Odata cu ridicarea treptata a restrictiilor legate de Covid-19 si cu trecerea catre o stare de normalitate post-pandemie, multe companii isi vor face bilantul si isi vor planifica atent urmatoarele mutari. Ca urmare a pandemiei, marketingul a facut un salt urias iar companiile au pus un accent mai mare pe internet. Online-ul a devenit „noul hub economic” pentru extrem de multi oameni (in special consumatori) si un numar din ce in ce mai mare de afaceri se indreapta in fiecare zi catre mediul online.
Desi scena e pregatita sa intri in online si sa castigi noi clienti, exista o serie de procese pe care trebuie sa le urmezi si o multime de variabile de care trebuie sa tii cont.
Factori precum cunostintele legate de reclama, SEO, web design si functionalitate si mai ales social media – joaca un rol urias in succesul afacerii tale online, pentru ca marketingul dinainte de COVID si dupa COVID s-au schimbat foarte mult.
In comparatie cu instrumentele de marketing online disponibile la un cost minim, majoritatea strategiilor de marketing traditionale de baza folosite in trecut au dat doar putine rezultate la un cost mai mare.
Iata de ce astazi este cel mai potrivit moment sa iti duci afacerea la un nivel superior!
Comportamentul consumatorilor s-a schimbat semnificativ ca urmare a pandemiei Covid-19, iar strategiile si obiectivele de marketing ale brandurilor au fost aruncate pe fereastra.
Pe fondul deliberarilor, evolutiilor si detensionarilor la nivelul guvernelor din intreaga lume, companiile au fost fortate sa se adapteze la o noua realitate.
Afacerile si echipele lor de marketing pot folosi aceste informatii pentru a-si revizui si optimiza strategiile de marketing digital. Evaluarea sau reevaluarea comportamentelor si actiunilor consumatorilor vor ajuta orice firma sa se asigure ca eforturile sale de marketing sunt relevante si gandite in asa fel incat sa produca un ROI pozitiv.
Iata mai jos 12 motive pentru care afacerile ar trebui sa investeasca masiv in marketingul online dupa pandemie.
1. Shoppingul online este si va ramane aici
Din cauza barierelor fizice si a practicilor din perioada de izolare, cei mai multi dintre noi am ales sa cheltuim banii intr-un mod diferit. Acceptarea rapida a comertului electronic si a serviciilor omni-canal nu dau semne ca ar intra pe o panta descendenta. Mai mult decat atat, majoritatea clientilor care folosesc mai intens decat inainte serviciile digitale si omnicanal, precum livrarile la domiciliu, colectarea, dar si achizitiile de pe retelele de socializare, intentioneaza sa mentina aceste obiceiuri si in viitor.
2. Scaderea loialitatii fata de brand
Loialitatea fata de un brand sau altul a fost afectata ca urmare a acestei schimbari generale a comportamentului consumatorilor ca reactie la Covid-19. Multi consumatori incearca branduri noi, iar majoritatea adauga pe lista de cumparaturi articole noi de la branduri noi. Marketerii trebuie sa inteleaga cand un client schimba brandurile rapid.
3. Localizarea marketingului
Marketingul localizat va deveni din ce in ce mai important, odata cu mutarea unui numar tot mai mare de oameni in afara oraselor, in suburbii si zonele rurale. Consumatorii cauta in mare parte firme din cartier sau cumpara mai multe produse locale. Continutul localizat va fi mai important ca niciodata pentru a consolida relatia cu clientii. Localizarea va creste automatizarea marketingului si exploatarea datelor, iar specialistii in marketing vor incerca sa mareasca ROI-ul.
4. Consumatorii asteapta mai mult
Unul dintre cele mai importante rezultate ale pandemiei a fost viteza cu care comportamentele si activitatile fizice traditionale s-au mutat in mediul online. Fara indoiala, trendul privind digitalizarea relatiilor intre firme si clientii lor era deja in plina derulare dinainte de pandemie, insa reglementarile legate de Covid-19 au fortat companiile sa-si extinda produsele si in online, pentru a ramane disponibile consumatorilor, si sa intre pe piata online daca nu erau deja acolo.
Firmele au fost nevoite sa-si adapteze strategiile indiferent de domeniu, fie ca e vorba despre organizatori de evenimente care au produs evenimente virtuale, fie de designeri de moda care au folosit platforme de cumparare online si servicii de ridicare a comenzilor, sau de scoli si institutii care ofera tururi virtuale in campus si sesiuni de admitere.
5. Rentabilitatea
Marketingul digital este mult mai putin costisitor decat marketingul traditional. Preturile variaza in functie de ceea ce faci, dar costurile de publicitate sunt adesea mai mici decat alte tipuri de promovare.
6. Marketingul onlie aduce brandurile in fata unui public mai amplu
Ca prim pas in palnia de marketing, notorietatea brandului este cruciala pentru a obtine clienti. Notorietatea brandului se refera la capacitatea oamenilor de a-si aminti de afacerea ta si de a o recunoaste. Spatiul online ofera oportunitati nelimitate pentru ca produsele si serviciile tale sa ajunga la un public global, mai ales pe retelele de socializare.
Satista estimeaza ca in 2020 au folosit retelele de socializare 3,6 miliarde de oameni din intreaga lume, iar cifra estimata pentru 2025 este de aproape 4,41 miliarde. Ca atare, e simplu sa iti imaginezi ce tip de parghie vei avea pentru brandul tau in mediul online, la fel ca si posibilitatea de a-ti extinde baza de clienti la nivel global.
7. Migratia digitala
Desii oamenii au facut trecerea la platformele digitale in mod constant in ultimii ani, pandemia a accelerat acest proces. Trendul este vizibil in randul generatiei Z si Milenialilor si, conform tuturor prognozelor, va continua.
Aceasta realitate ii obliga, asadar, pe marketeri sa proiecteze tehnici noi de relationare cu clientii din punct de vedere al marketingului. Adoptarea comertului electronic si a media digitale este esentiala pentru a asigura continuitatea afacerii. In consecinta, agentii de marketing vor putea exploata date noi, vor putea adapta ofertele de piata si vor putea descoperi nise de piata noi.
Analytics va juca un rol semnificativ in previzionarea si recunoasterea tendintelor pietei, ceea ce il face necesar in marketing.
8. Urmarirea
Pe langa interactiunea cu clientii, marketingul digital iti permite si sa le urmaresti comportamentul. Poti urmari, astfel, ce reclame au vazut inainte de a decide sa cumpere ceva anume. Iti vei putea ajusta si optimiza strategia de marketing invatand care sunt cele mai eficiente strategii de marketing.
9. Implicarea cu influencerii
Multe dintre cele mai puternice personalitati actuale folosesc internetul sau retelele de socializare pentru a se promova. Poti angaja acesti influenceri si sa le castigi increderea prin intermediul marketingului online. Atata timp cat iti joci bine cartile, poti convinge influencerii sa te recomande, transformandu-si urmaritorii in clienti si contribuind la cresterea notorietatii brandului.
10. Imbunatatirea printului
Poti folosi marketingul online pentru a-ti completa strategia de reclama pe print. Poti aprofunda creand continut online care sa sustina si sa intareasca ceea ce sustii in reclama pe print, optimizand astfel eficienta tuturor surselor de publicitate si integrand eforturile.
11. Reach superior
Reach-ul marketingului prin internet este nelimitat, astfel ca poti accepta comenzi pentru produsele sau serviciile tale din toata lumea, si nu doar dintr-o singura regiune. Chiar daca poti vinde in toata lumea, poti targeta totusi un anumit grup de oameni. Asadar, este o situatie din care toata lumea castiga.
12. Cresterea ROI-ului
Investind in reclame si generand conversii, companiile isi pot imbunatati veniturile din media digitala. Media digitala necesita mult mai putine investitii si genereaza profituri mult mai mari decat mass-media mainstream.
Probabil ti se pare ca sunt multe aspecte de care trebuie sa tii cont, in loc sa te ocupi pur si simplu de business-ul pe care l-ai construit. Ei bine, pentru aceasta exista firmele specializate de marketing digital, care iti pot oferi servicii complete care sa te ajute sa devii un lider in domeniul tau. Fie ca este vorba despre actualizarea site-ului web, despre crearea de continut captivant si extraordinar sau despre lansarea de campanii publicitare, un partener digital iti va oferi sprijinul necesar pentru ca tu sa te poti concentra asupra lucrurilor mai importante din afacerea in sine.
Sursa: https://www.bizcommunity.com/Article/196/423/226972.html