Marketingul prin intermediul motoarelor de cautare, sau SEM, este o forma extrem de importanta de marketing online care te poate ajuta sa iti construiesti o prezenta puternica pe motorul de cautare Google si care iti va permite sa iti atingi pe deplin obiectivele de business.
Iata mai jos care sunt cele mai importante 10 beneficii ale SEM, astfel incat sa intelegi de ce este obligatoriu sa il incluzi in eforturile tale de marketing digital.
1. Acces instant la clienti
Marketingul prin intermediul motoarelor de cautare este utilizat pentru a descrie publicitatea platita in Google search. Aceasta tehnica este adesea utilizata ca strategie pe termen scurt, aducand vizibilitate rapida produselor sau serviciilor unei firme.
In comparatie cu optimizarea pentru motoarele de cautare sau SEO, publicitatea platita in Search iti poate oferi rezultate rapide, pentru ca iti permite sa ajungi aproape instantaneu la clientii vizati.
2. Grad ridicat de notorietate a brandului
Google Search Ads permite advertiserilor sa isi expuna numele de brand fie in titlul anuntului, fie in descriere, in adresa URL afisata sau in linkurile de extensie. Prin urmare, aceste reclame platite contribuie la o notorietate mai mare a brandului, mai ales ca apar adesea in partea de sus a rezultatelor cautarii Google.
3. Publicitate targetata geografic
SEM ofera optiunea de a targeta persoane in functie de locatia acestora. Poti crea, astfel, reclame in mai multe limbi si poti decide unde vrei sa apara; poti specifica tara, orasul si chiar o anumita regiune din lume.
4. Publicitate implementata si gestionata rapid
Publicitatea platita in pagina cu rezultate ale cautarii este creata si gestionata cu usurinta si rapiditate. Google Ads iti permite sa setezi un program pentru fiecare dintre campaniile tale, astfel ca poti difuza si opri reclamele in orice moment.
De asemenea, poti stabili cu usurinta un buget si poti specifica viteza campaniilor. In acest fel vei putea sa iti optimizezi anunturile si sa aduci mai mult trafic companiei tale intr-o perioada scurta de timp.
5. Vizarea publicului potrivit prin publicitate optimizata
SEM este o modalitate foarte eficienta prin care firmele pot ajunge la anumiti clienti pe baza intentiilor de cautare. Poti face in asa fel incat reclamele tale sa apara numai consumatorilor care cauta folosind cuvinte cheie strans legate de produsele sau serviciile tale. Alegerea cuvintelor cheie potrivite ce va declansa afisarea anunturilor te va ajuta sa creezi anunturi extrem de bine optimizate.
6. Cresterea traficului prin vizibilitatea anunturilor
Anunturile optimizate din pagina cu rezultatele cautarii pot genera trafic relevant catre site-ul tau web, pentru ca vor aparea in partea de sus a paginii cu rezultatele motorului de cautare – SERP, deasupra rezultatelor organice.
Cu bugetul potrivit pentru publicitate, licitarea optimizata si mesaje publicitare atragatoare, poti creste calitatea anunturilor si, prin urmare, vei asigura o vizibilitate mai mare a anunturilor, precum si vizite relevante pe site.
7. Targetarea publicului prin cuvinte cheie
Instrumentul Google de planificare a cuvintelor cheie te ajuta sa stabilesti care sunt cele mai populare cuvinte cheie utilizate pentru a cauta afacerea ta. Utilizand in campanii aceste cuvinte cheie specifice vei putea fi sigur ca anunturile tale ajung la publicul potrivit.
Google Ads iti ofera mai multe tipuri de potrivire a cuvintelor cheie (matching) – potrivire ampla, potrivire exacta etc. – pe baza carora anunturile tale vor ajunge la utilizatori.
8. Pay per click exclusiv
Dupa crearea anunturilor platite, ele vor aparea gratuit, urmand sa platesti numai atunci cand cineva trece la actiune, accesand anuntul tau. Prin urmare, poti obtine o expunere gratuita si o notorietate a brandului pe motoarele de cautare fiind taxat numai atunci cand cineva da click pe anuntul tau, vizitand astfel pagina de destinatie.
9. Aparitie in cuvintele cheie inrudite ale concurentei
Cea mai buna practica SEM recomandata este sa creezi reclame in pagina cu rezultatele cautarii, a caror aparitie sa fie declansata de cuvintele cheie ale concurentei. In acest fel iti vei asigura expunerea pe aceste cuvinte cheie si chiar sansa de a converti clientii concurentei.
10. Testare si masurare a performantei
Anunturile platite iti ofera posibilitatea de a testa performanta anunturilor si de a masura rezultatele pe care le-ai obtinut la fiecare campanie. Google Ads ofera acces la date detaliate despre cele mai performante reclame in ceea ce priveste: afisari, click-uri, rata de click (CTR), cuvinte cheie cu performante superioare etc.
In functie de obiectivele campaniei, poti evalua performanta si poti identifica ce iti trebuie pentru o performanta mai buna in viitor.
Sursa: https://berytech.org/top-10-benefits-of-search-engine-marketing-sem/