Management Vanzari

Reducerea costurilor: un obiectiv bifat de aplicatiile CRM online

Reducerea costurilor in contextul economic actual

Nu e nici un secret: vremurile grele prin care trece economia la nivel mondial au determinat majoritatea companiilor sa reduca mult din costuri si in acelasi timp sa amane sau sa anuleze implementarea de noi tehnologii.

Aceste tehnologii sunt, in mod ironic, foarte importante pentru reducerea costurilor si pentru imbunatatirea nivelului de profitabilitate al unei afaceri.

In timpul declinului economic, existenta unui management stratetig si a unei planificari strategice este imperativa. SFA (Sales Force Automation) sau Automatizarea fortei de vanzari vine cu aplicatii sau cu pachete de aplicatii care ajuta companiile sa rationalizeze si sa integreze eforturile de marketing, vanzari si suport.

Care este pretul succesului? Mult mai mic decat ti-ai putea inchipui multumita noilor sisteme CRM online – asa numitele „Cloud Computing”, care permit companiilor sa aleaga modelul cel mai adecvat in functie de specificul afacerii si dimensiune.

Reducerea costurilor prin Cloud Computing

Cloud Computing este un termen folosit pentru a desemna gazduirea de aplicatii software pe internet, fiind la polul opus fata de aplicatiile gazduite pe serverele companiei. Cloud computing utilizeaza de asemeni un model de tarifare in care companiile platesc doar pentru optiunile selectate.

Prin aplicatiile CRM online nu se elimina doar costurile imense legate de implementarea unui software gazduit pe serverele companiei ci si necesitatea unei echipe de suport IT in cadrul companiei.

Software-ul se instaleaza si e gata de rulare in cateva clipe, nemaiexistand riscul de a se pierde contacte importante in timpul instalarii lui. Pe termen lung, se observa beneficiile financiare ale utilizarii unui CRM online prin eliminarea costurilor de intretinere si/sau upgrade.

Un bun exemplu pentru reducerea costurilor prin Cloud Computing

Papa Murphy’s este unul dintre cele mai mari lanturi de pizzerii take-and-bake, cu 1100 de francize in 34 de state din Sua si Canada. Afacerea a cunoscut un real succes in SUA, dar dupa mult timp de la lansare, managementul francizelor se baza inca pe e-mail si Excel pentru a tine evidenta operatiunilor.

Metoda era una costisitoare si ineficienta. Managementul a realizat necesitatea implementarii unei aplicatii care sa le faciliteze accesul rapid la date.

Cu ajutorul unui furnizor de aplicatii SFA, Papa Murphy’s a reusit sa implementeze in cadrul francizelor un sistem Cloud Computing care s-a dovedit a fi mult mai eficient decat tehnologia pe care o foloseau pana atunci.

Reducerea costurilor si alte beneficii aduse de online CRM

Aplicatia a permis lantului de pizzerii sa tina evidenta relatiei cu clientii, evidenta relatiei dintre francize si a altor date importante. In urma implementarii soft-ului CRM online, Papa Murphy’s a asistat la cresterea vitezei de stocare a datelor, la cresterea calitatii acestora si la scaderea numarului de verigi in lantul administrativ.

Acum, angajatii se pot concentra mai mult pe buna relationare cu clientii si pe gasirea de noi francize.

Satisfacerea clientilor si reducerea costurilor par a fi doua obiective greu de indeplinit simultan dar, prin beneficiile aduse de aplicatiile Cloud Computing (online CRM), totul pare mult mai usor de realizat.

 

Post Comment