Din seria tehnici manageriale mai putin cunoscute: storytelling
Dintotdeauna oamenii s-au strans in jurul povestitorilor… Fie ca erau aezi greci sau barzi celti, povestitorii erau adevarati magneti care reuseau, prin maiestria artei naratiunii orale, sa manevreze atentia unor grupuri mari de oameni. Pe puterea pe care o avea inca de atunci arta povestirii se bazeaza si Stephen Denning (fost director in cadrul Banci Mondiale, actual pe lista celor mai influenti guru din sfera afacerilor), in cartea sa „Arta povestirii in afaceri”. Acesta recomanda tehnica storytelling-ului ca una dintre cele mai „potente” tehnici manageriale:
„Iata o carte care vorbeste despre o idee simpla, dar puternca: cea mai buna cale de a relationa cu oamenii pe care incerci sa ii conduci este adesea printr-o poveste. Este scrisa dintr-un impuls practic si pedagogic si arata cum sa te folosesti de arta povestirii pentru a infrunta cele mai dificile provocari carora trebuie sa le faca fata lidershipul in prezent”.
Tehnici manageriale…de poveste
Arta povestirii este recomandata de autorul pomenit mai sus ca instrument de persuasiune in universul managerial, acesta analizand felul in care functioneaza povestile in acest cadru, mai putin obisnuit cu „A fost odata ca niciodata”.
Clasicele tehnici manageriale de rezolvare ale unor situatii, bazate pe schema: recunoasterea problemei/ analiza/ preconizarea unei solutii sunt deja „old news” pentru publicul modern, a carei atentie a devenit atat de greu de captat. In aceasta lume atat de putin impresionabila, doar povestile pare ca ne mai trezesc putin din aceasta motaiala continua. Fata de copilarie, cand povestile ne erau spuse inainte de culcare pentru a ne ajuta sa ajungem pe taramul viselor, acum ele ne trezesc.
Tehnici manageriale: povesti de…trezit mintile
Utilizarea unor povesti, e unor analogisme sugestive pentru problemele care apar inevitabil, ingaduie publicului (angajatilor) sa isi deschida mintea in fata mesajului transmis. Povestile nu stimuleaza, din cate se pare, numai creativitatea copiilor, ci si pe cea a adultilor.
Acest instrument managerial nou si totusi, la baza, atata de vechi, merita o sansa in spatele usilor micilor dar si celor mai mari companii, acolo unde e nevoie de o gura de aer proaspat din punct de vedere al managementului. Sa fugim deci la librarie si sa cumparam cartea!