30Marketingul digital este un domeniu de sine statator, de viitor si in care merita sa te implici cu toata convingerea.
Dupa luni de zile de cercetare a tuturor dedesubturilor internetului, ai ajuns in sfarsit in punctul care te intereseaza si te atrage cu adevarat: marketingul digital. Insa faptul ca ai descoperit acest drum este ca si cum ai fi aflat directia generala de mers pentru a ajunge la destinatie; in continuare va trebui sa o iei pe tot felul de strazi si poteci mai mici pentru a ajunge exact unde trebuie sa fii.
In ultimii zece ani, marketingul digital a trecut dincolo de cateva click-uri si sesiuni de weekend, devenind un domeniu de sine statator si unul extrem de serios. Iata cateva joburi care in mod cert te vor interesa si din care poti incepe aceasta calatorie.
1. Strateg de continut digital
Probabil ca nu e prima data cand auzi asta si in mod cert nu va fi nici ultima: “Continutul este rege!”
Pe masura ce brandurile trec de la orientarea exclusiv catre vanzari la furnizarea de informatii de calitate, ele au nevoie de o persoana care sa poata creste cererea prin crearea si gestionarea unui continut de calitate. Aceasta este treaba strategului de continut.
Un strateg de continut planifica tipul de continut pe care o companie il publica in mod regulat, stabilind tema, tonul si tipul de continut individual si supervizand in acelasi timp mesajul general al intregului continut oferit de companie.
2. Marketer digital
Jobul de marketer digital este cel mai apropiat de cel de marketer door-to-door. Obiectivul principal al unui marketer digital este acela de a amplifica notorietatea unui brand si de a spori vizibilitatea sa in randul clientilor potentiali. Un agent de marketing digital administreaza site-ul web, paginile de social media, blogurile si e-mailul unei companii. Dincolo de amplificarea notorietatii, un agent de marketing digital detecteaza probleme si lacune in strategiile de marketing digital si le remediaza.
3. Specialist SEO
Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) va fi disponibila atata timp cat exista motoare de cautare. Altfel spus, nu se va demoda niciodata. SEO inseamna ca site-ul unei companii va deveni relevant, lizibil si autorizat. Scopul este imbunatatirea clasamentelor organice ale motoarelor de cautare. Motoarele de cautare clasifica site-urile web in functie de relevanta si autoritate. Un specialist SEO optimizeaza un site web, facilitand anexarea de catre motoarele de cautare si obtinerea unui ranking bun. El genereaza efectiv trafic suplimentar de pe motoarele de cautare.
4. Manager de social media
La fel ca specialistul in SEO, un manager de social media va fi mereu la moda si la mare cautare. In ultimul deceniu, numarul platformelor de socializare a crescut exponential. De la Facebook la Pinterest, platformele de socializare sunt o modalitate excelenta de a-ti expune si promova numele brandului.
Un manager de social media se ocupa de conturile unei companii de pe mai multe platforme de socializare. El este responsabil pentru monitorizarea prezentei unei companii in social media, reprezentand practic vocea acesteia pe platformele de socializare.
5. Specialist in reclama platita
Daca esti pasionat de date si de analize poti incerca un job de specialist in reclama platita. Asa cum arata si denumirea pozitiei, un specialist in publicitate platita se ocupa de campaniile de publicitate platite ale unei companii. Pentru ca reclamele platite functioneaza pe baza de pay-per-click, analizarea performantei acestora ofera unei companii informatii despre eficacitatea campaniilor sale publicitare. Pe langa analizarea eficientei campaniilor publicitare, un specialist in reclama platita este responsabil si pentru analiza cuvintelor cheie si pentru descoperirea tendintelor.
Spre deosebire de majoritatea domeniilor, marketingul digital nu impune o diploma, o pregatire si certificari care sa iti spuna exact ce trebuie sa faci. Insa pe de alta parte, aceasta este si frumusetea acestui domeniu! Pentru ca nu exista studii anume, poti intra in acest domeniu daca ai abilitatile potrivite. Nu trebuie decat sa gasesti tipul potrivit de job pentru tine!