Rolul marketingului in vanzari

Rolul marketingului este de sustinator al activitatii de vanzari

Care este rolul marketingului in vanzari? Si ma refer aici la rolul efectiv al marketingului in cresterea vanzarilor. Raspunsul difera in functie de fiecare companie in parte. In acest moment inca mai exista marketeri care lanseaza campanii fara a se gandi prea mult la cum influenteaza acestea vanzarile. Adevarul este ca de cele mai multe ori marketerii sunt preocupati mai mult de generarea de leaduri si nu atat de mult de cresterea vanzarilor. In paralel, motorul activitatii de Sales este reprezentat de dorinta de crestere a numarul de clienti noi si implicit de crestere a vanzarilor.

Rolul marketingului este, fara discutii, acela de sustinator al fortei de vanzari. Si totusi, inca nu putem spune ca furnizeaza cele mai bune leaduri, introducand de multe ori in acesta categorie persoane a caror intentie de cumparare este inca in faza incipienta.

Rolul marketingului in era tehnologizarii

In era Internetului, foarte multi cauta informatii online, chiar downloadeaza continut care ii poate ajuta in decizia de cumparare fara a fi insa gata sa discute cu un agent de vanzari. Acestia nu sunt calificati pentru a fi transferati ca si leaduri catre departamentul de vanzari, iar greseala de a-i transfera prematur poate duce chiar la pierderea lor.

Marketerii ar trebui sa isi asume responsabilitati suplimentare cand vine vorba de generarea de leaduri, implicandu-se mai mult in cresterea calitatii acestora. Cu cat creste calitatea leadurilor care ajung la agentii de vanzari, cu atat va creste si rata de transformare a acestora in clienti. In cocluzie, e nevoie ca rolul marketingului in vanzari sa evolueze, sa creasca.

Un alt motiv pentru care este imperativa transferarea mai multor responsabilitati catre marketing il reprezinta resursele limitate pe care companiile sunt dispuse sa le aloce acum in vederea generarii de leaduri.

Rolul marketingului in vanzari trebuie sa cunoasca o evolutie

Cum poate prelua marketingul acest plus de responsabilitate? In primul rand, trebuie sa se asigure ca atat departamentul de Vanzari cat si managementul companiei inteleg ca, odata acest rol asumat, e posibil sa fie generat un numar mai mic de lead-uri. Avantajul e ca leadurile vor avea o calitate net superioara. In al doilea rand, e necesar ca marketingul sa se implice de-a lungul intregului ciclu de viata al leadurilor pentru a-si atinge scopurile. Trebuie sa urmareasca nevoile acestora prin campaniile realizate: targuri, AdWords, campanii pe email, Social Media, etc.

Avand aceste date la indemana, trebuie sa stabileasca felul in care vor transforma lead-urile in adevarati clienti potentiali. E posibil ca toate aceste incercari sa esueze la inceput,dar in timp marketerii vor observa modele si tendinte in analizele lor.

In aceste vremuri, in care companiile incearca sa creasca cu din ce in ce mai putine resurse, e important ca responsabilitatile sa fie redistribuite intre departamente astfel incat sa se optimizeze nivelul costurilor alocate de companie pentru dezvoltare.

 

 

Anterior

Urmator

Submit a Comment