Agentii de marketing digital se vor confrunta cu o serie de provocari in 2023. Industria are in fata un fel de rafuiala, in care o serie de batalii indelungate se apropie de final.
Ingrijorarile cu privire la confidentialitatea consumatorilor vor cauza agitatie pentru companiile tehnologice mari. Advertiserii vor trebui sa gaseasca metode mai sofisticate de atribuire a utilizatorilor. Iar intre timp, consumatorii vor continua sa astepte o personalizare mai buna.
De asemenea, o serie de platforme sociale se confrunta cu uriasele gradini imprejmuite care domina internetul. Industria anticipeaza ca acesti giganti digitali vor incerca sa-si consolideze zidurile gradinilor lor si sa profite la maxim de bazele lor extinse de utilizatori pentru a domina peisajul marketingului digital intr-o masura si mai mare.
Dar iata care sunt, din perspectiva expertilor, provocarile din urmatoarele 12 luni pentru marketingul digital si pentru marketeri.
Confidentialitate, identitate si atribuire
Confidentialitatea consumatorului este de ani buni un punct fierbinte de discutie in lumea marketingului digital. Insa in 2023 ne putem astepta ca aceasta confidentialitate sa se afle in prim planul dezbaterii, pentru ca unii dintre cei mai mari jucatori din publicitatea digitala se vor lua in coarne.
In 2023 industria publicitatii va realiza impactul deplin al schimbarilor recente legate de masurile de confidentialitate.
O schimbare semnificativa in ceea ce priveste sistemele de operare ale telefoanelor mobile a facut ca un numar si mai mic de consumatori decat in mod normal – aproximativ un sfert – sa accepte urmarirea pe diferite aplicatii si site-uri web.
In acelasi timp, o alta schimbare la fel de semnificativa a dus la aparitia unei noi metode de a culege informatii despre utilizatori, ce ar putea fi apoi trimise advertiserilor fara a le dezvalui identitatea. Acest lucru, dincolo de dimensiunea mare a bazei de utilizatori potentiali, ar putea duce la o noua platforma publicitara demand-side (DSP) cu ramificatii importante pentru toata lumea din industrie.
Deprecierea cookie-urilor este de mult timp un subiect fierbinte in cadrul industriei. Insa anunturile recente au aratat ca aceste cookie-uri nu vor disparea complet pana in 2025 cel mai devreme.
Orice platforma supply-side (SSP) care continua sa isi bazeze afacerea pe cookie-uri se poate astepta sa piarda teren. Clientii vor prefera sa mearga in alta parte, catre rivali mai avansati din punct de vedere tehnologic si, odata cu raspandirea in intreaga lume a unor reglementari de confidentialitate similare cu GDPR-ul din Europa, cererea consimtamantului privind cookie-urile va lasa un gust amar consumatorilor.
DSP-urile se vor concentra pe rationalizarea furnizorilor si pe consolidarea inventarului in afara publisherilor Tier 1 prin cele mai bune SSP-uri.
SSP-urile de moda veche, bazate pe cookie-uri, vor avea o capacitate tot mai mica de a conecta utilizatorii cu advertiserii prin publicari. Cei care supravietuiesc si folosesc declinul cookie-urilor pentru a adopta diferite modele de business vor fi nevoiti sa capitalizeze pe baza punctelor forte si sa pluseze pe un inventar unic, ce pune in prim plan confidentialitatea, asa cum sunt televizoarele conectate, in-app si audio.
Consumatorii spun adesea ca nu vor sa ofere informatii companiilor de tehnologie. Insa actiunile consumatorilor nu sunt prea des in acord cu sentimentele lor. Iar acesta este un paradox al confidentialitatii.
Pentru ca identificatorii online vor disparea, va fi mai greu de ajuns la public, iar cand un brand va reusi sa ajunga la acesta, reclama va fi mai generica si mai putin relevanta.
Gradinile imprejmuite ale Edenului
Unul dintre cele mai importante trenduri pe care industria le anticipeaza in lumea marketingului digital in 2023 va fi lupta dintre gradinile imprejmuite si internetul deschis.
Platformele de socializare, desi inainte puteau utiliza informatiile despre utilizatori pentru monetizare prin advertiseri, vor fi afectate de intrarea companiilor de telefonie in jocul reclamei digitale.
Vor fi destul de putine motive pentru ca un advertiser sa aleaga o aplicatie sociala cand ar putea cheltui in mod direct cu un telefon sau cu producatorul sistemului de operare.
Exista un mod prin care platformele sociale si digitale, aplicatiile si alte afaceri vor putea riposta. Companiile vor face tot posibilul sa colecteze date first-party de oriunde pot.
Vor exista probabil mai multe cereri de creare de conturi si de logare pentru a accesa continutul si serviciile. Mai multe aplicatii vor incerca sa ofere utilizatorilor stimulente si recompense in schimbul informatiilor personale de indentificare. Dezvoltatorii de aplicatii pot incerca, de asemenea, sa isi diferentieze palierele de servicii si sa rezerve continut premium pentru utilizatorii care sunt dispusi sa isi partajeze informatiile.
Insa nu doar social media si companiile big tech vor incerca sa creeze ziduri in jurul gradinilor lor. Companiile de televiziune conectata se pregatesc pentru un 2023 mare cand vine vorba despre date first-party.
Marile servicii de streaming detin toate oportunitati de targetare, masurare si monetizare pentru advertiseri. Imbinate cu targeturi pentru venituri uriase si cu cresterea tot mai mare a utilizatorilor, aceste platforme ar putea fi o provocare pentru ecosistemul dechis actual. Unul dintre modurile de a evita asta poate fi prin liste si selectarea de categorii.
Cum sa fii in fruntea jocului
Cu toate aceste provocari la orizont, este important ca agentii de marketing sa fie constienti si sa fie deschisi la noile abordari de lucru, pentru a ramane competitivi in industrie.
Anul viitor, marketerii vor trebui sa adopte o abordare holistica si agila a planificarii lor. Fiind constienti de faptul ca numarul de identificatori disponibili online se va reduce in urmatoarele luni pana la finele anului, este important ca marketerii sa ia in calcul solutii alternative.
Daca marketerii nu se adapteaza si nu gasesc noi solutii, ei risca sa targeteze publicuri in scadere sau sa platesca mai mult pentru a targeta aceiasi utilizatori. In consecinta, isi vor pierde avantajul competitiv.
Celalalt factor esential pentru agentii de marketing anul acesta va fi imbunatatirea masuratorilor. Da, poate ai mai auzit asta, insa odata cu scaderea bugetelor, CMO-urile vor transfera mai multe cheltuieli catre canale de marketing cu o performanta usor de masurat.
Ei vor incerca sa stea departe de canalele si obiectivele de brand greu de masurat in mod traditional.
Agentii de marketing ar trebui sa acorde prioritate unor capacitati de analiza si raportare mai bune anul acesta, pentru a-si demonstra in mod clar valoarea. Insa marketerii – in special advertiserii mai mari care isi pot construi capacitati interne – ar trebui, de asemenea, sa investeasca mai mult in modelarea mixului media si in capabilitatile de masurare a incrementalitatii.
Pare putin probabil ca 2023 sa fie un an foarte lin pentru agentii de marketing si cu siguranta vor exista o multime de obstacole pe drumul pe care il au in fata. Insa in ciuda provocarilor ce vin la pachet cu modificarea regulilor de confidentialitate si de identificare, precum si in ciuda faptului ca platformele si companiile vor cauta sa obtina cat mai multe date first-party, exista oportunitati mari pentru specialistii in marketing.
Pentru a-ti asigura succesul anul acesta, gandeste-te profund si critic la punctele care fac diferenta si imbunatateste-te in ceea ce priveste masurarea succesului.
Sursa: https://www.bandt.com.au/how-digital-marketers-can-stay-ahead-of-the-game-in-2023/