O provocare majora cu care se confrunta majoritatea companiilor atunci cand selecteaza software-ul adecvat este alegerea instrumentelor potrivite, in functie de fluxul de lucru existent.
Invatarea automata este un termen la moda in ultima vreme. Toata lumea scrie despre viitorul sau si despre cat de repede va prelua controlul in vietile noastre, insa exista foarte putine articole care ofera exemple din viata reala legate de ce anume face aceasta invatare automata.
Lista de mai joos este un mod rapid de a sugera o implementare concreta a invatarii automate in marketingul digital prin listarea catorva instrumente usoare (si mai ales accesibile) care folosesc in acest moment invatarea automata.
Ce este invatarea automata (machine learning)?
Pe scurt, “machine learning” invata o masina sa invete singura si sa se adapteze pe baza datelor la care are acces pemtru analiza.
In marketingul digital, invatarea automata combina sursele de date, anticipeaza rezultatele campaniilor si automatizeaza sarcini, iar aici vorbim inclusiv despre automatizarea marketingului prin e-mail.
Iata trei instrumente care fac ca invatarea automata sa fie usor de adaugat intr-o strategie de marketing digital.
WebCEO
WebCEO este o suita SEO care ofera o serie de instrumente necesare pentru a crea o strategie de optimizare pentru motoarele de cautare pentru un site. Instrumentul sau Content Assistant foloseste invatarea automata pentru:
- Consolidarea unor surse de date
- Cearea de recomandari SEO si prioritizarea lor in functie de impactul estimat
Invatarea automata permite platformei sa combine si sa dea sens datelor, astfel incat nu vei mai fi nevoit sa faci asta manual. WebCEO ofera un trial gratuit, asa ca il poti incerca imediat.
Namify
Gasirea unui nume de domeniu implica in general ore si zile intregi de cautare si brainstorming. Din fericire, cu ajutorul invatarii automate, poate dura doar cateva minute!
Namify este un generator de nume de brand ce foloseste invatarea automata pentru a sugera nume de domenii bazate pe cuvantul cheie si pe nisa.
In loc sa adauge alte cuvinte sau prefixe la cuvantul tau cheie, acest generator se concentreaza pe nume de brand care declanseaza asocieri semnificative pe nisa ta.
De pilda, atunci cand cauti cuvantul moda, Namify ofera sugestii precum Glamify, Style Hub, Fab Lab etc. In mod similar, daca esti in cautare de sugestii pentru un nume de companie din domeniul tehnologiei vei primi optiuni precum Code Hub, Tech yard etc.
Namify foloseste invatarea automata pentru a intelege ceea ce cauta utilizatorul si sugereaza nume de companii cu sens. Namify este gratuit, asa ca il poti testa imediat.
Text Optimizer
Analizarea continutului si brainstormingul sunt doua dintre cele mai creative sarcini din marketingul digital. Si totusi, invatarea automata poate fi de un real folos si aici.
Text Optimizer este un instrument avansat de analiza semantica ce iti permite sa privesti dincolo de matchingul cuvintelor cheie si te incurajeaza sa optimizezi pentru intentia de cautare, incluzand concepte si entitati inrudite.
In plus, instrumentul foloseste invatarea automata pentru a sugera cele mai relevante structuri. Instrumentul iti permite sa identifici ceea ce se asteapta publicul target sa citeasca despre un subiect.
Text Optimizer ofera o perioada de testare gratuita, astfel incat sa il poti rula imediat pentru cateva dintre cuvintele tale cheie.
Invatarea automata si marketingul digital
Viitorul invatarii automate este unul dintre cele mai atragatoare, dar si cele mai complicate subiecte din domeniul datelor si analizei. Per ansamblu, invatarea automata reprezinta o oportunitate pentru industria de marketing.
Invatarea automata schimba fundamental marketingul strategic, incepand de la eliminarea necesitatii ca angajatii sa faca sarcini mecanice si ajungand pana la analiza avansata a datelor.
Cererea de solutii de marketing bazate pe invatarea automata va avea ca rezultat popularitatea tot mai mare a platformelor MLaaS (Machine-Learning-as-a-Service). Unii considera ca acesta este viitorul modelului de afaceri SaaS asa cum il stim noi.
Acesta integreaza invatarea automata in orice afacere, fara sa fie necesara investitia in tehnologia interna.
Invatarea automata faciliteaza personalizarea, permitandu-ti sa concepi mesaje individualizate, pe baza interactiunilor anterioare cu site-ul.
In plus, stimuleaza marketingul conversational, permitand companiilor sa ofere asistenta 24 de ore din 24, 7 zile din 7, prin intermediul chatbotilor si formularelor conversationale.
Invatarea automata va imbunatati cautarea si capacitatea produselor de a fi descoperite, prin introducerea unei detectari mai avansate a emotiilor si prin recunoasterea faciala, a vorbirii si a vederii.
In final, invatarea automata va alimenta analiza IoT avansata si va face posibila combinarea tuturor datelor fragmentate de pe diferite dispozitive pentru a descoperi modele ascunse si pentru a crea profiluri individuale ale clientilor.
In plus, va configura experiente avansate personalizate, in care utilizatorul final nu va trebui sa faca nimic altceva decat sa foloseasca produsul. Invatarea automata este viitorul marketingului digital, fara doar si poate!
Concluzie
Una dintre cele mai importante provocari pe care le au de depasit companiile atunci cand selecteaza software-ul adecvat este alegerea instrumentului potrivit, in functie de fluxul de lucru existent.
Cea mai buna abordare este sa nu introduci ceva prea radical, care sa deruteze angajatii. Nu uita ca ai nevoie de un instrument care sa usureze munca echipei si sa imbunatateasca productivitatea; tocmai de aceea, nimic prea complex de inteles nu te va ajuta in acest sens.
Alege, de asemenea, ceva care ofera flexibilitate maxima si este usor de utilizat si intuitiv, in afara de pretul rezonabil.
Sursa: https://knowtechie.com/three-digital-marketing-tools-that-use-machine-learning/