CRM proactiv – doar o expresie „fancy” ?

Un CRM proactiv este mereu cu  un pas inaintea nevoilor clientilor

Cuvantul „proactiv” este un cuvand funny, nu ca inteles, ci ca modalitate de folosire. Este folosit de multe ori pentru a completa o propozie, e unul dintre acei termeni pe care obisnuim sa ii folosim pentru a adauga un iz profesional si usor erudit discursului nostru.

Cand folosim termenul alaturi de CRM, trebuie sa ne gandim la un CRM care vine in intampinarea nevoilor clientilor. Un CRM proactiv foloseste toate informatiile pe care compania le detine despre clienti din toate sursele disponibile in incercarea de a determina toate nevoile si asteptarile posibile ale clientilor.

Cat de vinovat de spionaj este un CRM proactiv?

Intr-adevar, pentru a fi cu adevarat proactiv, CRM trebuie sa fie cu un pas inaintea clientilor: sa actioneze inainte ca acestia sa isi faca asteptarile cunoscute – mai  exact, inainte ca acestia sa stie exact ce vor.

Trebuie, in acelasi timp, sa fii precaut pentru a nu da impresia clientilor ca sunt intr-un fel sau altul spionati. Invadarea spatiului personal al clientilor poate fi aspru pedepsit de acestia, pentru ca trebuie sa recunoastem: traim intr-o societate care nu prea mai tine cont de respectarea intimitatii.

CRM proactiv: pe intelesul tuturor

O sa fac o mica analogie intre o situatie data si ce ar trebui sa insemne esenta unui CRM proactiv:

Cand te afli intr-un restaurant, e deranjant sa ii ceri mereu ospatarului sa iti umple paharul cu apa. In acelasi timp, nici nu vrei sa iti intrerupa masa in mod constant cu intrebarea: „Mai doriti putina apa?”. Situatia ideala este aceea in care paharul e mereu plin fara ca tu sa fii deranjat.

Exact asta este esenta unui CRM proactiv: vine in intampinarea nevoilor tale fara a-ti pune multe intrebari in prealabil.

CRM proactiv – acest ninja al marketingului

Nu este mereu posibil sa ii oferi unui client ceea ce isi doreste inainte ca el sa iti ceara asta, iar cea mai buna varianta posibila, in cazul in care nu ai informatii suficiente despre nevoile si asteptarile lui, este sa ii oferi alternative – sa aiba de unde alege.

In mod ideal, Un CRM proactiv trebuie sa functioneze pe modul „invizibil”, sau sa fie cat mai putin vizibil.

In orice caz, sistemele CRM, chiar daca nu le putem considera veritabile oracole, ofera pentu orice companie informatii pretioase privind eventualele nevoi ale clientilor si ne ofera hint-uri cu privire la directia in care ar trebui sa ne indreptam.

 

Anterior

Urmator

Submit a Comment