Cum poti implementa eficient cei 7 C ai marketingului digital?

Marketingul digital este astazi coloana vertebrala a fiecarei companii. El reprezinta unul dintre dintre cele mai puternice si interesante instrumente pe care marketerii moderni le pot folosi pentru a sustine cresterea afacerii si pentru a stabili o prezenta puternica a brandului. Pentru a profita la maximum de tot ceea ce are de oferit marketingul digital, vei avea nevoie de un cadru care sa iti concentreze eforturile si sa foloseasca cei 7 C ai marketingului digital.

Ce 7 C ai marketingului digital

1. Clientul
2. Continutul
3. Contextul
4. Comunitatea
5. Comoditatea
6. Coeziunea
7. Conversia

Cei 7 C ai marketingului digital confera un cadru modern replicabil si scalabil menit sa ii ajute pe marketeri sa isi atinga obiectivele. Ei le permit acestora sa evalueze peisajul marketingului digital, atat din punct de vedere intern cat si extern, astfel incat sa inteleaga mai bine cerintele si obiectivele afacerii.

Cei 7 C pot fi folositi pentru a analiza prezenta in online a website-urilor ca si a brandurilor in general, pentru a te asigura de coerenta si buna gestionare a comunicarilor prin marketing. Mai mult, ei pot fi folositi pentru a urmari si analiza activitatile concurentei.
Cel mai important lucru pe care trebuie sa il retii este sa plasezi clientul in centru si sa te asiguri ca toate celelalte elemente contribuie efectiv la satisfacerea nevoilor publicului tinta.
In cele ce urmeaza vom analiza elementele de baza ale fiecaruia dintre cei 7 C in mod individual, pentru a te ajuta sa proiectezi o strategie de marketing digital demna de invidia concurentei.

De ce sa folosesti cei 7 C ai marketingului digital?

Datorita evolutiilor constante din domeniul tehnologiei, consumatorii de astazi au obiceiuri de shopping cu mult diferite decat odinioara.
Potrivit Lyfe Marketing, 82% dintre cumparatori fac un research despre un produs in online inainte de a lua o decizie de cumparare, iar 79% isi fac o parte din cumparaturi sau toate cumparaturile online. Si asta nu e tot.

Spatiul online a transformat, de asemenea, modul in care oamenii cauta, proceseaza si partajeaza informatii. Asistam si ne bucuram de evolutia SEO, a marketingului de continut, a marketingului pe retelele de socializare si a marketingului prin e-mail, precum si de cresterea cererii pentru generarea de lead-uri, optimizarea pentru mobil, publicitatea digitala si multe altele.
Toti acesti termeni intra sub umbrela marketingului digital iar daca esti la primii pasi in ceea ce priveste eforturile legate de prezenta in online, poate fi destul de coplesitor sa incerci sa-i implementezi pe toti. Asadar, ai mai jos 7 ponturi care sa te ajute sa iti accelerezi parcursul catre o afacere de succes.

1. Clientul tau, stapanul tau

Indiferent de modelul tau de marketing sau de business, trebuie sa te concentrezi pe client. Marketingul digital ofera oportunitatea de a targeta fiecare campanie, fiecare comunicare si serviciu, astfel incat sa se potriveasca nevoilor publicului.
Cu toate acestea, pentru a maximiza eficienta eforturilor pe care le faci, trebuie sa iti cunosti foarte bine clientii si sa planifici pe termen lung.

Acest proces incepe cu crearea unor profile detaliate de marketing, dupa care urmeaza cartografierea cat mai precisa a parcursului clientului. Acesta este un pas esential care ar trebui facut devreme in cadrul planificarii, astfel incat mesajul tau de marketing sa ajunga la publicul potrivit si sa consolideze prezenta brandului in online.
In plus, trebuie sa monitorizezi comportamentul clientului. Consumatorii actuali acorda foarte multa importanta comunicarii autentice, transparente si personalizate si experientelor de brand in fiecare etapa a ciclului de vanzari. Mai mult, potrivit Salesforce, 66% dintre cumparatori solicita companiilor sa le inteleaga nevoile unice si asteptarile.

Zilnic apar noi comportamente si, in calitate de marketer digital, trebuie sa le poti anticipa si sa te straduiesti sa cunosti in profunzime totul cu privire la clientul tau. Pentru a avea succes in acest sens va trebui sa colectezi date relevante pentru clienti si sa le folosesti pentru a avea un continut personalizat si pentru a imbunatati mesajul general al brandului.

2. Continutul – regele succesului SEO

Crearea de continut de calitate, unic si de specialitate nu este singura conditie pentru o strategie de marketing digital de succes. Alti factori relevanti sunt creativitatea in ceea ce priveste formatul contentului, actualizarea informatiilor vechi, precum si urmarirea si respectarea celor mai recente update-uri de algoritm ale motorului de cautare. Practic va trebui sa iti dezvolti abilitatile pentru a crea continut excelent, optimizat pentru motoarele de cautare.
Continutul SEO este orice continut creat cu scopul de a ajuta publicul tinta al afacerii tale sa iti gaseasca brandul printr-o cautare mai rapida si mai usoara. Este o metoda de optimizare a continutului si de folosire a cuvintelor cheie potrivite pentru a-l ajuta sa se claseze mai sus in paginile cu rezultatele cautarii (SERP).

Exista diferite tipuri de continut SEO pe care trebuie sa le iei in considerare. De la postari de blog, pagini de produs si de servicii, ghiduri si ebook-uri, pana la infografice, videoclipuri, prezentari de slide-uri si lista poate continua. Dar, inainte de a-ti pune creativitatea la lucru, trebuie sa stii cum sa elaborezi o strategie de continut SEO puternica, fata de care sa fii dedicat pe termen lung.
Iata cateva ponturi pentru crearea de continut care te vor ajuta:

  •  Fa un research pentru cuvintele cheie.
  •  Alege un subiect care sa poata starni curiozitatea publicului.
  •  Cauta surse originale si adauga un input unic.
  •  Organizeaza-ti ideile si redacteaza-le.
  •  Include linkuri interne si externe relevante.
  •  Optimizeaza metadescrierile si alt tag-urile.
  •  Adauga elementele vizuale de sustinere.

3. Contextul – cheia eficientei mesajului

Daca vrei sa transmiti in mod eficient mesajul brandului tau, trebuie sa fii constient de contextul mai larg al publicului tinta. Ceea ce inseamna practic sa tii cont de intentia cumparatorului, sa o corelezi cu ceea ce se intampla in prezent in lume, apoi sa produci si sa promovezi continut cu adevarat relevant pentru nevoile publicului tau.

In marketingul digital contextul se refera la oportunitatea neexploatata de a capata o intelegere foarte buna a clientilor, de a le anticipa dorintele, nevoile, asteptarile si afinitatile. Dupa aceea le poti folosi pentru a-ti imbunatati marketingul pe canale, dispozitive si locatii.
Pentru a realiza asta, trebuie sa obtii un echilibru real intre continutul bogat in cuvinte cheie si continutul bazat pe intentii. In acest fel, poti permite publicului sa iti gaseasca mai simplu brandul in online, oferindu-i totodata informatiile exacte pe care le cauta.
Doar astfel vei putea oferi un continut extrem de personalizat si relevant pentru destinatar. In consecinta, iti vei putea imbunatati prezenta in online, autoritatea si implicarea.
O regula importanta este sa revii intotdeauna la primul C din aceasta lista – mentinerea clientului in centrul strategiei de marketing digital. Poti face asta cunoscandu-ti publicul atat de bine incat sa ii poti gasi rapid punctele nevralgice si sa iti exprimi interesul real de a-l ajuta sa-si rezolve problemele.

4. Comunitatea – inima succesului prin viu grai

Clientii de astazi au mai multa putere de cumparare ca niciodata si, de aceea, conectarea profunda cu ei este fundamentala pentru succesul fiecarei afaceri.
Unul dintre cele mai eficiente moduri de a stimula relatiile cu clientii, de a construi increderea si loialitatea unui brand si de a atrage clienti potentiali este sa valorifici puterea unei comunitati.
Marketingul comunitar este o strategie excelenta care te va ajuta sa interactionezi cu publicul intr-un mod transparent, non-intruziv si conversational. Cu ajutorul sau vei putea construi relatii sanatoase pe termen lung cu clientii actuali si cu cei potentiali, aducandu-i laolalta cu subiecte legate de brandul tau si aliniate cu acesta.

Construirea unei comunitati ca parte a strategiei de marketing digital iti va permite sa creezi o punte intre directia de afaceri spre care mergi si oamenii care te-au ajutat sa ajungi acolo – clientii tai.
Adesea oamenii sunt mai dispusi sa se implice fata de un produs sau serviciu daca acesta vine cu un sentiment puternic de sustinere, conexiune si apartenenta.

Iata cateva idei care te vor ajuta sa creezi o comunitate puternica in jurul brandului tau:

  •  Construieste o conexiune in cadrul echipelor interne.
  •  Creaza o prezenta online bazata pe valoare.
  • Contribuie pozitiv la o cauza sociala.
  •  Creaza continut expert si educativ.
  •  Construieste un spatiu dedicat in care membrii comunitatii tale sa poata crea legaturi.
  •  Fii rabdator si consecvent.

5. Comoditatea – Drumul catre loialitatea clientului

Comoditatea este o caracteristica fundamentala a experientei clientilor unui brand si un principiu de baza al relatiilor cu clientii in orice afacere.
Sa luam exemplul dezvoltarii comertului electronic. Datorita internetului si progreselor tehnologice, oamenii pot acum sa cumpere nu numai de pe computere, in confortul propriei case, ci si de pe telefoanele mobile si de pe tablete, in timp ce merg la serviciu, asteapta comanda la restaurant sau au putin timp de pierdut inaintea unei intalniri.

In marketingul digital, comoditatea inseamna furnizarea informatiilor potrivite, persoanei potrivite, la momentul potrivit si pe platforma potrivita. In acest mod este imbunatatit parcursul clientilor, astfel incat clientii potentiali sa poata gasi informatiile de care au nevoie pentru a lua o decizie de cumparare, creand astfel o experienta generala mai buna.
Comoditatea nu este doar un factor important de diferentiere fata de concurenta, ci si o lentila creativa pe care agentii de marketing digital o pot folosi pentru a-si imbunatati campaniile. Daca este bine implementata, ea te va ajuta sa reduci frictiunea, sa imbunatatesti serviciul pentru clienti, sa elimini stresul, sa imbunatatesti accesul si sa iti lamuresti propunerea de valoare a afacerii.

Pentru o experienta cat mai buna va trebui sa asiguri:

  •  Acces rapid si usor la continutul tau.
  •  O reamintire usoara a comunicarii anterioare si a interactiunilor cu brandul.
  •  O recunoastere simpla a valorii lor ca si clienti.
  •  Personalizarea serviciului si comunicarii.

6. Coeziunea – Raspunsul la Marketingul Omnicanal

Daca iti doresti sa promovezi cu succes o afacere va trebui sa creezi o strategie coerenta de marketing digital.
Marketing coeziv inseamna sa oferi aceleasi servicii, aceeasi calitate a continutului si aceleasi valori de brand, indiferent de canalul utilizat. Este vorba despre reunirea fiecarei platforme de promovare a brandului in cadrul unei strategii principale de marketing omnicanal. In acest fel totul va fi coerent si vei avea parte de o buna rentabilitate a investitiei.

Desi site-ul companiei ar trebui sa fie in continuare principala sursa de informatii despre aceasta si despre produsele si serviciile oferite, ar trebui sa incerci sa fii prezent si pe alte canale relevante pentru clientii tai. Iar ceea ce vei oferi pe acele canale va trebui sa respecte de fiecare data aceleasi standarde si acelasi nivel.
Tocmai de aceea, incepand de la blog, pagina de intrebari frecvente si formularul de contact pana la retelele de socializare, e-mailul si nu numai, totul ar trebui sa fie sincronizat si coeziv. Pornind de aici vei putea creste mai usor, interactionand cu publicul potrivit in orice punct de contact pe care il poate avea cu afacerea ta.

7. Conversia – Principalul indicator al succesului marketingului digital

Dupa ce ti-ai folosit toate resursele valoroase pentru a crea o strategie puternica de marketing digital, va trebui sa masori ce succes au avut toate aceste eforturi. Iar cel mai bun indicator de performanta pe care il poti utiliza aici este rata de conversie.
In functie de campanie, o conversie poate fi orice actiune pe care o astepti de la utilizator si care iti va ajuta compania sa-si atinga obiectivele. Aceasta include nu numai vanzarile de succes, ci si completarea de formulare, descarcarea prezentarilor whitepaper, a studiilor de caz si a e-book-urilor, trimiterea de e-mailuri, inscrierile la newsletter si asa mai departe.

Folosind tactici de marketing digital pentru a maximiza conversiile iti vei putea mari veniturile fara a cheltui prea multe resurse. In plus, tacticile de marketing te pot ajuta sa anticipezi succesul (sau esecul), sa iti imbunatatesti performanta site-ului si/sau sa generezi o mai buna informare cu privire la preferintele publicului tinta.
Urmarirea corecta a conversiilor iti poate arata ce vizitatori sunt acolo pentru a cumpara si ce vizitatori vin numai pentru ca le place sa navigheze; ce pagini de continut creaza cel mai mult interes pentru publicul tinta, precum si daca imbunatatirile pe care le-ai facut au dat rezultatele dorite.

Concluzie

Cel mai bun mod de a te adapta la schimbari in lumea afacerilor online si de a stimula dezvoltarea afacerii porneste de la construirea unei strategii puternice de marketing digital.
Iar o abordare excelenta este reprezentata de implementarea celor 7 C – client, continut, context, comunitate, comoditate, coeziune, conversie.
Clientii joaca un rol esential in succesul unei companii, iar plasarea lor in centrul eforturilor de marketing ale unei firme este cerinta principala pentru ca modelul de marketing 7 C sa functioneze.

Sursa: https://devrix.com/tutorial/how-to-effectively-implement-7-cs-digital-marketing/

Anterior

Urmator

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.