7 tactici pentru a-ti pregati echipa de marketing digital pentru 2023

Inca de la finele anului 2022, marketerii digitali se concentrau pe modul in care pot oferi castiguri pentru clientii lor in 2023. Daca nu ai facut asta deja, ai mai jos 7 tactici care te pot ajuta sa iti pregatesti echipa de marketing digital pentru anul acesta.
Pe masura ce trecerea catre digital continua, marketingul traditional este tot mai perturbat de marketingul digital. Echipele de marketing digital se afla sub presiunea uriasa de a gestiona aceasta tranzitie, de a capta oportunitatile oferite de marketingul digital si de a oferi profituri cat mai mari. Iata mai jos cele mai importante tactici prin care poti face asta.

Automatizeaza pentru a-ti imbunatati eficienta fluxului de lucru

Imbunatatirea eficientei fluxului de lucru este o modalitate excelenta de a oferi clientului o experienta mai buna, de a reduce costurile serviciilor si de a imbunatati profitabilitatea agentiei. In urma cu zece ani, capitalistul de risc Marc Andreessen spunea ca „software-ul mananca lumea”. Astazi, e mai aproape de realitate sa spunem ca inteligenta artificiala (AI) este cea care mananca lumea. AI influenteaza industrie dupa industrie, iar marketingul digital nu face nici el exceptie. Un instrument ce poate fi usor de implementat este utilizarea inteligentei conversationale pentru a scoate la lumina informatii importante din conversatiile cu clientii si pentru a imbunatati strategiile de marketing. De exemplu, inteligenta conversationala poate determina ce cuvinte cheie folosesc clientii si poate schimba directia eforturilor de marketing, astfel incat produsele si scenariile sa reflecte limbajul clientilor.

SEO continua sa fie important

Orice expert in marketing iti va spune ca optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) a evoluat si ca ea inseamna astazi mult mai mult decat sa urci un site cat mai mult din punct de vedere al rankingului pe Google. Desi page rankingul pe Google continua sa fie extrem de important, SEO s-a schimbat in moduri fundamentale.
Specialistii in marketing digital trebuie sa ia in considerare strategii alternative pentru SEO. Desi dominatia Google in randul motoarelor de cautare continua sa ia proportii, strategiile de cautare pe platforme precum Amazon, Instagram si Twitter vor deveni din ce in ce mai importante.

Iesi in evidenta prin gandirea inovatoare

Gandirea inovatoare este un mod nou si din ce in ce mai important de a dezvolta un brand.
In plus, este si un mod extrem de profitabil de a face asta, necesitand foarte putine investitii financiare. Insa ceea ce are cu adevarat nevoie este o investitie in dezvoltarea unor perspective unice. Iar acest aspect poate necesita chiar sa ai o persoana a carei sarcina sa fie doar aceea de a citi, de a gandi, de a scrie sau de a posta clipuri video.
Oamenii sunt infometati de informatii si nu isi doresc decat sa li se ofere informatii profunde care sa merite timpul lor. Daca poti castiga increderea oamenilor ca o autoritate de incredere, vei construi valoarea brandului.

Acumuleaza date

In era Big Data, informatiile sunt noul petrol. Detinerea de date este piatra de temelie a unei afaceri excelente. Afacerea ta trebuie sa investeasca in urmarirea activitatii clientilor, nu doar pe site-urile web ale clientilor, ci si pe site-uri terte.
In cazul produselor Apple, ei vor trebui, desigur, sa isi dea consimtamantul in mod explicit si le poti chiar solicita in mod proactiv consimtamantul atunci cand ajung pe site-ul web al clientului. Procentul din trafic pe il poti urmari iti va oferi informatii despre ceea ce doresc oamenii. Urmarirea conversiilor lead-urilor este un aspect vital.
Daca nu poti masura ceva, e greu sa stii daca procedezi corect. Colectarea datelor este esentiala pentru a intelege ce functioneaza si ce nu in strategia ta de marketing digital si, prin urmare, pentru a reduce costul de obtinere pentru fiecare client. De asemenea, este important sa faci bine clientilor tai, oferindu-le exact ceea ce isi doresc si ce au nevoie. Fara date, nu poti maximiza rentabilitatea investitiei (ROI) in campaniile pe care le desfasori. In acest fel, iti poti mari sansele de a pastra clientii.

Pregateste-te pentru Google Analytics 4

Incepand cu 1 iulie 2023, Universal Analytics nu va mai procesa date. Desi pentru o perioada vei mai putea vedea in continuare rapoarte Universal Analytics, noi date vor fi procesate cu ajutorul proprietatilor Google Analytics 4, prezentat drept „urmatoarea generatie de Analytics”.
De aceea, e recomandabil sa incepi sa rulezi atat Universal Analytics, cat si Google Analytics 4, ca pregatire pentru tranzitie, astfel incat, pana in luna iulie, sa te poti simti confortabil cu Google Analytics 4. In plus, ar trebui sa incepi sa folosesti functiile de urmarire ale Google Analytics 4, care iti vor oferi acces la o micuta “comoara” de date odata cu luna iulie.

Construieste loialitatea clientilor

Valoarea duratei de viata a fiecarui client este determinata de gradul de loialitate pe care il poti incuraja. Nu numai pentru ca in general cu cat clientii sunt mai loiali cu atat raman mai mult, ci si pentru ca loialitatea ii va determina sa foloseasca tot mai multe dintre serviciile tale, permitandu-ti sa „aterizezi si sa te extinzi”.
Pentru a spori loialitatea clientilor dincolo de ceea ce poti obtine prin excelenta operationala, ar fi indicat sa le oferi acestora gratuitati, discount-uri de loialitate si de recomandare si ar trebui sa-ti comunici asteptarile legate de realizare pentru a construi incredere.
Aceste lucruri sunt cu atat mai utile in vremuri ca acestea, cand clientii se afla intr-o stare de incertitudine si ar putea chiar sa se confrunte cu scaderea veniturilor. Astfel de investitii dau rezultate pe termen lung. Trebuie sa faci eforturi suplimentare pentru clientii fideli, astfel incat acestia sa inteleaga cat de importanti sunt pentru tine.

Uita de cookie-urile terte

Trackingul prin cookie-uri third-party este cu un picior in groapa. Iar Apple este unul dintre motivele importante din spatele acestei tendinte, pentru ca se afla in linia intai a raspunsului la ingrijorarile clientilor cu privire la confidentialitate.
Pentru agentii de marketing digital, acest lucru inseamna ca va trebui sa reimagineze modul in care fac publicitate intr-o lume fara cookie-uri terte. Mai precis, agentii de marketing digital vor trebui sa faca mai mult pentru a colecta date first-party. Importanta datelor continua sa fie una mare, insa succesul va depinde de acum de datele suficiente pe care le detii pentru a obtine informatii semnificative. Specialistii in marketing digital care pot reusi sa acumuleze date primare vor avea intaietate in fata celor care nu pot face asta si vor putea analiza si prognoza performanta reclamelor lor si astfel sa faca o cercetare mai buna de piata.

Sursa: https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-to-prepare-your-digital-marketing-team-for-2023/439793

Anterior

Urmator

Submit a Comment