8 motive pentru care continutul este regele marketingului digital

Continutul este primordial. Nimeni nu poate nega asta! Iar continutul este o parte integranta a marketingului digital.
Aproximativ 87% dintre vizionarii din marketing considera continutul ca fiind centrul strategiei lor de marketing. Ceea ce explica importanta continutului si influenta sa in domeniul digital.
Continutul este peste tot. Bloguri, tweet-uri, imagini, filme, muzica, reclame, jocuri video, NFT-uri si multe altele. Consumam continut zilnic, fie in formele sale traditionale, fie in forme evoluate.
Si indiferent ca esti un gigant pe nisa ta, sau te afli abia la inceput, continutul este cheia care iti va asigura o crestere constanta.

Continutul te ajuta sa depasesti concurenta in rivalitatea digitala. In plus, iti alimenteaza palnia de marketing, permitandu-ti sa generezi lead-uri de calitate.
Asadar, continutul este regele in marketingul digital. Insa daca inca nu esti convins de asta, iata care sunt cele opt motive care te-ar putea face sa crezi 100%.

1. Fara continut nu poti avea o prezenta in online

Pentru a intra in lumea digitala, ai nevoie de continut. Gandeste-te cum ar arata site-ul tau fara continut publicat si fara pagini sau continut de blog. Pur si simplu daca ar exista si atat, fara informatii. Un astfel de blog ar adauga vreo valoare in plus brandului tau? E evident ca nu!
Continutul transforma un site web gol intr-o platforma care ofera solutii personalizate. Continutul te ajuta sa iti spui povestea ca brand si sa transmiti mesajul catre publicul tinta. Fara el, identitatea ta digitala nu este altceva decat un nume de domeniu si atat.

2. Continutul te ajuta sa te conectezi cu publicul tau

Pentru a intelege importanta continutului in marketingul digital, gandeste-te in primul rand la modul in care comunici in general cu publicul. Indiferent de modalitatea pe care o preferi, continutul te ajuta sa ajungi la clientii actuali si la cei potentiali.
Oamenii cauta fie pe motoarele de cautare, fie pe platformele de social media, fie in comunitatile online, pentru a gasi raspunsuri la intrebarile lor. Iar singurul mod de a le castiga increderea este sa le oferi cele mai potrivite solutii.

Continutul iti permite sa generezi notorietate si sa rezolvi probleme legate de nisa ta. In plus, te ajuta sa comunici cu publicul prin bloguri, videoclipuri, postari pe retelele de socializare, podcasturi si multe altele.
Educarea publicului si rezolvarea problemelor sale este o strategie sigura de a atrage clienti si de a deveni un brand de incredere in domeniu. Continutul face totul posibil.

3. Continutul faciliteaza propunerea de valoare

Clientii nu se asociaza cu produse sau servicii, ci se asociaza cu branduri. Nu iti poti depasi concurenta doar oferind produse sau servicii bune. Trebuie sa imbratisezi un profil de brand.
Continutul iti permite sa sporesti loialitatea publicului fata de brand, prin propunerea de valoare. In plus, iti permite sa iesi in evidenta fata de alti jucatori din domeniul tau. Cum? Ajutandu-te sa raspunzi la intrebarile publicului tinta.

Prin continut ajuti publicul sa exploreze solutiile pe care le cauta. Ce trebuie sa faci? In primul rand, cauta zone din nisa ta neglijate de concurenti. Apoi, pe baza datelor colectate, creaza o strategie de continut care sa ofere mai mult.
Brandul tau va creste si va deveni din ce in ce mai credibil, odata cu fiecare raspuns oferit unei intrebari a clientului. Vei adauga valoare oferind raspunsuri cautate de oameni. Acest lucru nu doar ca te diferentiaza de concurenta, dar te ajuta si sa castigi increderea publicului tinta.

4. Continutul ofera scalabilitate

Continutul are o varietate de forme – text, audio, vizual, virtual, realitate augmentata si multe altele. Diversitatea continutului faciliteaza scalabilitatea in strategiile tale de marketing digital. In plus, te ajuta sa iti adaptezi mesajele la datele demografice ale publicului si la platformele digitale preferate ale acestuia.

Aproximativ 43% dintre oameni cauta solutiile dorite prin intermediul retelelor de socializare. Gandeste-te la toate platformele de social media care exista. De exemplu, fiecare platforma are date demografice diferite ale utilizatorilor, respectiv formate de continut diferite pentru Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube si TikTok .
Continutul iti permite sa folosesti diverse platforme digitale pentru a-ti transmite mesajul. Poti realiza campanii de marketing care sa se potriveasca cel mai bine profilului tau de public, bazate pe diferite formate de continut.

5. Continutul generat de utilizator

Firmele se straduiesc adesea sa capteze lead-uri de calitate, mai ales atunci cand sunt la inceput. Exista multe motive pentru asta, insa cel mai important este ca oamenilor le e greu sa aiba incredere in brandurile noi.
Iar in aceasta situatie, dovezile sociale adaugate pe site-ul tau sunt una dintre strategiile viabile pe care trebuie sa le iei in calcul. Continutul generat de utilizatori te poate ajuta sa castigi increderea publicului tinta prin prezentarea experientelor clientilor multumiti.
Oamenii sunt adesea reticenti cand vine vorba sa incerce produse noi. Tocmai de aceea, ei se bazeaza pe experientele altor persoane care au incercat produsele inaintea lor. Multe companii au recunoscut o crestere medie de 161% a conversiilor datorita continutului generat de utilizatori.

Continutul generat de utilizatori este o tactica foarte eficienta prin care iti poti alimenta conversiile. Uneori, acesta este impulsul final de care un client are nevoie pentru a lua decizia de cumparare. In plus, nu implica niciun cost.
Insa dincolo de conversii, continutul generat de utilizatori alimenteaza si rankingul pe motoarele de cautare. Pentru ca motoarele de cautare prioritizeaza experienta utilizatorului, ratingurile si review-urile pot avea un impact semnificativ asupra SERP-ului.

6. Continutul te ajuta sa obtii backlink-uri de calitate

Stiai ca aproximativ 91% dintre site-uri nu au parte de trafic organic din cauza lipsei backlink-urilor?
Cu ajutorul continutului, vei castiga linkuri de calitate pentru site-ul tau, publicandu-ti articolele pe platforme terte, in cadrul a ceea ce numim postari guest. Aceasta este una dintre tacticile eficiente de marketing de continut care te ajuta sa generezi lead-uri care pot aduce conversii.

Backlink-urile de calitate iti aduc vizitatori noi pe site si te ajuta sa construiesti autoritate in jurul subiectelor care rezoneaza cu nisa ta. In plus, backlink-urile te ajuta sa iti imbunatatesti rankingul pe motoarele de cautare in cazul cautarilor targetate.
Iar asta nu e tot! Backlink-urile create prin postari guest iti maresc exponential reach-ul. Scrie pe subiecte care atrag publicul tinta si publica acest continut pe site-uri terte. Iti vei mari astfel reach-ul si vei atrage lead-uri de calitate.

7. Continutul te ajuta sa urci in ranking-urile motoarelor de cautare

Google prefera continutul de calitate mai presus decat orice. De aceea, aproximativ 72% dintre marketeri considera ca cea mai eficienta tactica SEO este crearea de continut.
Continutul este una dintre cele mai eficiente modalitati de a obtine un ranking mai bun in motoarele de cautare, pentru ca oamenii folosesc motoarele de cautare pentru a explora solutii potrivite pentru problemele pe care le au. Iar majoritatea nu trec de prima pagina pentru a vedea recomandarile.

De aceea, un ranking mai bun pe motoarele de cautare este una dintre prioritatile principale ale afacerilor in curs de dezvoltare, indiferent de domeniu.
Pentru a obtine un ranking mai bun, incepi prin a gasi cuvintele cheie care iti reprezinta cel mai bine nisa. Apoi, creaza continut pe cele mai cautate subiecte ale publicului tau. In al treilea rand, asigura-te de profunzimea subiectului, pentru ca nu esti singurul care targeteaza cuvintele cheie selectate.
Daca reusesti sa ai un continut ce raspunde intrebarilor si detaliilor publicului target, cel mai probabil vei avea un ranking mai mare pentru acele cuvinte cheie. Inca o data, explicatia este ca motoarele de cautare prefera continutul detaliat, creat in jurul preocuparilor sale.

Experienta utilizatorului conteaza foarte mult si pentru motoarele de cautare. Prin urmare, trebuie sa te asiguri ca oferi un continut lizibil, proaspat si complet. In plus, continutul tau ar trebui sa inlesneasca misiunea utilizatorilor, nu sa-i copleseasca. Ramai, asadar, la subiect si ofera continut simplu.
In general, pentru a urca in rankingul motoarelor de cautare, trebuie sa-ti cunosti publicul, sa urmezi cele mai bune practici din industrie si sa creezi continut de calitate conform regulilor motoarelor de cautare.

8. Continutul faciliteaza parteneriate cu influenceri

Marketingul prin influenceri este una dintre strategiile de marketing digital care s-a bucurat de tot mai multa popularitate de-a lungul anilor. Este o tactica inteligenta de marketing in care ajungi la mase cu ajutorul unor personalitati celebre.
Exista multe motive pentru acest avant de popularitate al marketingului prin influenceri. In primul rand, aproximativ 72% dintre clienti cauta review-uri atunci cand cumpara. In plus, este linistitor pentru ei sa stie ca inaintea lor si alte persoane au achizitionat un produs sau un serviciu si au avut o experienta decenta.

Majoritatea influencerilor sunt la fel de celebri ca si vedetele renumite. Asadar, recomandarile lor sunt adesea percepute ca fiind mai importante decat cele ale unui neprofesionist. De aceea, aproximativ 49% dintre clienti au incredere in recomandarile facute de influenceri atunci cand cauta sa ia decizii informate.
Insa gasirea si contractarea influencerului potrivit poate fi dificila. Daca vorbim despre nano-influenceri si micro-influenceri, acestia nu au suficienti urmaritori, iar daca ne referim la influenceri de la un nivel mediu in sus, ei nu vor fi usor de convins.
Majoritatea parteneriatelor nu dureaza mult, chiar daca reusesti sa contractezi influencerul potrivit. In cele mai multe cazuri, motivul din spatele acestor parteneriate esuate este continutul. Influencerii cer libertate creativa, iar companiile sunt reticente in a le da libertate, pentru ca este in joc imaginea brandului.

O strategie de continut bine conceputa rezolva aceasta problema o data pentru totdeauna. Ea te ajuta sa dezvolti un mesaj in concordanta cu brandul si care sa rezoneze cu publicul influencerilor cu care vei lucra.

Concluzie

Exista multe argumente care te pot convinge de valoarea continutului in marketingul digital, insa cele de mai sus sunt cele mai importante pe care trebuie sa le stii.
Continutul este versatil si are implicatii diverse pentru toate industriile. El te ajuta sa intri in contact cu publicul tinta, sa generezi notorietate, sa obtii lead-uri de calitate, sa initiezi palnia de vanzari si sa oferi solutii personalizate.
Indiferent de motivul pentru care il folosesti, nu poti elimina continutul din marketingul digital. El va avea un impact direct sau indirect asupra fiecarei strategii pe care o creezi.

Sursa: https://readwrite.com/8-reasons-why-content-is-king-in-digital-marketing/

Anterior

Urmator

Submit a Comment