De ce sa alegi o cariera in marketingul digital in 2021?

Alegerea unui traseu profesional este un proces care de multe ori te poate descuraja. Se presupune ca trebuie sa gasesti ceva care iti place, tinand cont in acelasi timp de aspecte precum stabilitatea pe termen lung si sustinerea stilului de viata general pe care ti-l doresti.

O cariera in marketingul digital nu este neaparat slujba de vis la care sa aspiri in timpul scolii. Insa daca vei lua in considerare toate oportunitatile din acest domeniu dinamic, vei intelege ca perspectivele unei cariere in marketingul digital nu pot fi decat pozitive si vor continua sa fie si in anii ce vor urma.

Joburile in marketingul digital evolueaza constant

Unul dintre motivele pentru care este atat de interesant sa ai o cariera in marketingul digital este faptul ca domeniul evolueaza constant, odata cu introducerea unor platforme diferite. Un manager de marketing digital urmareste intotdeauna tendintele si vede ce impact au acestea asupra detectabilitatii.

Experienta de construire in marketingul digital cuprinde aproape toate aspectele prezentei unui brand in mediul online. Ori de cate ori motoarele de cautare lanseaza noi update-uri, managerii de marketing digital determina modul in care acestea influenteaza rankingurile site-urilor web. Pornind de acolo, intreaga echipa de marketing lucreaza in sensul crearii unei strategii.

De ce functiile din marketingul digital reprezinta viitorul?

Desi marketingul traditional continua sa aiba locul sau, marketingul digital preia rapid conducerea, datorita accesibilitatii si analizelor.

Managerii de marketing pot vedea acum exact de unde vin utilizatorii, ce fac pe site si care sunt tacticile care produc cel mai mare ROI. Cu ajutorul acestei abordari bazate pe date profesionistii isi pot demonstra valoarea mai usor, iar sefii pot vedea care sunt strategiile cele mai eficiente. Succesele pot fi astfel replicate, iar munca la ghici pentru campaniile urmatoare va disparea din schema.

Cat de mare este cererea pentru marketeri digitali?

Potrivit LinkedIn, functia de „Specialist in marketing digital” se numara printre cele mai solicitate 10 locuri de munca, cu 860.000 de locuri de munca disponibile. Cea mai solicitata experienta in marketingul digital include social media, strategie de continut, SEO, analize si multe altele.

Deoarece exista atat de multe ipostaze ale strategiei de marketing digital, numarul locurilor de munca aferente este destul de mare. Mai mult decat atat, industria se confrunta cu o criza reprezentata de decalajul competentelor digitale. Ca sa ne referim numai la SUA, un sondaj recent LinkedIn a constatat o lipsa de aproximativ 230.000 de profesionisti in marketing digital in marile zone metropolitane din Statele Unite.

Cu un numar atat de mare de joburi disponibile si un numar insuficient de profesionisti care sa le acopere, acum este momentul perfect pentru a incepe un drum in marketingul digital.

Cum poti incepe o cariera in marketingul digital?

La inceputul carierei in marketingul digital, este important sa intelegi care sunt specialitatile cheie din domeniu. Exista multe specializari si joburi la care te poti gandi in marketingul digital, fiecare cu propriile seturi de abilitati pe care trebuie sa le stapanesti.

Marketing prin e-mail

Marketingul prin e-mail suna destul de clar – vei avea de trimis e-mailuri catre liste targetate. Insa targetarea necesita niste skill-uri anume.

E-mailurile de marketing sunt trimise catre liste de clienti si potentiali clienti pentru a dezvolta afacerea si pentru a construi notorietate pentru produsele si serviciile companiei tale. De asemenea, aceste emailuri sunt trimise frecvent pentru a angaja publicul, chiar si atunci cand nu exista campanii de vanzari importante. Este sarcina marketerului sa testeze diferite subiecte, texte si formate pentru a vedea care sunt emailurile care au parte de atentia cea mai mare.

Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)

Indiferent de experienta ta, optimizarea pentru motoarele de cautare va juca probabil un rol semnificativ in marketingul digital. Aceasta este coloana vertebrala a fiecarui continut scris, intrucat tot continutul are scopul de a fi descoperit.
Perspectivele unei cariere in marketingul digital pentru specialistii in SEO sunt solide.

Exista o mare nevoie de profesionisti care sa inteleaga retelele de socializare, scorul calitatii continutului, analiza competitiva, cautarea mobila si analiticile site-urilor web. Este necesar ca toate aceste aspecte sa fie acoperite pentru a maximiza traficul online.

Copywriting

Pe masura ce capeti experienta in marketingul digital, vei realiza cat de mult conteaza scrisul in acest proces. Copywriterii produc o gama larga de continut, inclusiv sloganuri, descrieri de produse, e-mailuri, reclame si multe altele. Ei produc chiar si continut non-digital, precum corespondenta directa si scenarii video.
Copywriterii au nevoie in mod cert de o experienta solida in redactare, insa dincolo de asta trebuie sa fie creativi si curiosi. Jobul lor rezida in capacitatea de a atrage atentia oamenilor intr-o lume plina de factori de distragere a atentiei.

Editarea de continut

La prima vedere, editarea de continut si copywritingul pot parea acelasi lucru, insa pe masura ce vei avansa in marketingul digital, vei constata ca este vorba despre doua joburi distincte.

Editorii de continut se concentreaza in mod special pe continut cu forma mai lunga, care atrage cititorii pe site si ii cultiva pe tot parcursul ciclului de vanzare. Ei creeaza rapoarte de informatii de tip whitepaper, studii de caz, bloguri si eBook-uri ce educa cititorii si ii fac sa revina pentru si mai mult continut.

Marketing pe social media

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul ca marketingul pe retelele de socializare reprezinta o parte uriasa a marketingului digital. Managerii de social media promoveaza brandurile pe retele precum Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn si altele.

Managerii de social media dezvolta strategii pentru campanii, clipuri video si grafice si cerceteaza tendintele publicului pentru a ajunge in fata categoriilor potrivite.

Acesta este un job care combina redactarea, designul si managementul de proiect si adesea necesita capacitatea de a lucra peste program, pentru a raspunde mesajelor primite. Experienta in marketingul digital si in construirea comunitatilor este obligatorie pentru acest job.

Publicitatea

Domeniul publicitatii s-a schimbat semnificativ in ultimele decenii, publicitatea digitala capatand un rol dominant in marketingul digital.
Advertiserii sunt responsabili de adecvarea produselor potrivite la publicul potrivit. Ei construiesc relatii cu brandurile media pentru a stabili ce tipuri de continut vor functiona cel mai bine pentru fiecare canal si pentru a negocia tarife si termeni convenabili pentru ambele parti.

Publicitatea digitala are o perspectiva excelenta ca si cariera in marketingul digital pentru creativii competitivi care sunt mereu in cautarea unui mediu cu un ritm rapid si orientat spre oameni.

Marketingul pentru motoarele de cautare (SEM)

Marketingul pentru motoarele de cautare este adesea confundat cu optimizarea pentru motoarele de cautare, insa principala diferenta dintre SEO si SEM este ca acesta din urma include tactici platite.

Managerii SEM analizeaza tendintele in ceea ce priveste cuvintele cheie pentru a vedea ce cauta oamenii si pentru a stabili suma adecvata pentru a licita pentru astfel de termeni, astfel incat paginile companiei sa apara in rezultatele cautarii.
Este vorba despre o imbinare intre SEO si publicitate care contribuie la atragerea traficului pe site.

Exista numeroase instrumente si platforme utilizate pentru a analiza termenii de cautare, pentru a gestiona licitarea si a efectua teste A/B pentru a vedea care sunt cele mai eficiente variatii. Managerii SEM trebuie sa fie foarte analitici si orientati catre date pentru a avea succes.

Sursa: https://www.simplilearn.com/why-choose-a-career-in-digital-marketing-article

Anterior

Urmator

Submit a Comment