Recomandari Marketing

9 tipuri de marketing digital absolut esentiale pentru succesul afacerii tale

Marketingul digital este o parte esentiala a afacerii tale, daca vrei sa continui sa evoluezi. Intr-o lume in care internetul continua sa se dezvolte si tehnologia evolueaza, este mai important ca niciodata sa investesti in marketingul digital, pentru a ajunge la clientii afacerii tale.


Cautand mai multe informatii despre marketingul digital vei afla ca exista mai multe tipuri de strategii pe care le ai la indemana. Asadar, care dintre ele este mai potrivita pentru afacerea ta? In cele ce urmeaza vom discuta noua tipuri diferite de marketing digital pe care le poti folosi pentru ca afacerea ta sa evolueze.

Ce este marketingul digital?

Marketingul digital este un termen umbrela pentru strategiile de marketing ce utilizeaza tehnologii digitale, dispozitive electronice sau canale online pentru a ajunge la un public. El difera de canalele de traditionale de marketing, precum reclamele tiparite si panourile publicitare. Pe masura ce tehnologia progreseaza, marketingul devine din ce in ce mai orientat catre digital.

Segmentul de marketing digital cuprinde multe strategii diferite. Iata in cele ce urmeaza unele dintre cele mai comune tipuri de marketing digital.

1. Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO)

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este un tip de strategie de marketing digital pe care il poti utiliza pentru a ajunge la potentialii clienti ai afacerii tale. Prin SEO poti imbunatati rankingul site-ului tau web in rezultatele cautarii, astfel incat sa ajunga la lead-uri mai valoroase.

Utilizatorii efectueaza cautari in fiecare zi. Daca vrei sa apari in cautarile legate de afacerea ta, trebuie sa iti optimizezi site-ul, astfel incat sa apara in rezultatele relevante ale cautarii.

SEO functioneaza pe baza unor cuvinte cheie, deoarece utilizatorii efectueaza cautari folosind cuvinte cheie. Aceste cuvinte cheie genereaza o lista de rezultate relevante ale unei cautari, contribuind la conectarea utilizatorilor cu informatiile pe care le cauta.
Pentru a incepe sa folosesti SEO, trebuie sa alegi cuvinte chele facand un research care te va ajuta sa gasesti cuvintele cheie care functioneaza pentru diferitele tale pagini.

Cand faci o cautare dupa cuvinte cheie, concentreaza-te pe cele cu coada lunga. Acestea sunt cuvinte cheie care contin trei sau mai multe cuvinte. Un exemplu de cuvant cheie cu coada lunga poate fi “electricieni in Bucuresti”.
Cuvintele cheie cu coada lunga sunt mai bune pentru campanii, generand mai multe lead-uri de valoare. Vei determina lead-uri mai interesate de afacerea ta pentru ca acesti potentiali clienti o vor cauta in mod direct.

SEO inseamna insa mai mult decat cuvinte cheie. Pentru a contribui la imbunatatirea rankingului site-ului tau va trebui sa te concentrezi pe elemente precum viteza paginii, curatarea codului si intentia de cautare a utilizatorului. Per ansamblu, site-ul necesita sa functioneze bine si sa fie in acord cu cautarile utilizatorilor.
SEO este unul dintre cele mai eficiente tipuri de marketing online in ceea ce priveste atragerea de trafic catre pagina ta si obtinerea de noi lead-uri.

2. Publicitatea pay-per-click (PPC)

Publicitatea pay-per-click este unul dintre cele mai bune tipuri de marketing digital pentru obtinerea de conversii. Vorbim despre reclame platite, care apar in partea de sus a rezultatelor cautarii, deasupra listarilor organice. Reclamele PPC sunt etichetate cu cuvantul “ad” pentru a indica utilizatorilor un continut platit.

Reclamele platite sunt un mod excelent de a obtine lead-uri valoroase interesate de afacerea ta. Persoanele mai interesate de produsele si serviciile tale au o probabilitate mai mare de a da click pe reclamele tale platite. Si mai bine, este cu 50% mai probabil ca leadurile PPC sa determine conversii, in comparatie cu lead-urile organice.

Pentru a incepe sa faci PPC trebuie sa selectezi cuvintele cheie. La fel ca si in cazul SEO, reclamele PPC sunt declansate atunci cand utilizatorii cauta anumite cuvinte cheie sau fraze in bara de cautare. Pentru a ajunge la acesti potentiali clienti (lead-uri) alege cuvinte cheie relevante pe care ei le cauta.
Odata ce ai ales cuvintele cheie, vei licita pentru plasarea reclamei, stabilind bid-ul maxim, sau suma pe care esti dispus sa o platesti de fiecare data cand cineva da click pe reclama ta. Suma este flexibila si poate fi schimbata in functie de necesitati.

Bid-ul maxim si scorul de calitate determina plasarea finala. Scorul de calitate se concentreaza pe relevanta reclamei pentru un cuvant cheie si pe cat de probabil este ca publicul sa se angajeze cu el. Cu cat reclama este mai relevanta, cu atat scorul de calitate va fi mai mare.

Este mai bine sa ai un scor mare de calitate si un bid maxim redus decat un scor mic de calitate si un bid maxim mare. Supralicitarea competitorilor nu iti va garanta in mod automat ca te vei pozitiona in varful listei, pentru ca Google vrea sa arate utilizatorilor cea mai relevanta reclama. Concentreaza-te pe alegerea cuvintelor cheie cele mai bune si pe crearea unui text relevant, mai degraba decat sa incerci sa supralicitezi concurenta. Dupa lansarea campaniei vei incepe sa-i monitorizezi rezultatele.

PPC este unul dintre cele mai bune tipuri de platforme de marketing online, pentru ca te ajuta sa ajungi la lead-uri mai relevante care sa iti duca si conversii. Este un mod excelent de a-ti ajuta afacerea sa creasca.

3. Marketingul in social media

Marketingul pe retelele de socializare este unul dintre cele mai importante tipuri de marketing digital pentru conectarea directa cu publicul afacerii tale. Este una dintre putinele metode care iti permit sa te concentrezi intr-un mod mai personal cu clientii. Site-urile de socializare te ajuta sa-ti cunosti mai bine publicul, astfel incat sa poti produce continut mai bun.

Exista multe platforme de socializare pe care le poti utiliza pentru a te conecta cu publicul, printre care Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn si multe altele. Toate aceste site-uri de socializare iti permit sa partajezi informatii importante cu publicul tau.

Odata aleasa platforma de social media dorita, vei incepe sa postezi continut pe pagina afacerii tale. Tipul de continut va depinde de platforma. Unele platforme sociale permit o gama variata de continut, in timp ce altele se concentreaza mai mult pe anumite tipuri de continut.

Datorita platformelor de socializare te vei putea conecta cu publicul tau si vei obtine informatii valoroase de la acesta. Platformele sociale iti permit sa primesti feedback de la public si sa afli ce simte acesta despre brandul tau. Clientii iti pot lasa un feedback pozitiv sau negativ, caruia ii poti raspunde pentru a crea o experienta mai buna pentru public.
Marketingul pe retelele de socializare este o metoda excelenta de marketing digital care te va ajuta sa te conectezi cu publicul si sa-i oferi continut valoros.

4. Marketingul prin continut

Oamenii efectueaza in mod constant cautari pentru a gasi informatii relevante. Folosind marketingul prin continut, vei avea mai multe sanse de a atrage trafic catre pagina ta.

Exista multe formate diferite de continut pe care le poti crea pentru a construi angajament, printre acestea numarandu-se clipuri video, bloguri, infografice si ebook-uri, care reprezinta un continut excelent pentru a atrage publicul si pentru a-i trezi interesul fata de afacerea ta.
Cand creezi continut, te afirmi ca autoritate in domeniul tau. De asemenea, ii oferi publicului informatiile valoroase pe care le cauta. Ei au incredere in faptul ca esti calificat, pentru ca oferi informatii.

Continutul atrage potentiali clienti catre pagina business-ului tau. Ei iti viziteaza pagina pentru a vedea ce informatii oferi, iar daca le place ceea ce vad, vor merge mai departe si vor analiza tot ce inseamna afacerea ta.
Vor incepe sa construiasca o familiaritate cu brandul si sa afle mai multe despre afacere. Poate ca acesti oameni nu vor crea imediat conversie, insa isi vor aminti de afacerea ta pe viitor, iar cand vor fi pregatiti te vor prefera in locul concurentei, datorita informatiilor utile pe care le furnizezi.

Utilizand marketingul prin continut, vei obtine un trafic mai valoros si vei castiga mai multe conversii in timp.

5. Marketingul prin email

Marketingul prin email este unul dintre cele mai bune tipuri de marketing digital pentru castigarea de conversii. Aceasta metoda iti permite sa trimiti continut in mod direct publicului tau. Ii poti angaja si ii poti face sa fie interesati de afacerea ta trimitandu-le informatii importante.

Pentru a incepe sa folosesti marketingul prin email, trebuie sa castigi o lista de subscriberi si este indicat sa castigi lead-uri prin intermediul site-ului companiei tale si prin alte platforme – aceste lead-uri vor fi unele valoroase si interesate de afacerea ta.

Multe companii recurg la listele platite de emailuri, insa cel mai indicat este sa te feresti de ele. Aceste liste contin foarte putine lead-uri valoroase pentru afacerea ta. Mai mult, un numar mare dintre numele de pe lista pot ajunge sa-ti blocheze contul pentru ca nu s-au inscris sa primeasca emailuri de la tine si nu sunt interesate.

Obtinand emailuri in mod organic, vei castiga mai multe lead-uri valoroase pentru afacerea ta. Odata ce ai o lista de subscriberi, poti incepe sa le trimiti acestora continut valoros. Poti trimite promotii, newslettere, linkuri catre continut si multe altele. Este important sa le trimiti informatii valoroase pentru ei.
Unul dintre cele mai bune lucruri legate de marketingul prin email este ca poti personaliza exprienta publicului. Marketingul prin email iti permite sa segmentezi publicul, astfel incat sa poti trimite continut personalizat. Este un mod excelent de a te asigura ca publicul tau primeste numai informatia pe care si-o doreste.

Marketingul prin email te va ajuta sa determini lead-uri valoroase sa aleaga afacerea ta.

6. Optimizarea ratei de conversie (CRO)

Optimizarea ratei de conversie (CRO) este o strategie de marketing digital ce implica rafinarea elementelor site-ului pentru a maximiza conversiile.
Ce este o conversie? Este o actiune care determina o persoana sa devina client sau il aduce mai aproape de a deveni client. O achizitie este un exemplu de conversie, la fel cum este si cererea unei cotatii de pret, inscrierea pe o lista de emailuri si descarcarea unor informatii de pe site.
CRO te ajuta sa obtii maximul de beneficii din eforturile de marketing, marind proportia de vizitatori de pe site care devin clienti.

CRO poate implica analizarea diferitelor aspecte ale site-ului si strategiilor de marketing, printre care:

  •  usurinta de utilizare a site-ului;
  •  palnia de conversie;
  •  textul site-ului;
  •  web-designul;
  •  butoanele call to action;
  •  cat de calificate sunt lead-urile tale.

7. Optimizarea cautarii vocale

Optimizarea cautarii vocale este unul dintre cele mai noi tipuri de marketing digital. Aproximativ jumatate dintre consumatori folosesc vocea pentru a cauta pe web, iar popularitatea cautarii vocale pe device-urile smartphone si pe boxele inteligente nu va face decat sa creasca in urmatorii ani.

Drept urmare, tot mai multe companii isi optimizeaza site-urile pentru cautarea vocala. Optimizarea mareste sansele ca site-ul tau sa apara in rezultatele cautarii vocale, mareste gradul de notorietate a brandului si poate aduce mai multi vizitatori pe site.

Optimizarea cautarii vocale se concentreaza in mare parte pe castigarea a ceea ce in limbaj de specialitate numim featured snippet, un fragment recomandat care apare in caseta din partea de sus a paginii cu rezultatele motorului de cautare Google (SERP).

Dispozitivele pentru cautare vocala ofera adesea continutul acestei casete ca raspuns la interogarea vocala a unui utilizator.
Pentru a viza caseta de featured snippet pentru o intrebare anume, include intrebarea ca heading pe pagina ta si raspunde succint la intrebare imediat sub acesta.

De asemenea, este util sa incluzi in continut cuvinte cheie legate de locatie si sa te asiguri ca site-ul tau este responsiv, in cazul in care utilizatorii vor sa il acceseze dupa folosirea functiei de cautare vocala de pe smartphone-uri.

8. Marketingul prin video

Un alt tip de marketing digital extrem de important este continutul video. Companiile care utilizeaza pe site-urile lor clipuri video au parte de un trafic din cautari cu 41% mai mare, iar includerea unui clip video pe o pagina de destinatie poate creste rata de conversie cu pana la 80%.

Clipurile video te pot ajuta cu aproape toate tipurile de marketing digital. Le poti plasa pe site pentru a imbunatati SEO si angajamentul, le poti include in emailuri si le poti posta pe social media. Optiunile sunt aproape infinite!
Clipurile video sunt puternice in sine. YouTube este al doilea cel mai mare motor de cautare din lume dupa Google, astfel ca incarcarea de clipuri video pe YouTube ii poate ajuta pe utilizatori sa descopere si sa se implice cu compania ta.

9. Marketingul prin influenceri

Marketingul prin influenceri implica o colaborare cu persoane a caror opinie este apreciata de publicul tinta, in vederea promovarii brandului, produselor sau serviciilor.

Acesti influenceri au de obicei un numar mare de followeri in mediul online, desi dimensiunea masei de urmaritori difera in functie de cat de nisat este publicul tau tinta.

Ca parte a campaniei de marketing prin influenceri poti trimite, de pilda, produse catre acestia, astfel incat sa le testeze si sa posteze despre ele pe conturile lor de social media.
Acest tip de marketing poate fi mai eficient decat reclama directa, pentru ca 92% dintre oameni au incredere in recomandarile de la alte persoane in loc de recomandari din partea brandurilor.

Incepe sa investesti in campania de marketing digital

Exista multe tipuri diferite de strategii de marketing digital pe care le poti folosi pentru a crea un pachet personalizat de marketing digital, unic pentru nevoile tale. Poti folosi aceste strategii pentru a trage lead-uri mai calitative si pentru a-ti ajuta afacerea sa creasca.

Sursa: https://www.webfx.com/blog/marketing/types-digital-marketing/

Post Comment