Copywriterii doresc continut bun pentru a-i determina pe cititori sa incheie o afacere, sa faca o achizitie sau sa intreprinda alte masuri. Pentru ca nu conteaza daca este un spot TV sau continut online, textul joaca un rol foarte important. Fara dialogul potrivit, chiar si cele mai emotionante imagini din publicitatea televizata nu ar avea efectul dorit.
Multi oameni se intreaba ce este copywriting -ul. Termenul „copywriting” provine din industria de marketing si descrie scrierea profesionala a textelor publicitare. Scopul copywriting-ului este de a atrage atentia, a trezi interesul, a trezi dorinta si a declansa o actiune. In functie de grupul tinta, acest lucru poate fi realizat cu diferite tipuri de copywriting.
Intrebuintarile unui copywriter
In primul rand, copywriterii nu sunt scriitori de continut precum jurnalistii. Pentru ca, spre deosebire de autorii de continut, care doresc in primul rand sa informeze cititorul cu textele lor, copywriterii urmaresc o actiune a cititorului. Cu toate acestea, ambele forme de text sunt amestecate, deoarece companiile prefera din ce in ce mai mult continutul informativ decat mesajele publicitare simple, ca parte a strategiei lor de marketing de continut.
In calitate de copywriter, acesta va crea o gama larga de texte: de la postari de blog si articole web pana la continut de retele sociale si descrieri de produse. Domeniile potentiale de aplicare pentru copywriteri nu se limiteaza la Internet. In afara de asta, copywriterii au fost si sunt responsabili pentru implementarea diferitelor masuri de marketing. Acestea sunt:
- Carti postale;
- Reclame pentru produse in ziare si reviste;
- Publicitate TV si radio;
- Brosuri pentru targuri;
- Poster;
- Cupoane;
- Ambalajul si etichetele produselor.
Cu toate acestea, copywriterii de astazi scriu in principal texte pentru campanii de marketing online. Exemple de astfel de masuri de marketing online sunt:
- Descrieri de produse;
- Reclame de produse pentru platforme online precum Google si Facebook;
- Video-Demo;
- Marketing prin e-mail;
- Studii de caz care evidentiaza beneficiile unui produs;
- Articole si postari pe blog;
- Postari despre clienti si marturii.
Lucruri ce fac bun un copywriter
Este deosebit de important ca un copywriter, sa se poata pune in pozitia grupului sau tinta. Fie online, fie offline, textele publicitare se adreseaza potentialilor clienti si ar trebui sa deschida un dialog. Daca se va utiliza corect contactul direct, se pot castiga clienti noi sau se pot mentine relatiile existente cu clientii.
In functie de tipul de produs sau serviciu promovat, copywriterii creeaza adesea mai multe postari ca parte a unei campanii de marketing. Trebuie sa stie ce continut este interesant si adecvat, pentru ce grup tinta, si care nu. De asemenea, este important sa se asigure ca declaratia generala a textului si a graficelor este consecventa.
Creativitatea si dorinta de a aprofunda un subiect potential necunoscut sunt calitati bune pentru un copywriter. In functie de produsul sau serviciul in cauza, el trebuie sa poata ajusta tonul textului sau, sa stie cand trebuie sa sune mai serios sau mai amuzant.
Adesea, o anumita diploma de la o scoala adecvata pentru acest domeniu, nu este necesara pentru angajarea pe postul de copywriter. Multi castiga experienta in acest domeniu profesional pentru prima data, ca si copywriteri juniori intr-o agentie.