Exista o cerere foarte mare de angajati cu abilitati si cunostinte de marketing digital. Insa pentru ca acest domeniu este unul aflat intr-o schimbare rapida, este important ca profesionistii sa fie mereu la curent cu toate schimbarile, un atu ce poate face diferenta intre succes si esec. Idetificarea permanenta a noilor trenduri te poate mentine mereu cu un pas inainte si te pot ajuta sa ramai relevant si eficient intr-o zona extrem de competitiva.
In scenariul actual, venitul este generat digital la nivel intersectorial si inter-industrii. Intr-o perioada in care extrem de multi oameni lucreaza, se joaca si fac cumparaturi online, nu este o surpriza ca marketingul digital a capatat importanta si popularitate fata de toate celelalte strategii promotionale. Companiile si afacerile isi cresc in mod continuu cheltuielile pentru marketingul digital, iar acesta a devenit una dintre cele mai eficiente strategii prin care companiile se pot promova.
Iata mai jos cinci sfaturi oferite de expertul in marketing digital Dr. Joginder Singh Bedi, care si-a lansat de curand cartea „Ultimele tendinte in domeniul marketingului digital”. Vei afla de la el tot ce trebuie sa faci pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente tendinte din marketingul digital, inclusiv schimbarile legate de marketing in social media, metavers, big data si Internet of Things (IoT).
Urmareste cu atentie Google
Majoritatea cautarilor online se fac pe Google. Orice modificare efectuata de Google are un impact urias asupra tendintelor de marketing digital si a strategiilor de optimizare SEO. Asadar, daca vrei sa fii cu un pas inaintea concurentei, este important sa urmaresti indeaproape diversele surse de continut ale Google, inclusiv blogurile si postarile de pe Twitter.
Urmareste bloguri, social media, newslettere si reviste de top din domeniul digital
Exista bloggeri care posteaza constant update-uri despre trendurile din marketingul digital si despre schimbarile in materie de SEO. Acesti profesionisti folosesc o varietate intreaga de softuri de tracking, surse din interior si interactiuni din domeniu pentru a ramane mereu la curent cu orice schimbare. Aceste informatii te pot ajuta sa stii care sunt cele mai recente trenduri inainte de anunturile oficiale.
De asemenea, te poti bucura de ajutorul altor surse precum social media, newslettere si reviste, pentru a afla despre cele mai recente evenimente. Urmarirea comunitatilor, forumurilor si grupurilor online poate fi si ea o resursa excelenta de invatare.
Inscrie-te la un curs
Informatia venita de pe bloguri si reviste poate fi uneori insuficienta atunci cand cauti informatii specifice despre orice zona complexa. Un curs profesionist online sau offline iti poate oferi informatii practice specializate despre acest subiect. Exista numeroase cursuri online, disponibile pe diverse site-uri si institutii media care te pot ajuta sa inveti skill-uri noi. Asigura-te ca verifici intotdeauna review-urile inainte de a te inscrie la un curs.
Fii atent la strategia brandurilor mari
Poti trage mereu cu ochiul si te poti inspira de la marii jucatori din domeniu. Brandurile mari au bugete mari, echipe mai mari si resurse mai importante, ceea ce iti poate oferi o sursa inestimabila de informatie.
Fii atent la publicul tau tinta
Poti identifica trenduri noi si pe baza feedback-ului primit de la clienti, cererilor si nevoilor acestora. Poti obtine o cantitate foarte mare de informatii din feedback-uri, plangeri si reclamatii ale clientilor, interese sau trenduri generale pe diverse platforme interne si externe, precum social media si stiri.