie magistrala de marketing digital.
1. Stabileste ce anume vrei sa obtii
Ai o afacere cu lumanari si vrei sa vinzi mai multe produse? Vrei sa cresti pagina de Facebook a companiei tale? Vrei sa maresti numarul de inscrieri pentru un eveniment pe care il gazduiesti? Sau vrei sa faci o diferenta tangibila in lupta impotriva schimbarii climatice? Oricare ar fi intentia ta, primul pas este sa stabilesti care este obiectivul principal pe care vrei sa-l atingi cu campania pe care o ai in plan.
2. Stabileste-ti targeturi specifice
Pornind de la obiectivul principal, gandeste-te exact ce anume vrei sa realizezi. Ar conta pentru afacerea ta sa obtii doi clienti noi, sau ai vrea sa iti asiguri inca 500 de inscrieri la evenimentul organizat? Nu uita ca trebuie sa iti stabilesti mereu obiective realiste si realizabile!
O modalitate simpla de a te asigura ca iti poti atinge obiectivele este sa ai grija ca acestea sa fie „SMART”. Un obiectiv SMART este un obiectiv specific, masurabil, abordabil, realist si incadrat in timp.
3. Defineste-ti publicul
Asigura-te ca stii exact cui doresti sa i te adresezi. Publicul tau tinta sunt barbati sau femei, sau ambele? Au studii superioare? Sunt parinti? Targetezi oameni care lucreaza intr-un domeniu anume sau oameni cu interese speciale?
Instrumentele oferite de platformele online iti permit sa fii foarte specific atunci cand iti stabilesti publicul tinta. Pe LinkedIn, de exemplu, poti mentiona ca targetezi utilizatori cu diploma de master, de exemplu, sau utilizatori care lucreaza in inginerie sau se incadreaza intr-o anumita grupa de varsta.
4. Alege platformele relevante pentru publicul tau
Pana la urma, ceea ce ai de facut este sa trimiti publicul tinta catre propria ta platforma: fie site-ul web, fie un articol sau blog care evidentiaza mesajul cheie pe care vrei sa-l transmiti. Trebuie sa percepi acea platforma ca pe un „Soare” mare, aflat in centrul Universului, cu toate platformele disponibile – de la Facebook si YouTube la Twitter si TikTok – invartindu-se in jurul sau. In continuare, va trebui sa alegi o combinatie a celor mai relevante platforme dintre toate cele disponibile, care se potrivesc cel mai bine publicului tau.
5. Tine cont de bugetul disponibil
Cand vine vorba de buget, farmecul publicitatii digitale este ca poti cheltui foarte putin (doar 150 lei pot fi suficienti pentru a obtine rezultate bune dintr-o postare platita pe retelele sociale) sau o suma uriasa (ai fi surprins cat de mult pot costa campaniile digitale ale unora dintre marile corporatii.
Tine cont de faptul ca atunci cand lucrezi cu o agentie la o campanie anume, costurile vor fi ceva mai mari, dar te-ar putea ajuta sa ai mai repede rezultatele pe care ti le doresti.
Tine cont si de rentabilitatea investitiei la care te astepti. Daca bugetul tau e prea mic pentru a obtine un profit, e posibil sa nu ai o campanie de succes.
6. Planifica-ti calendarul
Trebuie sa-ti planifici calendarul in avans, astfel incat sa fii sigur ca esti pregatit atunci cand iti lansezi campania si sa stii ce trebuie sa se intample in timpul implementarii acesteia si in ce momente. Ai grija, insa, sa nu complici lucrurile prea mult.
Creaza un calendar curat si simplu, cu date, repere si stabileste clar cine este responsabil si pentru ce.
7. Perfectioneaza-ti conceptul si continutul
Conceptul, continutul si, in mod esential, designul creativ sunt cele mai importante elemente ale campaniei tale. Aceste elemente personalizate trebuie sa fie puternice si de impact, cu un mesaj coerent pe toate platformele. Acesta este un punct la care o agentie de marketing digital specializata si de incredere ti-ar putea fi de un real ajutor.
8. Evalueaza necesitatea de a folosi influenceri
Zona influencerilor poate fi destul de intimidanta, mai ales ca unii dintre ei percep preturi complet absurde pentru a crea o singura postare pe Instagram pe care sa o popularizeze in randul bazei lor de followeri.
Insa nu trebuie neaparat sa platesti sume uriase si poti obtine fara probleme un angajament mare si atunci cand un influencer iti promoveaza mesajul pe canalele sale digitale pentru o suma mult mai modesta.
Nu uita, este vital ca orice influencer pe care il alegi sa poata fi asociat cu brandul tau si sa aiba valori si/sau interese aliniate. Daca nu, aceasta tactica nu va functiona.
Exista diferite moduri de a implica influenceri in campania ta. Daca nu stii exact cum sa procedezi, o agentie de marketing digital te poate ajuta sa descurci itele la acest capitol.
9. Implementarea fara probleme e tot secretul
Atunci cand vine vorba de implementarea campaniei, ai grija ca totul sa fie perfect aliniat. Configureaza accesul la platformele pe care vrei sa le utilizezi, asigura-te ca indicatorii necesari sunt urmariti prin diferitele instrumente de analiza oferite de aceste canale.
Google Tag Manager, de exemplu, iti permite sa adaugi si sa actualizezi „tag-uri” ale site-ului web pentru a obtine o perspectiva mai buna despre numarul de persoane care au cumparat ceva sau care s-au inscris la un eveniment.
Pixelii de urmarire a conversiilor (fragmente mici de cod care iti pot oferi informatii despre utilizatorii platformei, spunandu-ti daca vizitatorii provin din cautari platite pe Google, Twitter sau Facebook, de exemplu) pot face diferenta pentru succesul unei campanii.
Campaniile prin e-mail folosesc adesea un link unic pe care destinatarii mailurilor pot da click. Aceste linkuri conteaza foarte mult atunci cand vine vorba despre evaluarea si raportarea reusitei unei campanii.
10. Masoara-ti rezultatele
Raportarea este importanta. Odata incheiata o campanie, va trebui sa masori cat de eficienta a fost ea. Te intereseaza sa afli ce reach a avut si de unde a provenit traficul pe site; performanta pe fiecare canal de social media in parte; interactiunile obtinute (angajamentul este un rezultat mult mai bun decat simplele „like” si „follow”); rata medie de click; si rentabilitatea investitiei, printre altele.
Raportarea nu iti va arata doar rezultatele, ci te va pregati si pentru urmatoarea campanie, pentru ca este esential sa stii ce anume a functionat si ce ar putea fi ajustat pentru data viitoare.
Sursa: https://themediaonline.co.za/2022/09/digital-marketing-putting-together-a-top-notch-campaign/