Vanzari Management

Sisteme CRM – instrumente sau parteneri virtuali?

Strategie si sisteme CRM – relatie de interdependenta

Un soft CRM este o aplicatie care permite stocarea informatiilor despre clienti si gestionarea relatiei angajatilor companiei cu acestia.

Am vorbit pana acum de importanta unei strategii CRM construite corect in functie de nevoile specifice ale fiecarei companii. La fel de importanta este si alegerea corecta a instrumentelor CRM folosite, mai exact a aplicatiilor soft dedicate.

Ce asteptari sa am de la un soft de CRM? Ce buget e indicat sa aloc achizitiei sistemului? Sa optez pentru o aplicatie offline sau online? Cum imi dau seama daca o aplicatie CRM este corect adaptata nevoilor mele? Acestea sunt cateva din intrebarile pe care ti le poti pune inainte de achizitionarea unei aplicatii CRM.

Cele mai bune sisteme CRM sunt cele adaptate dimensiunii firmei, nevoilor si asteptarilor pe care le are compania ta si care trebuie definite cu atentie inainte de a face investitia.

Sisteme CRM. Asteptari

Desi rezultatele implementarii unei solutii software CRM sunt multiple si difera de la companie la companie, exista cateva rezultate asteptate de oricine cumpara sisteme CRM:

  • Fidelizarea clientilor existenti si atragerea de noi clienti
  • Imbunatatirea produselor si serviciilor oferite in functie de nevoile particulare ale clientilor
  • Cresterea ciclului de viata al clientilor
  • Reducerea costurilor de marketing
Sisteme CRM – Cateva reguli  ce trebuie respectate
  1. Aplicatia trebuie sa fie orientata doar catre nevoile reale ale clientilor
  2. Softul trebuie sa fie construit astfel incat sa se muleze pe specificul activitatii companiei, iar  integrarea in strategia de afaceri sa fie facila
  3. Trebuie sa aiba o interfata prietenoasa pentru a putea fi folosita cu usurinta de toate departamentele care au acces la ea (in unele cazuri ea poate fi accesata si de clienti)
  4. Flexibilitate ridicata – Softul trebuie sa fie usor de modificat sau actualizat in functie de nevoile in permanenta schimbare ale companiei  trensformarile din mediul de afaceri
  5. Trebuie sa existe o echipa de consiliere si suport post-implementare
Alegerea cea mai potrivita: Sisteme CRM online

Pe piata exista o serie de furnizori de aplicatii CRM offline/online si atunci te intrebi ce varianta ar fi mai indicata. Aplicatiile online in general au o serie de avantaje usor de observat chiar si de un ochi mai putin antrenat:

  • Permit accesul utilizatorilor la aplicatie pe internet oriunde s-a afla
  • Nu mai este necesar ca firma sa mai plateasca pentru echipamentele hardware si de mentenanta, informatiile fiind stocate pe internet.

Asadar, daca vrei sa ai acces la aplicatie oriunde ai fi, nu doar la birou si mai vrei sa faci si o mica economie in cazul bugetului alocat solutiei software CRM, poate ar fi mai bine sa optezi pentru varianta online.

Inainte de a cumpara o aplicatie, ar fi indicat sa incerci variantele free sau demo existente pe site-urile furnizorilor de astfel de solutii pentru a nu irosi timp si mai ales bani pe sisteme CRM incompatibile nevoilor companiei tale.

Post Comment