Marketing

Care este rolul SEO in marketingul digital?

SEO este prescurtarea pentru optimizare pentru motoarele de cautare. In lumea marketingului digital, aceasta strategie joaca un rol important in a te ajuta sa cresti reach-ul catre potentialii clienti.

Desi Google nu isi face public volumul total de cautari, nu gresim deloc daca spunem ca este extrem de mare. Unele surse estimeaza un numar de 3.5 miliarde de cautari pe zi, iar volumul cautarilor creste cu 10% de la an la an. Este mai mult decat evident, de asemenea, ca Google detine cea mai mare cota de piata – 92%, in comparatie cu Bing sau Yahoo. Cunoscand toate acestea, este clar ca SEO este absolut obligatoriu pentru a te intalni cu clientii acolo unde acestia fac cautari si isi petrec timpul.

Ce inseamna asta pentru afacerea ta? Inseamna ca motoarele de cautare sunt un loc principal pe care sa iti promovezi produsele sau serviciile afaceri. Abordarea SEO ca parte esentiala a arsenalului tau de marketing este absolut esentiala pentru a ajuta motoarele de cautare sa gaseasca, sa scaneze si sa indexeze site-ul tau in catalogul lor.

Care este rolul SEO intr-o companie?

Rolul SEO este acela de a mari expunerea companiei tale fata de potentialii clienti de pe motoarele de cautare. Persoana responsabila cu partea de SEO in compania ta va trebui sa analizeze si sa implementeze diferite strategii in cadrul site-ului pentru a imbunatati rankingul pentru anumite subiecte sau cuvinte cheie.

Cand clientii cauta anumite servicii prin Google sau prin alte motoare de cautare, trebuie sa te asiguri ca firma ta este listata in pagina cu rezultate ale motoarelor de cautare (SERP), in asa fel incat acestia sa te gaseasca.
Daca te afli pe pagina 70 in SERP probabil ca niciun potential client nu iti va gasi compania si nu va da click pe site-ul tau.

De exemplu, o persoana care isi propune sa caute o cotatie pentru asigurari auto va face aceasta cautare pe Google. Daca ai companie de asigurari, dar aceasta nu se afla pe prima sau pe a doua pagina in SERP cel care face cautarea nu te va gasi.

Cel mai probabil va da click pe una dintre companiile din varful listei, va cerceta optiunile si va cumpara o polita de asigurare de la aceasta. Iata de ce este important ca firma ta sa investeasca in SEO, in asa fel incat sa poata fi gasita de cat mai multi clienti si sa intre in contact cu acestia. SEO te va ajuta astfel sa maresti vanzarile afacerii tale, pentru ca daca nu esti gasit de clienti, ei nu pot cumpara de la tine.

Care sunt beneficiile SEO?

Beneficiile pe care ti le aduce optimizarea pentru motoarele de cautare sunt foarte multe. Intrucat Google clasifica site-urile care ofera utilizatorilor cel mai bun continut, o multime de tactici si strategii care imbunatatesc SEO fac din site-ul tau un loc mai eficient pentru utilizatori.

Creaza notorietatea brandului

Cand te concentrezi asupra eforturilor de SEO, obtii mai mult trafic din partea vizitatorilor pe site-ul tau web. In acest fel vei creste notorietatea brandului, pentru a incuraja mai multi oameni sa iti achizitioneze produsele sau serviciile.

Imbunatateste experienta utilizatorului pe site

Google a anuntat ca experienta de utilizare a site-ului te va ajuta sa te pozitionezi mai sus in motoarele de cautare. Cei de la Google vor ca utilizatorii lor sa descopere continut de calitate, astfel ca acorda prioritate site-urilor care creeaza continut si pagini web avand in minte acest scop.

Creste vanzarile prin lead-uri inbound

Oamenii cauta deja un anumit produs sau serviciu pe motoarele de cautare atunci cand te gasesc. Ei sunt cei care te descopera, ceea ce inseamna ca ai mai putin de lucru pentru a incheia o vanzare, spre deosebire de vanzarile outbound, care necesita apeluri, e-mailuri etc.

Iti face site-ul mobile-friendly

Google spune ca trebuie sa te concentrezi asupra experientei de utilizare a celor care iti viziteaza site-ul prin intermediul device-urilor mobile. Daca experienta pe un dispozitiv mobil este slaba pentru vizitatori, va fi mai putin probabil ca acestia sa ramana pe site-ul tau pentru a explora mai mult continut.

Creste viteza de incarcare a site-ului

Viteza de incarcare a site-ului companiei tale ii ajuta pe utilizatori sa iti vada mai rapid continutul. Daca pagina se incarca lent, cel mai probabil utilizatorul va pleca de pe pagina fara sa iti vada continutul. SEO te face sa acorzi prioritate vitezei de incarcare a paginii, pentru a putea fi sigur ca este mai mare.

Cate tipuri de SEO exista?

Exista trei tipuri de SEO pe care ar trebui sa le implementezi pentru a oferi site-ului tau cele mai bune sanse de a-si imbunatati pozitia in SERP.

SEO on-page. Aceasta strategie implica research-ul si utilizarea cuvintelor cheie in continut de inalta calitate pe diferite pagini ale site-ului.
SEO off-page. Aceasta strategie contribuie la consolidarea relatiei pe care site-ul tau o are cu alte site-uri. Te vei concentra in mod deosebit pe crearea de backlinkuri, prin care vei conecta site-ul tau cu un numar mare de alte site-uri.
SEO tehnic. Aceasta parte a SEO implica aspecte precum viteza site-ului, indexarea, accesibilitatea pentru crawlere, adaptarea la dispozitive mobile, arhitectura site-ului, date structurate, securitate.

Ce sunt instrumentele SEO?

Exista o multime de instrumente platite pe care le poti utiliza pentru a face analize SEO si pentru a documenta implementarea strategiei, cum ar fi Moz, SEMrush, Ahrefs si multe altele. Insa exista si cateva instrumente gratuite pe care le poti utiliza si pentru a-ti sprijini strategia SEO:
Consola Google Search – o suita de instrumente care au ca scop monitorizarea numarului de pagini indexate, problemele de securitate si multe altele, pentru a te ajuta sa-ti clasifici mai bine paginile.
Google Keyword Planner – util pentru a gasi cuvinte cheie pe care sa le vizezi in continutul site-ului si sa le clasifici pe subiectele cuvintelor cheie.

Importanta SEO pentru strategia ta de marketing digital este de netagaduit. Ajutandu-ti potentialii clienti sa descopere produsele sau serviciile pe care le oferi vei creste vanzarile si profiturile. Compania ta nu isi permite sa nu fie online, iar un plan solid de SEO te poate ajuta enorm sa iti eficientizezi prezenta pe net.

Daca ai inteles de ce SEO este esential pentru strategia ta de marketing, nu mai ezita si fa tot posibilul pentru a atrage cat mai multi vizitatori pe site-ul tau, atat de pe Google cat si de pe alte motoare de cautare.

Sursa: https://www.searchenginepeople.com/blog/what-is-the-role-of-seo-in-digital-marketing.html

Post Comment