Limbajul marketingului digital

Iti stii CTR-ul din PPC si ce impact are acesta asupra SEO? Ti se pare ca vorbim alta limba? Ei bine, unul dintre cele mai mari obstacole cand vine vorba despre marketingul digital este sa te familiarizezi cu jargonul specific acestui domeniu.

Astazi, marketingul digital inseamna cu mult mai mult decat un site web aproximativ decent si o pagina pe LinkedIn. Instrumentele si serviciile disponibile in prezent sunt de nepretuit pentru a ajuta afacerile sa isi inteleaga mai bine clientii si sa se dezvolte si sunt esentiale pentru ca acestea sa se asigure ca tin pasul cu concurenta.
Ai mai jos un mic dictionar cu cei mai folositi 10 termeni din marketingul digital, care te vor ajuta sa te descurci mai bine in acest univers nou si atat de util.

Analytics

Analytics se refera la tehnologia folosita pentru colectarea si analizarea datelor ce tin de comportamentul vizitatorilor site-ului tau. O cercetare din 2020 constata ca mai putin de una din patru firme de avocatura au folosit datele pentru a-si intelege clientii potentiali, insa datele pot fi de nepretuit pentru a te ajuta sa intelegi ce cauta oamenii si domeniile in care te poti imbunatati.
Exista o serie de instrumente si servicii disponibile pe acest segment, incepand de la Google Analytics gratuit pana la optiunile cu plata.

CTR (Rata de click/Click through rate)

Rata de click (CTR) reprezinta nunarul de click-uri pe un articol de interes, cum ar fi un anunt sau un blog.
Este important de retinut ca CTR-ul pentru publicitatea grafica poate parea mic – usor mai mic de 0,5% – din cauza volumului de oameni care o vad, in timp ce activitatea mai targetata are o rata mai mare. De asemenea, valoarea CTR nu trebuie apreciata izolat, ci impreuna cu alte informatii, cum ar fi amploarea audientei, cheltuielile si rata de conversie finala.

Conversie

Conversia este in general o noua solicitare venita printr-un formular trimis prin site-ul web, desi se poate referi la orice actiune pe care astepti sa o faca vizitatorii site-ului. E posibil sa auzi cuvantul “conversie” folosit cu sensul de obiectiv.

Rata de conversie

Rata de conversie (CVR) inseamna de cate ori s-a realizat obiectivul de mai sus – de pilda, daca site-ul tau este vizitat de 100 de persoane, iar din acestea te contacteaza 10 printr-un formular, live chat sau prin telefon, atunci rata de conversie (CVR) este de 10%.

Afisari

Numarul de afisari indica de cate ori este afisat un anunt in intervalul in care este rulat, spre deosebire de procentajul de afisari, care inseamna cat de des poate aparea daca il rulezi tot timpul. Insa procentajul de afisari ar putea scadea daca nu ai un ranking destul de mare in rezultatele cautarii.

Cuvant cheie

Un keyword sau un cuvant cheie este un cuvant sau o expresie introdusa intr-un motor de cautare atunci cand oamenii cauta un produs sau un serviciu. Companiile targeteaza cautarile de cuvinte cheie ca parte a campaniilor de publicitate.
Exista cuvinte cheie cu coada lunga si cuvinte cheie cu coada scurta, formate in general dintr-un singur cuvant puternic si relevant.
Licitarea pentru cuvinte cheie (keyword bidding) te ajuta sa ai un anunt care apare in partea de sus a paginii atunci cand cineva cauta acel cuvant sau expresie. Pentru fiecare cuvant cheie sau grup de cuvinte cheie, advertiserii pot indica costul maxim pe click (CPC) pe care sunt dispusi sa il plateasca.
Locul in care va aparea anuntul tau este calculat de motoarele de cautare pe baza acelui maxim, dar si pe baza calitatii anunturilor, calculata prin analizarea unor criterii diverse, inclusiv cel principal – rata de click (CTR).

Pagina de destinatie

Pagina de destinatie este prima pagina de pe un site web pe care o vad in general cei care intra pe site si nu trebuie sa fie neaparat pagina de pornire. Daca ai un tip anume de serviciu pe care vrei sa il promovezi, poti directiona vizitatorii direct catre pagina acestui serviciu de pe site. Sau poti face chiar mai mult de atat, construind o anumita pagina de destinatie cu mai putine informatii, dar cu mesaje mai clare despre motivul pentru care un potential client ar trebui sa aleaga firma ta. Aceasta pagina ar putea include eventuale oferte speciale si un call to action pentru a obtine o oferta.

Listari naturale sau organice

Listarile organice apar chiar sub reclamele platite in pagina cu rezultate ale motorului de cautare (SERP), iar in acest moment sunt disponibile intr-o varietate de formate, cum ar fi casetele de informatii, in care oamenii nu mai trebuie sa mearga mai departe de SERP, pentru ca vor gasi aici raspunsul la intrebarea pe care o au.
E nevoie de multa munca si investitii, dar cu cat site-ul tau se claseaza mai sus in listarile naturale ale unui motor de cautare, cu atat vei obtine mai mult trafic pe site.

Pay per click (PPC)

Acesta este termenul cel mai cunoscut pentru publicitatea pe browserele de cautare platite, asa cum sunt Google si Bing, in care companiile platesc de fiecare data cand o persoana face click pe reclama lor.
CPC (Cost per Click) este suma platita pe fiecare click pe o reclama. Un click poate reprezenta o vizita pe site-ul tau sau o interactiune cu produsele sau serviciile pe care le oferi. Costul Per Click variaza in functie de mai multi factori, printre care si poziția ta si a concurentei si pretul maxim de licitare per click.
Monitorizarea CPC alaturi de alti parametri te poate ajuta si sa evidentiezi cele mai bune momente in care sa apesi pedala.

Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)

SEO este practica folosita pentru a aduce modificari paginilor web si continutului si prin care se promoveaza continutul respectiv astfel incat sa fie imbunatatita vizibilitatea in rezultatele organice (neplatite) ale motoarelor de cautare.
Linkbuildingul, o strategie prin care alte site-uri posteaza linkuri catre site-ul tau este si ea o parte esentiala a SEO, aratand ca ceea ce ai de spus merita citit si deci ca meriti sa ai un ranking natural/organic mai bun.

Crawler sau Spider

Un spider este un program conceput pentru a naviga sistematic pe internet si a colecta informatii pentru a-i ajuta pe utilizatorii de internet care fac cautari sa gaseasca ceea ce cauta (Google acceseaza in mod constant site-urile web ca parte a procesului pe care il foloseste pentru a-ti clasifica site-ul, atunci cand oamenii cauta cuvinte cheie).
Poti pune blocuri in pagini, sub forma de continut vechi sau duplicat, de exemplu, pentru a impiedica sa fie cautate, insa nu bloca tot site-ul, pentru ca vei fi exclus din rankingurile organice.

Sursa: https://www.claimsmag.co.uk/2022/08/learning-the-language-of-digital-marketing/20111

Anterior

Urmator

Submit a Comment