Te consideri un expert in materie de Google? Crezi ca stii toate dedesubturile gigantului cautarilor online? Daca ai raspuns cu “da” macar la una dintre aceste intrebari, pregateste-te sa fii surprins. Pentru ca Google contine miliarde de surprize! Gigantul cautarilor isi transforma constant algoritmii si oferta, de la functii secrete de cautare pana la ghiduri SEO interne. Iata in cele ce urmeaza mai multe despre secretele Google.
1. Google are functii pentru cautarea avansata: operatorii Booleeni
Suntem cu totii extrem de familiarizati cu bara de cautare a Google, dat fiind ca 84% dintre noi recunoastem ca facem cel putin trei cautari pe Google pe zi. Cu toate acestea, motorul de cautare vine si cu unele functii destul de cool si avansate de cautare, despre care nu multi oameni stiu. Aceste instrumente incluse pornesc de la o functie de cautare dupa hashtag, ce permite utilizatorilor sa optimizeze SEO si ajung pana la orice altceva. Vom detalia mai jos cele mai utile patru functii secrete ale cautarii pe Google, astfel incat sa incepi sa stapanesti aceste trucuri secrete.
Cautarea rezultatelor similare cu “Related”
Adaugarea cuvantului “related” la termenii tai de cautare iti permite sa incluzi si subiecte similare sau identice. Aceasta functie poate fi benefica pentru largirea cautarilor, dar iti permite sa mentii rezultatele in aceeasi zona tematica. Caracteristica ii poate ajuta pe unii proprietari de afaceri online sau marketeri sa identifice concurenta.
Evaluand tipul afacerii, continutul si categoria, Google iti poate arata vanzatori care ofera produse si servicii similare cu ale tale. In acest fel iti va fi mai usor sa afli search ranking-ul concurentei, strategia sociala si alte functionalitati de marketing.
Cautarea profilurilor de social media si mentionarilor pe Google
In contextul in care peste 49% din populatia globului foloseste social media, e foarte clar ca exista u numar covarsitor de profiluri prin care trebuie sa cauti.
Cu secretul Google de cautare in social media poti folosi simbolul @, urmat de numele de utilizator al unui cont. Google va pune cap la cap rezultatele pentru acel utilizator, inclusiv paginile web si tweet-urile.
Poti, de asemenea, sa limitezi cautarea tastand acesti termeni urmati si de site-ul pe care vrei sa cauti – Twitter de pilda. In acest fel poti vedea contul persoanei respective, mentionarile contului sau si conturile care folosesc handle-uri similare sau detinute de persoane cu acelasi nume real.
In acest fel vei putea sa izolezi mentionarile concurentilor, sau brandurilor pe care vrei sa le explorezi pe viitor.
Cautarea de hashtag-uri pe Google
Functiile de cautare Google te pot ajuta sa gasesti mult mai mult decat profiluri. Foloseste simbolul # pentru a agrega rezultatele hashtag, inclusiv prezenta in social media asociata cu cuvintele sau frazele folosite de tine.
De pilda, daca vei cauta #digitalmarketing si vei modifica data de cautare din Instrumente (Tools) – in dreapta jos fata de bara de cautare – filtrand doar rezultatele din ultimele 24 de ore, vei vedea doar cele mai recente postari din social media care discuta despre marketingul digital.
Daca vrei o cautare si mai restransa, schimba tipul de rezultat folosind ghilimelele – “#digitalmarketing” – pentru a vedea doar rezultatele care folosesc acest hashtag.
Functia de cautare permite marketerilor sa vada ce cuvinte cheie se aliniaza cu mesajul brandului lor, analizand in acelasi timp si modul in care competitorii lor folosesc social media.
Google iti permite sa accesezi memoria cache a unui site
Pornind de la identificarea frecventei cu care este crawlat site-ul tau si ajungand pana la informatii despre o pagina cazuta pentru moment, poti afla foarte multe din cache.
Pentru a accesa copia salvata a unui website, foloseste pur si simlu comanda de cautare “cache:” inainte de URL-ul unui site. Poti vedea cea mai recenta versiune a site-ului respectiv in copia cache, asa ca nu te astepta sa gasesti un draft vechi de cativa ani.
In copia din cache vei putea vedea versiunea completa, text-only, sau sursa. Vei vedea, de asemenea, reperul temporal si un snaphot facut de Google.
2. Google face mii de update-uri in fiecare an
In perioada sa de inceput, Google nu a facut multe update-uri anuale pentru algoritmii sai, insa acum algoritmul sau este updatat de nenumarate ori pe an.
De ce ar trebui sa te intereseze acest secret al Google, care e totusi destul de cunoscut?
Update-urile reprezinta schimbari in modul in care sunt afisate paginile in rezultatele motoarelor de cautare (SERP) si pot influenta vizibilitatea unui site in cautari.
Desi, istoric vorbind, aceste update-uri au mers de la eliminarea spam-ului pana la plasarea de reclame in SERP, exista la orizont un update important care va influenta modul in care marketerii culeg informatii despre publicul caruia vor sa i se adreseze.
Google are in plan sa elimine toate cookie-urile unor terte parti din motorul sau. Folosite ca instrument pentru a urmari miscarile individuale pe web, cookie-urile nu au fost doar cel mai bun prieten al marketerilor mult timp, ci si o amenintare la adresa sigurantei.
Desi eliminarea cookie-urilor este un update masiv, o multime de update-uri suplimentare iti pot influenta strategia digitala in alte moduri.
Daca vrei sa fii mereu cu un pas inaintea acestor update-uri, fa demersurile necesare pentru a te asigura ca iti construiesti un site adaptabil, editabil si pagini care pot sa faca fata schimbarilor, ceea ce te va aseza pe traiectoria potrivita catre succes in mediul digital.
3. Google stie cand utilizatorii parasesc o pagina (rata de bounce)
Nu reusesti sa-ti maresti numarul de inscrieri cu adresa de email, sa iti cresti traficul pe site sau sa obtii mai multe lead-uri? Daca raspunsul tau este “da”, probabil ca principala cauza a acestor probleme este rata de bounce sau rata de respingere. Rata de respingere se refera la numarul de persoane care viziteaza pagina de destinatie (landing page) si ies fara vreo alta interactiune.
Ratele de bounce sunt parametri importanti, pentru ca iti permit sa intelegi comportamentul on-page al utilizatorilor site-ului. Iar Google are o evidenta clara a acestui comportament prin Google analytics.
Daca te confrunti cu o rata mare de respingere si nu reusesti sa iti atingi obiectivele de marketing, nu iti face griji. Exista cativa pasi pe care ii poti face pentru a reduce rata de bounce. Iata care sunt acestia:
Imbunatateste lizibilitatea continutului
Continutul tau arata ca un calup mare? Daca da, trebuie sa il fragmentezi in mai multe parti. In mod ideal continutul tau ar trebui sa fie rapid si consumabil. Iata cateva ponturi pentru a-ti face paginile mai lizibile:
- Foloseste imagini, pentru a fragmenta efortul necesar pentru a citi.
- Foloseste citate pentru a evidentia seriozitatea si pentru a sparge textul.
- Foloseste subtitluri.
- Evidentiaza cuvintele cheie cu bold.
- Pune intrebari pentru a implica cititorii.
- Incheie pagina de destinatie sau continutul cu o concluzie cu subtitlu.
Fa meta-descrieri puternice
Meta-descrierile sunt atribute HTML care explica ce anume poate anticipa o persoana care efectueaza o cautare ca va gasi pe o pagina anume. Motoarele de cautare folosesc aceste descrieri pentru a stabili despre ce este o pagina.
In mod ideal, meta-descrierile ar trebui sa aiba 155 de caractere. Daca depasesti acest numar, cel care efectueaza cautarea va vedea o elipsa (…) la finalul descrierii. In acest fel poti avea parte de o rata mai mare de bounce, pentru ca e posibil ca site-ul tau sa nu fi fost descris in mod adecvat.
Pentru a-ti optimiza meta-descrierea, incearca sa respecti lungimea ideala (cele 155 de caractere) si include cuvinte cheie relevante.
Foloseste continut interactiv
Iti doresti sa implici vizitatorii care ajung pe site-ul tau? Nu exista o strategie mai buna de a face asta decat sa folosesti continut interactiv. Continutul interactiv ii indeamna pe utilizatori sa treaca la actiune, in loc sa iasa pur si simplu de pe site. In acest mod poti determina vizitatorii sa iti exploreze site-ul pentru a afla mai multe despre organizatia ta.
Exemple de continut interactiv sunt infograficele, ebook-urile, lookbook-urile, quizz-urile si listele, toate creand si mentinand implicarea.
4. Google isi lanseaza propriile ghiduri SEO
Chiar daca poate parea ca Google are multe informatii ascunse, trebuie sa mentionam ca Google isi lanseaza propriile ghiduri SEO. Aceste instrumente variaza in functie de nivelul de cunostinte si de familiarizare si includ chiar si un ghid pentru incepatori si un ghid pentru dezvoltatori.
Aceste ghiduri acopera aproape tot ce trebuie sa stii despre cum sa reusesti in SEO pe Google.
5. Google are conferinte secrete
In ultimul deceniu, Google a gazduit in perioada verii un eveniment numit Google Camp. Nu trebuie insa sa te lasi pacalit de acest nume, pentru ca nu este vorba despre un bootcamp pentru programatori si dezvoltatori. Este o intalnire stralucitoare a creierelor, ce are loc vara.
Tabara cu tematica anuala a acoperit subiecte umanitare, precum incalzirea globala si educatia. Poti gasi la aceste evenimente fosti presedinti si starlete actuale, designeri de moda si lideri din domeniul tehnologiei. Si desi participarea la acest eveniment este extrem de selectiva (si, bineinteles, extrem de scumpa), se pare ca participantii se bucura de conversatii de profunzime si de relaxare.
6. Google este plin de surprize distractive
Desi Google este in mod cert cel mai folosit motor de cautare din lume, el este si cel mai distractiv motor de cautare din lume. Plin de surprize care merg de la Solitaire pana la functia de creare a unui grafic in forma de inima, Google are cate o modalitate de relaxare pentru oricine vrea sa faca din cand in cand cate o pauza. Detaliem mai jos trei dintre surprizele distractive favorite ale Google.
Sunetele de animale
Fie ca iti inveti copiii despre diferitele sunete de animale, fie ca vrei pur si simplu sa te bucuri de niste timp cu tematica naturala, aceasta caracteristica secreta a Google este extrem de incantatoare.
Pentru a accesa sunetele de animale ale Google, introdu fraza de cautare “animal sounds” in bara de cautare si sa-nceapa distractia!
X si 0
Daca esti in cautarea altei surprize care sa te distreze si esti usor nostalgic, poti incerca un joc clasic de X si 0. Nu trebuie decat sa introduci “tic tac toe” sau “X si 0” in bara de cautare si vei fi pregatit de un joc cu Google AI.
Da cu banul
Te chinuie o intrebare cu da sau nu la care nu poti gasi raspunsul decat daca dai cu banul? Ei bine, daca nu ai la indemana nicio moneda, nu iti face griji: Google are cate una pentru fiecare intrebare a ta si te poate ajuta. Introdu in bara de cautare fraza “flip a coin” si vei avea raspunsul.
7. Google ofera indrumari direct din bara de cautare
Desi probabil ca folosesti Google Maps in mod frecvent in viata de zi cu zi, poti sa ai parte de indrumari pentru orice locatie direct din bara de cautare. De pilda, tasteaza pur si simplu “directia catre… de la…” si Google iti va oferi indrumari pas cu pas. Poti alege chiar si modul de deplasare – cu masina, cu mijloacele de transport in comun sau pe jos.
8. Google iti permite sa cauti in site-uri
Daca un site pe care vrei sa gasesti ceva anume nu este prevazut cu functie de cautare, nu iti face griji. Cu Google poti cauta in continutul unui site si poti face orice interogare. Adauga pur simplu “site:[URL-ul site-ului]” urmat de cautarea pe care vrei sa o efectuezi si vei fi directionat exclusiv catre rezultatele de pe acel site, in loc sa fii trimis catre intregul web.
9. Google iti permite sa cauti filme, carti si stiri
Desi majoritatea utilizatorilor Google stiu cum sa faca o cautare de imagini sau video, probabil ca nu ai stiut pana acum ca poti modifica rezultatele cautarii in functie de mediu.
Daca vrei sa cauti o carte, da click pe menu item-ul intitulat “More” (“Mai multe”) si alege din acest meniu carti, stiri sau filme, eliminand astfel din cautare orice alta dezordine care sta in calea obiectivului tau.
10. Defineste numarul de rezultate al unei cautari
Desi toate afacerile aspira sa ajunga pe prima pagina a Google, uneori informatia de care ai nevoie nu ajunge acolo. Pentru a vedea mai multe rezultate ale cautarii, selecteaza “setari” in dreapta barei de cautare din pagina de rezultate si modifica numarul de rezultate ale cautarii.
Intrebari frecvente despre secretele Google
Google are functii secrete de cautare?
Da! Desi poate ca inca mai folosesti interogarile standard in bara de cautare, Google are si functii mai profunde decat pare la prima vedere.
Google isi updateaza algoritmul de cautare? Conteaza acest lucru?
Da si da. Google face anual mii de update-uri ale algoritmului sau de cautare. Aceste update-uri pot influenta in mod semnificativ modul in care site-ul se manifesta in SERP.
Cum poti tine pasul cu algoritmul schimbator al Google?
Desi raspunsul are doua fatete, retine ca o buna aparare este cel mai bun atac. E adevarat ca multe dintre schimbarile mai ample ale Google sunt mediatizate inainte de a intra in vigoare, insa unele dintre ele nu sunt deloc cunoscute. Construind un site adaptabil si agil, te poti pregati pentru orice update care apare.
Google chiar organizeaza conferinte secrete?
Da. In fiecare vara, oaspetii sai se aduna intr-un loc tematic, concentrat pe o problema umanitara.
Secretele Google: Concluzie
Indiferent daca esti marketer digital sau proprietar de business, nu strica niciodata sa inveti mai multe despre motorul de cautare care iti aduce cea mai mare parte a traficului de pe site.
Daca esti sincer, trebuie sa recunosti ca iti doresti – ca orice afacere, de altfel – mai multi vizitatori legitimi pe site, un SEO mai bine optimizat si pagini care sa aduca mai multe conversii, nu-i asa?
Invatand mai multe despre secretele Google, le vei putea folosi in avantajul tau. De asemenea, te vei putea familiariza cu continutul ghidului SEO.
Si chiar daca nu vei ajunge niciodata la Google Camp-ul din Sudul Italiei, vei avea sanse mult mai mari ca site-ul tau sa ajunga pe prima pagina a Google SERP.
Sursa: https://neilpatel.com/blog/google-secrets/