33 de predictii pentru marketingul digital in 2021

Din orice perspectiva l-am privi, anul 2020 a fost greu. Multe afaceri au fost nevoite sa isi schimbe rapid directia, pentru a ramane pe linia de plutire in contextul carantinelor impuse in multe tari din lume, necesare pentru a limita raspandirea COVID-19, in timp ce multe alte afaceri nu au fost atat de norocoase si au fost nevoite sa se inchida definitiv.

Am invatat sa lucram de acasa, sa facem slalom printre task-urile de zi cu zi, sa imbinam munca si scoala online si sa facem fata cu brio tuturor factorilor de distragere a atentiei; am fost nevoiti sa gasim noi forme de distractie pentru a ne mentine ocupati unii pe altii. Si nici macar nu am ajuns la subiectul problemelor politice la care tot asistam si la nesiguranta cu privire la ce va urma…

2020 este un an pe care multi ar prefera sa il uite, insa in tot acest context platformele majore de social media au evoluat rapid si si-au modificat punctul de interes astfel incat sa raspunda cererilor tot mai mari si nevoilor utilizatorilor in perioada de pandemie.
Toate acestea au accelerat multe dintre planurile platformelor de socializare, dar in cea mai mare parte noile instrumente si optiuni introduse erau deja in dezvoltare.

Pornind de la trendurile actuale si de la directia spre care merg platformele sociale, exista o serie de predictii pentru 2021, care ofera indicia cu privire la punctele pentru care marketerii din mediul digital ar trebui sa se pregateasca atunci cand isi gandesc planurile.

Daca totul va merge bine, pare ca 2021 va fi un an de evolutie si de dezvoltari interesante. Iata predictiile pentru principalele platforme de social media, cu privire la ce va urma sa apara in lumea marketingului digital, urmate apoi de tendintele in mediul digital per ansamblu.

Facebook

Facebook a avut parte din nou de un an cu multe provocari, peste care a reusit inca o data sa treaca, pentru ca la final sa ajunga intr-o pozitie mai puternica decat cea de pe care a pornit. Asta in pofida inmultirii reactiilor negative legate de rolul pe care platforma l-ar fi jucat in exacerbarea diviziunii politice si in amplificarea discursurilor instigatoare la ura si pe fondul unei presiuni in sensul renuntarii la comportamentul anticoncurential.

Si totusi, in ciuda unui boicot publicitar, a unui documentar critic pe Netflix si a indepartarii fortate a anumitor grupuri, Facebook merge inainte, iar 2021 pare hotarat sa vina cu cateva evolutii majore.

1. Noua “vitrina”

Comertul electronic va fi un obiectiv major pentru Facebook in anul urmator.
Am vazut deja primele etape ale drumului catre venituri mari al celor de la Facebook, odata cu introducerea magazinelor pe Facebook si Instagram, simplificand astfel procesul de construire a unui punct de vanzare eCommerce pe cea mai utilizata platforma digitala din lume.

Fiecare companie va avea acum sansa de a-si construi rapid propriul magazin digital, cu optiuni de prezentare utile si familiare si cu instrumente de plata simplificate, alimentand astfel un nou val de afaceri online.

Facebook lucreaza de ani intregi in acest sens, Shops fiind practic o extensie a ofertei sale Marketplace, oferind mai multor companii sansa de a se conecta cu cumparatorii in-stream. Dar Shops inseamna mult mai mult de atat.
Accentul principal va fi pe piete precum India si Indonezia, unde Facebook inregistreaza o crestere rapida a numarului de utilizatori si unde schimbarea digitala abia incepe. Daca Facebook poate accede in aceste faze de inceput, devenind destinatia principala pentru toate formele de tranzactii on-line, compania ar putea deveni o platforma esentiala in regiunile in curs de dezvoltare, dezvoltand sansele de maximizare a potentialulului, atat pentru Facebook in sine cat si pentru companii din intreaga lume.

Ar trebui sa ne asteptam sa asistam si la dezvoltarea Facebook Pay, pentru ca reteaua sociala doreste sa simplifice optiunile de achizitie cu un singur click si sa ofere noi oportunitati de publicitate, care sa evidentieze produsele ce pot fi achizitionate direct din cadrul postarilor. Facebook va cauta, de asemenea, sa includa mai multe postari de cumparaturi in feed-urile utilizatorilor sai, pentru a stimula o activitate mai sustinuta de shopping, in timp ce fuziunea probabila si asteptata a aplicatiilor sale de mesagerie va oferi si ea mai multe oportunitati ce vor facilita comertul electronic pe Facebook.

Daca Facebook va actiona corect aceasta va fi o schimbare majora, alimentand un nou val de activitate in sfera eCommerce. Iata deci de ce Facebook Shops ar trebui sa fie un punct esential de interes pentru retaileri.

Fii de asemenea cu ochii pe evolutii ulterioare ale promovarii prin streamuri live si optiunilor de cumparare si integrarii eCommerce in cadrul programelor exclusive Watch, pentru ca Facebook si-a propus sa lege totul, astfel incat sa duca spre optiuni de tranzactionare.

2. Fuziunea aplicatiilor de mesagerie

Ei bine, da, Facebook lucreaza in continuare la fuziunea aplicatiilor sale de mesagerie si, de-a lungul anului, am vazut din ce in ce mai multe indicii cu privire la interconectivitatea treptata a Messenger, Instagram Direct si WhatsApp.

Ceea ce inseamna, practic, ca fiecare functie nou introdusa in oricare dintre aceste aplicatii va fi disponibila in final si in celelalte doua, facilitand noi oportunitati de comert electronic si mai multe modalitati de a derula campanii publicitare multi-platforma.

Brandurile vor putea, astfel, sa isi extinda foarte usor campaniile si functiile in WhatsApp, sa zicem, marindu-si potentialul de a ajunge la un public nou. Aceasta oportunitate va creste odata ce Facebook va prezenta modul in care functioneaza interoperabilitatea si ce rezultate poate avea.

Autoritatile de reglementare din mai multe tari si-au exprimat opozitia cu privire la planul de integrare a mesageriei Facebook, iar demersul depinde in continuare de masurile ce ar putea fi luate, insa pare a fi pe drumul cel bun, ceea ce va deschide posibilitati noi de conectare cu potentialii clienti prin intermediul instrumentelor DM ale Facebook.

3. Ochelarii pentru Realitatea Augmentata (AR)

In septembrie, Facebook a anuntat ca ochelarii AR „Project Aria” ar putea fi disponibili in 2021, astfel ca ne putem astepta sa ii vedem in magazine in a doua jumatate a anului.
AR urmeaza sa devina un camp de lupta esential in sectorul tehnologic, cei de la Apple lucrand si ei la o versiune proprie de ochelari AR, ce urmeaza sa fie lansata aproximativ in aceeasi perioada.

Aceasta va fi o linie de dezvoltare esentiala pentru Facebook. Reteaua dispune in acest moment de o experienta solida in ceea ce priveste produsele de larg consum, vanzarile dispozitivelor sale Portal si Oculus avand o crestere semnificativa in 2020. Astfel, Facebook se afla intr-o pozitie ideala pentru a lansa primii ochelari AR functionali si fashionable, facand echipa cu Essilor Luxottica, producatorii Ray -Ban, pentru a construi dispozitivul.

Facebook lucreaza la asta de ani intregi, dezvoltand medii AR complet captivante, precum si capacitatea de a incorpora noi tipuri de reclame, promotii, semnale informationale si multe altele. Exista multe implicatii si aplicatii potentiale in acest sens, iar Facebook va incerca sa-si foloseasca ochelarii AR drept piatra de temelie catre urmatoarea etapa a conexiunii digitale, ceea ce ne conduce la…

4. Evolutia Realitatii Virtuale (VR)

Asa cum am mentionat mai sus, castile VR Oculus lansate de Facebook au avut parte de o crestere majora a vanzarilor in 2020. Intr-o perioada in care toate optiunile noastre obisnuite de divertisment au fost inchise multi dintre noi au cautat noi modalitati de a se mentine ocupati, iar VR a fost o varianta ideala pentru cei care isi permit sa faca pasul. Acest pas este tot mai mic, pentru ca Facebook a redus treptat pretul pentru device-urile VR, facandu-le sa devina o optiune mai accesibila si marind gradul de adoptare.

Iar aceasta este o abordare foarte buna pentru Facebook, care adauga din ce in ce mai multi utilizatori de realitate virtuala, deschide noi zone de reclama si promovare, si introduce din ce in ce mai multi consumatori in stadiul urmator al conectivitatii digitale.
VR are si alte aplicatii dincolo de sfera entertainmentului, multe companii gasind moduri noi de a desfasura operatiuni cheie in spatiul simulat.

5. Schimbari de algoritm

Una dintre marile intrebari pentru Facebook va fi cea referitoare la modul in care va aborda ingrijorarile cu privire la algoritmul sau celebru de creare a feed-ului si daca va face ceva pentru a raspunde acuzatiilor care sustin ca a alimentat aparitia discursurilor periculoase de incitare la ura.

Facebook a luat deja unele masuri in acest sens, interzicand QAnon si cateva grupuri conexe, carora le permisese sa infloreasca si sa se inmulteasca pe platformele sale de ani intregi, in ciuda avertismentelor venite din partea expertilor. Dar sub un guvern american condus de Biden, este posibil sa fie nevoit sa intreprinda si mai multe actiuni si sa restrictioneze in continuare dezinformarea si discursul instigator la ura, pentru a evita presiuni si sanctiuni mai mari, impuse de guvern si de grupurile de reglementare.

Facebook poate face asta. New York Times scria recent ca dupa alegerile din SUA, Facebook a implementat o mica ajustare a feed-ului de stiri, facand in asa fel incat „ stirile de autoritate sa fie mai vizibile”, scazand reach-ul unor site-uri mai marginale si/sau centriste. NYT spune ca aceasta a fost un fel de perspectiva pentru cum ar putea arata un Facebook mai calm si mai putin dezbinator. Intrebarea este daca astfel de schimbari ar putea fi definitive, dar si cum va afecta aceasta masura durata de timp petrecuta de utilizatori pe Facebook.

Twitter

Chiar si dupa atatia ani, ramane dificil de spus ce este Twitter, care sunt punctele sale forte si unde va cauta sa se dezvolte in viitor. Pentru ca, in ciuda popularitatii continue a platformei, Twitter este in mare parte neschimbat, fara inovatii majore sau actualizari care sa modifice modul in care oamenii folosesc aplicatia.

Sigur, a facut tweet-uri mai lungi in 2018 si a incercat live-streaming-ul, Moments si tweet-urile audio, printre diverse alte optiuni. Dar niciuna dintre aceste noutati nu a prins in mod real, iar Twitter ramane in cea mai mare parte ceea ce era la inceput – un flux in timp real de actualizari scurte si concise, un instrument excelent pentru a te mentine la curent cu cele mai recente informatii. In rest, nu e prea util pentru altceva.
Asadar, cum poate evolua Twitter din acest punct?

6. Update-uri pentru Fleets

Versiunea de Story a Twitter, Fleets este acum disponibil pentru toti utilizatorii, iar anul urmator ne putem astepta ca Twitter sa lanseze noi update-uri pentru optiune, deoarece pare sa vada popularitatea crescanda a formatului.

Omisiunile notabile ale Fleet sunt optiunile si efectele AR si pare probabil ca Twitter sa adauge diverse instrumente pe aceste fronturi, sprijinit si de achizitionarea Chroma Labs. Insa multe dintre aceste adaugiri vor veni cu intarziere, pentru ca oamenii au deja o serie de efecte si instrumente vizuale pe Snapchat, Instagram si TikTok si ar fi putin probabil ca Twitter sa le depaseasca si sa faca din Fleets un punct de interes mai mare in acest sens.

Fleets va ramane, iar unele persoane il vor folosi, dar nu pare sa devina un element major al experientei Twitter. Este in mod cert un add-on interesant, insa Fleets nu va genera o crestere semnificativa a gradului de utilizare sau a interesului fata de aplicatie.

7. Audio Spaces

Twitter lucreaza si la Audio Spaces , care va fi o functie de intalnire audio, asemanatoare Clubhouse, ce va oferi utilizatorilor un alt mod de a interactiona. Ceea ce, ca si tweet-urile audio va fi interesant pentru o vreme, dar este improbabil sa devina o caracteristica transformatoare in cadrul aplicatiei.

Desigur, nu trebuie sa aiba o valoare functionala, insa Audio Spaces tot pare limitat, chiar si cu asteptari reduse. Va fi, totusi, ceva cu care sa experimentam si, avand in vedere evolutiile recente, se pare ca va fi disponibil la inceputul anului 2021.

8. Topic Focus

Twitter a incercat si el sa isi extinda potentialul de interactiune, oferind utilizatorilor mai multe recomandari de subiecte pe care sa le urmeze in fluxurile lor.

Nu ar fi surprinzator sa vedem in 2021 cum Twitter face un pas mai departe in acest sens si adauga spatii de Topic (subiecte), unde va colecta tweet-uri relevante pe un subiect anume, organizat de echipa Twitter, intr-o pagina sau sectiune dedicata din aplicatie.

Acest demers ar putea fi similar cu listarile sale actuale legate de evenimente sportive in curs si fluxuri live, oferind o lista mai captivanta si mai concentrata de tweet-uri si profiluri cheie pe fiecare subiect, ceea ce ar putea duce la un nivel mai ridicat de angajament.

9. Indicatori de status pe profile

Twitter tot testeaza de ceva vreme statusurile si par o adaugire logica, mai ales ca sunt si pe aceeasi linie cu lansarea Fleets.
Nu este un element major, insa el poate oferi mai multe oportunitati de conectare si implicare, in special in jurul evenimentelor majore.
Ne putem astepta sa le vedem in prima jumatate a anului viitor.

10. Categorii de verificare

Saptamana trecuta, Twitter a anuntat ca lucreaza la noi categorii de verificare, dincolo de bifa albastra pe care o stiam. Acest lucru ar putea insemna tipuri noi de conturi verificate. Noutatea majora aici ar putea fi un nou identificator pentru conturile de bot, mai ales ca in octombrie anul trecut, Twitter a anuntat ca lucreaza la un posibil identificator pentru profilurile de bot, pentru a informa utilizatorii cu cine (sau cu ce) au de-a face.
Putem vorbi, astfel, despre o mare schimbare, care ar putea modifica angajamentul in aplicatie.

11. Reprimarea Botilor

Botii raman o problema majora pe Twitter, diverse trenduri politice fiind atribuite “armatelor de boti” care sunt utilizate pentru a manipula angajamentul si influentarea opiniilor.

Dar ce-ar fi daca, in cadrul noului sau proces de verificare a botului, Twitter ar stabili un plafon pentru ceea ce se califica drept cont de bot. Ce s-ar intampla daca Twitter ar spune, de exemplu, ca „daca 80% din tweet-urile tale sunt retweet-uri, vei fi marcat ca profil bot”.

Un astfel de demers ar deranja multi utilizatori, dar ar putea, de asemenea, sa faca un numar si mai mare de utilizatori sa impartaseasca pe platforma mai mult din propriile lor ganduri, spre deosebire de simpla continuare a comentariilor deja existente. Acest lucru ar fi, de asemenea, in concordanta cu cele mai recente eforturi ale Twitter de a determina utilizatorii sa se gandeasca mai mult la ceea ce posteaza, spre deosebire de retweet-urile directe.

12. Trump interzis

Aceasta este o previziune aleatorie, insa e posibil ca la un moment dat, pe la jumatatea anului viitor, Twitter sa faca pasul si sa interzica total contul lui Donald Trump.
Multe persoane au solicitat de-a lungul anilor ca Twitter sa ia masuri cu privire la contul lui Trump si, odata ce fostul presedinte va fi in curand pe Twitter ca civil, platforma a anuntat deja ca acesta isi va pierde orice consideratie sau protectie.

Instagram

Instagram a devenit urmatoarea gaina cu oua de aur pentru Facebook, iar integrarea noilor instrumente eCommerce pare sa duca potentialul de castig intr-o noua sfera. Dar, in acelasi timp, unele voci au sugerat ca adaugirile IGTV, Reels si shoppingul au inceput sa aglomereze ceea ce odinioara era o aplicatie simpla axata pe fotografie.

13. Shoppingul in-stream

Comertul electronic este, in mod evident, centrul principal de interes pentru Instagram, care a lansat un nou tab Shop si cateva caracteristici dedicate, aliniate cu facilitarea unui comportament de cumparare mai simplu si mai la indemana, ca raspuns la postari.

Instagram va incerca sa continue dezvoltarea instrumentelor sale de shopping, pentru a incuraja si mai mult comportamentul obisnuit de cumparare.

Ne putem astepta ca Instagram sa adauge achizitiile cu un singur click, noi instrumente de incercare AR, pornind de la optiunile sale existente de cumparare AR (si probabil conectate la ochelarii AR Facebook) si etichete video pentru produse, oferind mai multe modalitati pentru companii si creatori de a facilita cumpararea directa.

Instagramul este deja locul spre care multe persoane se indreapta pentru a descoperi noi produse si branduri, iar optiunile sale avansate de shopping ar putea deschide o gama noua de posibilitati.
Desigur, Reels are propriul tab, dar shoppingul este zona pe care Instagramul va avea un impact real.

14. Feed Home variabil

Acesta este un aspect speculat de ceva vreme, insa odata cu popularitatea continua a Story-urilor, ne putem astepta ca Instagram sa incerce o noua abordare a feedurilor Home ale utilizatorilor in 2021, unii utilizatori putand sa deschida direct pe un feed de Story-uri, similar cu stream-ul video de Home al TikTok.

Asta ar insemna ca principalul feed al Instagram isi va pierde prim planul si va deveni un element secundar. Dar probabil ca Instagram nu va face asta pentru toata lumea, incercand probabil sa alinieze feed-ul de Home cu preferintele individuale ale utilizatorilor, cu optiunea de a trece pe modul clasic daca se doreste.

De pilda, daca te uiti mult pe Story-uri, Instagram te poate trece automat la un home feed care are Story-urile in prim plan, cu optiunea de a reveni la feed-ul obisnut de pana acum al Intagramului. Unii utilizatori ar putea deschide in schimb un feed Reels, iar altii tab-ul Shop. Mai degraba decat sa forteze toti utilizatorii sa aiba un feed nou, Instagram ar putea incerca sa ofere optiuni, care il vor ajuta sa mareasca angajamentul din cadrul fiecarei zone.

15. Reels – destul de bun

Ajungem apoi la Reels, clona Instagramului pentru TikTok, despre care opinia publica pare sa sugereze ca este suficient de interesant, dar nu la fel de bun ca TikTok. Va ramane Reels pe piata si daca da, va atrage el mai multi utilizatori?

Probabil ca nu va deveni un element major – si cu siguranta nu va inlocui TikTok-ul, insa isi va gasi probabil propria nisa, si va ramane popular in India, atata timp cat TikTok ramane interzis in acea parte a lumii.

Acest aspect ar putea fi suficient pentru a considera Reels un succes, iar Instagram va incerca, de asemenea, sa ii stimuleze succesul prin oferte exclusive de la influenceri si functii noi care l-ar putea face mai atractiv in diferite etape. Deal-urile potrivite ar putea ajuta Reels sa stimuleze angajamentul iar daca TikTok nu isi recupereaza optiunile de generare de venituri, Reels va ramane o preocupare competitiva, adaugand mai multa presiune.

Pare improbabil in acest moment ca Reels sa devina un jucator major, dar “suficent de bun” este mai mult ca sigur o eticheta suficienta pentru ca Instagram sa isi justifice investitia in optiune.

Snapchat

Snapchat a continuat sa isi creeze propria nisa in 2020, in special in ceea ce priveste farmecul sau pentru publicul tanar. Noile parteneriate si optiunile interactive au oferit noi posibilitati de reflectie, dar RA ramane secretul pentru cresterea nivelului de atractie al aplicatiei.
Si, in ciuda faptului ca are un buget mai limitat decat marii jucatori, Snap a ramas un inovator-cheie in spatiul AR.

16. O noua abordare a entertainmentului

Una dintre zonele forte ale Snapchat este cresterea constanta a Snap Originals – clipuri scurte, aliniate vertical in stil TV, care fac apel la spectatorii mai tineri si la obiceiurile lor de consum in evolutie.
Pornind de aici, ne-am putea astepta ca Snap sa se concentreze mai mult pe Snap Originals in 2021 – si de asemenea sa vedem mai multi editori si studiouri importante acordand mai multa atentie fomatului si incercand sa se alinieze cu acesta, in cautarea unor noi modalitati de a ramane conectati la publicul mai tanar.

Aceasta ar putea insemna cateva anunturi majore pentru Snap Originals, privind alaturarea unor vedete extrem de celebre, ceea ce va aduce si mai multi spectatori catre Snap si va conduce la extinderea oportunitatilor sale de publicitate si expunere.

17. Concentrarea pe eCommerce

Pe masura ce Instagram si Facebook incearca sa includa mai multe instrumente pentru eCommerce, este de asteptat ca si Snapchat sa se alinieze la aceasta schimbare si sa ofere creatorilor sai mai multe oportunitati de a vinde produse direct din flux.

Snapchat lucreaza de mai mult timp la diverse optiuni de comert electronic, inclusiv integrarea cu Amazon , dar pe masura ce cumparaturile din feed devin mai obisnuite, este logic ca Snap sa incorporeze si instrumente similare, pentru a-si maximiza propriile oportunitati.

18. Realitatea augmentata avansata

Daca AR ramane cheia pentru maximizarea evolutiei Snapchat ne putem astepta sa vedem cum Snap adauga mai multe functionalitati si instrumente AR, in incercarea de a duce aceasta experienta in stadiul urmator.

Snapchat a inceput deja sa introduca functia de “scanare” a codurilor de bare si etichetor pentru a oferi mai multe informatii contextuale prin intermediul camerei si va cauta sa isi largeasca baza de date de elemente scanabile si sa conecteze aceste scanari la instrumentele AR avansate, printre care si promotii, oferte si multe altele. Ceea ce va duce la o alta evolutie importanta….

19. Parteneriatul Apple/Snap

Este posibil ca Snapchat sa lucreze cu Apple la urmatoarea etapa de dezvoltare a ochelarilor AR de la Apple, ceea ce ar putea duce si la o faza urmatoare pentru propriul dispozitiv Spectacles.
Snapchat lucreaza cu Apple de cativa ani, in sensul dezvoltarii functionalitatii AR a Apple. In 2017, la lansarea iPhone X, Apple a explicat modul in care a colaborat cu Snapchat pentru a dezvolta Lenses si adaugiri vizuale bazate pe cele mai recente progrese ale device-ului, in timp ce odata cu lansarea iPhone 12 la inceputul acestui an, Apple a anuntat ca Snap va fi printre primii parteneri pentru noua sa capacitate LiDAR.

Ochelarii AR de la Apple vor fi disponibili pana in 2022, dar pot fi lansati si mai repede in functie de eforturile Facebook. Iar in acest sens, e mai mult ca sigur ca Snapchat va lucra cu Apple.
Va fi oare posibil sa ii vedem pe cei doi intr-un parteneriat pentru lansarea unei noi versiuni a Spectacles? Toate dezvoltarile AR ale Snapchat se vor alinia cu aceasta tendinta, o evolutie majora pentru companie.

Ramane la nivel de speculatie, dar Spectacles AR realizat de Apple ar putea fi o schimbare majora si ar putea ajuta Snapchat sa isi mareasca semnificativ prezenta si instrumentele, in functie de ce se mai intampla.

TikTok

TikTok a avut o cursa nebuneasca in 2020. Aplicatia de clipuri video scurte a trecut de la 500 de milioane de utilizatori in decembrie 2019 la un milliard astazi, in ciuda interdictiilor de care a avut parte, a restrictiilor, a acuzatiilor de cenzura si analizelor tinand de siguranta nationala.

In ciuda tuturor acestor aspecte, TikTok a continuat sa mearga inainte, iar acum pare hotarata sa avanseze catre urmatorul nivel in 2021. Si ar putea fi un punct central de interes pentru abordarea de marketing digital a companiilor.

20. Concentrarea pe eCommerce

La fel ca cele mai multe platforme sociale, si TikTok va pune accentul pe eCommerce in 2021 – desi in cazul sau, este putin mai presant.

TikTok trebuie sa gaseasca mai multe modalitati de a se asigura ca cei mai buni creatori ai sai sunt platiti, in caz contrar acestia indreptandu-se catre alte platforme unde pot castiga bani reali. TikTok ar putea fi un fel de Vine (desi la alti parametri) daca nu poate veni cu oferte mai profitabile si mai atractive pentru a-si mentine creatorii de top.

In China, versiunea locala a TikTok (numita „Douyin”) a cunoscut un succes major pe acest front, adaugand optiuni de achizitie eCommerce si in-stream.
Majoritatea celor peste 122 de milioane de dolari din veniturile generate de Douyin anul trecut au venit prin intermediul acestor integrari ale comertului electronic, astfel ca ne putem astepta ca si TikTok sa incerce sa implementeze aceleasi functii si inca rapid, deoarece incearca sa revina pe drumul cel bun dupa un an de provocari si complicatii juridice.

Daca preluarea Oracle/Walmart va fi dusa la bun sfarsit, Walmart si-a semnalizat deja intentiile de eCommerce pentru aplicatie – desi acest deal sta sub semnul intarzierilor si negocierilor. Chiar daca nu se intampla, este de asteptat ca TikTok sa adauge mai multe instrumente de comert electronic, in incercarea de a gasi noi modalitati de a-si maximiza veniturile si cota de profit.

21. Cu ochii pe China

Este posibil, de asemenea, ca TikTok sa integreze si alte instrumente de la Douyin, care exista de mai mult timp si are o prezenta uriasa in China, permitand TikTok sa lanseze noi caracteristici deja testate.

Unele dintre acestea ar putea include clasamente ale conturilor de top din diferite categorii, inclusiv celebritati si segmente precum lux, frumusete, electronice etc. Aceasta ar facilita o activitate mai mare in sfera comertului electronic, oferind in acelasi timp TikTok un alt mod de a stimula activitatea de afaceri.

22. Linkuri catre industria muzicala

TikTok va incerca, de asemenea, sa stabileasca legaturi mai puternice cu industria muzicala, pentru a gazdui lansari si evenimente mai exclusive si pentru a atrage mai multi fani.

TikTok a colaborat deja cu mai multi muzicieni la concerte digitale exclusive, iar parteneriatele sale semnate se ocupa de cateva labeluri importante.

Pe masura ce muzicienii ajung sa admita puterea promotionala a platformei, ne putem astepta ca aceste conexiuni sa devina si mai puternice, ceea ce ar putea duce la noi oportunitati, nu numai pentru TikTok, ci si pentru brandurile care doresc sa valorifice aceste trenduri prin sponsorizari si alte programe in parteneriat, programe care isi pot extinde promotiile.

LinkedIn

LinkedIn, seniorul spatiului social – mai putin interesant decat unele dintre celelalte platforme – ramane un instrument cheie de conectare pentru multe branduri.

LinkedIn a depasit 700 de milioane de membri in 2020 si a continuat sa aiba parte de „niveluri record de angajament”, care par a avea legatura cu pandemia. LinkedIn este intr-o pozitie puternica, fiind o platforma esentiala pentru profesionisti, si va incerca sa valorifice acest lucru cu lansarile sale din 2021.

23. Evenimente live

Evenimentele virtuale devin un obiectiv principal in 2020, iar LinkedIn s-a orientat spre acestea prin lansarea propriilor instrumente Events si integrand o functie de streaming live.

Ne putem astepta ca LinkedIn sa insiste mai mult pe asta in 2021, si desi este probabil sa ne intoarcem la evenimentele reale in anul ce vine, capacitatea de a gazdui evenimente virtuale la costuri reduse, va ramane atragatoare pentru multe companii. LinkedIn va incerca sa faca asta oferind mai multe optiuni pentru instrumente video.

Evenimentele au sens pe LinkedIn, iar video-urile live sunt cel mai antrenant tip de continut de pe platforma. Extinderea instrumentelor pe acest front pare logica si daca poate amplifica si capacitatea de promovare, ne putem astepta sa vedem un numar mai mare de business-uri cautand sa includa evenimentele si functiile in experienta LinkedIn.

24. Sectiune video dedicata

Ca si in cazul celorlalte platforme sociale, imaginile video sunt cel mai atragator tip de continut de pe LinkedIn, utilizatorii retelei fiind de aproximativ 20 de ori mai predispusi sa distribuie un videoclip pe platforma decat orice alt tip de postare. Astfel, este logic ca LinkedIn sa valorifice aceasta tendinta cu o sectiune video dedicata in cadrul aplicatiei sale, ce va pune un accent mai mare pe continutul video profesional, pe sectoare, si va oferi o oportunitate mai mare pentru creatorii de pe LinkedIn sa isi dezvolte notorietatea si prezenta brandului.

Iar asta ar putea deveni si o oportunitate de venit.
Daca LinkedIn ar oferi un spatiu dedicat pentru toti creatorii sai de continut video, ar putea oferi de asemenea si reclame inaintea sau in timpul clipului, ceea ce va oferi un stimulent mai mare si pentru alte postari. In acest fel, am putea avea mai mult continut video profesional pe platforma, marind in continuare angajamentul.

LinkedIn nu a pus un accent prea mare pe componenta video pana acum, insa cu o mai buna impartire a subiectelor pe categorii (cu ajutorul hashtag-urilor) si cu optiuni video in evolutie, este logic ca LinkedIn sa ofere la un moment dat si un spatiu video dedicat.

25. Noi perspective de date

LinkedIn are cea mai mare baza de date profesionala si legata de cariera din istorie, ceea ce ii ofera acces la o serie de informatii detaliate cu privire la modul in care au progresat carierele oamenilor, functiile detinute de acestia de-a lungul timpului, precum si ce legatura au ele cu aspectele comune si interesele, etc.

Acesta este un punct forte pentru platforma iar in 2021, ne-am putea astepta ca LinkedIn sa isi perfectioneze mai mult corespondenta datelor, astfel incat sa ofere mai multe informatii utile pentru consumatorii care isi doresc sa-si orienteze cariera si progresul.

LinkedIn a facut deja un pas recent in aceasta directie prin instrumentul Career Explorer, care evidentiaza potentialele trasee de cariera pe baza abilitatilor personale.

Pentru ca pare a oferi mai multa indrumare ca urmare a pandemiei, ne putem astepta ca mai multe dintre aceste optiuni sa fie mai usor disponibile – iar multe dintre ele vor fi disponibile gratuit, ca parte a efortului mai amplu al platformei de a maximiza oportunitatile economice. In acest fel vei sti cum sa progresezi in cariera, in functie de insight-uri din lumea reala, cu linkuri catre cursuri care te pot duce la un alt nivel.

Cu cat LinkedIn va putea introduce aceste instrumente in sistemele sale, cu atat mai bine, si cu cat alertele de acest tip vor fi mai contextuale si mai relevante, cu atat mai mult va creste angajamentul utilizatorilor.

26. Streaming live in Story

Story-urile de pe LinkedIn nu sunt ceva major, dar nu reprezinta nici un factor de distragere a atentiei. Este chiar interesant sa vedem ceva diferit in aplicatie, desi Story-urile in sine au tendinta de a fi destul de light sau excesiv de profesionale.
Dar, la fel ca in cazul Instagram, si in acord cu un focus mai mare pe continutul video, ne putem astepta ca LinkedIn sa adauge streamingul live in instrumentul sau de Story.
Probabil ca nu va conta prea mult, dar capacitatea de a partaja video-uri live de la evenimente in topul feed-urilor followerilor, ar putea fi un update important.

Desigur, e posibil sa avem parte si de alte scenarii, existand inclusiv speculatii cu privire la o reforma a legilor Sectiunii 230, un efort mai amplu pentru suveranitatea datelor si impactul acestuia, si investigatiile antitrust aflate in derulare. Nu putem sti cum ne va afecta in continuare pandemia COVID-19, dar in principiu cam acestea ar putea fi orientarile platformelor majore pentru anul 2021.

Marketingul digital in 2021 dincolo de platformele social media

O prognoza legata de tendinte este dificila si in circumstante normale, insa 2021 ar putea veni cu provocari si mai mari pentru cei din spatiul de marketing.

Revenirea dupa provocarile anului 2020 pentru a crea o strategie atat fundamentata, cat si inovatoare, va necesita un amestec de rationamente solide si indrumari de specialitate. O constanta este intelegerea faptului ca shoppingul omnichannel reprezinta o procedura standard pentru consumatori.

Asta inseamna ca afacerile trebuie sa se adapteze. Este vital pentru succesul afacerilor in 2021 sa creeze o strategie digitala pe termen lung care sa contina multiple canale pentru a raspunde nevoilor in evolutie ale clientilor si asteptarilor acestora. Industriile din toate domeniile se schimba pentru a raspunde cerintelor actualizate legate de comertul electronic intr-un mediu digital aflat in tranzitie.
Iata care vor fi principalele trenduri, dincolo de platformele de social media.

27. Functie imbunatatita de cautare pe site-uri si detalii despre produse

Consumatorii petrec mai mult timp online ca niciodata, cautand si analizand produsele inainte de a face o achizitie. Ei se bazeaza extrem de mult pe informatiile obtinute din interogarile de cautare pentru gasirea de produse noi. Pentru ca potentialii clienti nu pot vedea, atinge sau compara fizic produsele, este si mai important ca brandurile sa ofere o prezenta puternica in online, inclusiv descrieri de produse, evaluari si review-uri.

Brandurile trebuie sa lucreze cu retailerii locali pentru a fi siguri ca ofera mereu clientilor informatii corecte si coerente privind produsele si preturile, astfel incat consumatorii sa poata face o achizitie.

28. Prioritizarea functionalitatii mobile

Este o certitudine: brandurile trebuie sa ofere o experienta mobila uniforma on-site si pe canalele de marketing digital pentru a raspunde nevoilor unui numar de peste 280 de milioane de utilizatori de smartphone-uri, cat se preconizeaza pentru 2021.

Se preconizeaza, de asemenea, ca vanzarile electronice pe mobil vor reprezenta 54% din totalul vanzarilor online, iar cumparatorii se vor astepta la o experienta perfecta de checkout. In 2021 sunt asteptate optiuni fiabile de click-and-collect si o varietate de metode de plata, precum platile online si platile mobile touchless.

Motoarele de cautare precum Google si Bing, isi actualizeaza constant algoritmii, ceea ce face esential ca site-urile web sa fie adaptate la device-uri mobile. In caz contrar, consumatorii nu vor gasi site-ul web al unei companii atunci cand au o intentie de cumparare. Cautarea organica imbunatatita prin intermediul SEO este esentiala. Iar asta include descrieri bune ale produselor, care imbunatatesc experienta clientilor, ca si rankinguri SEO.

29. Oportunitati de invatare automata – AI si AR

Capacitatea de a imbunatati modurile de comunicare, de a masura si de a analiza datele in timp real si de a urmari comportamentele consumatorilor prin invatarea automata inseamna ca brandurile vor putea oferi clientilor continutul digital potrivit la momentul potrivit.

Inteligenta artificiala (AI) si realitatea augmentata (AR) vin cu o noua definitie pentru experientele de comert electronic, prin prezentarea de continut personalizat, care la randul sau creste conversiile si le transforma in oportunitati de venituri. Reclamele programatice cu licitare in timp real vor creste si mai mult impactul tehnologiei.

Chatbotii automati live vor continua sa ofere mai multa informatie si vor ghida consumatorii catre produsul potrivit pentru nevoile lor. Dincolo de suportul oferit clientilor, aceasta este o modalitate prin care echipa de marketing poate colecta date, astfel incat sa poata construi profile de comunicare mai relevante si experiente imbunatatite de chat.

30. Informatii bazate pe date

Tehnologia AI este o modalitate de a colecta date despre consumatori pentru a imbunatati calatoria acestora, dar colectarea inseamna si responsabilitate fata de protectia confidentialitatii. Asigurarea protectiei datelor consumatorilor este una dintre cele mai importante modalitati de a construi incredere, oferind in acelasi timp o experienta de calitate.

Google Tag Manager permite o mai buna personalizare a reclamelor digitale si ofera garantia ca utilizatorii primesc mesaje corecte prin experienta lor online. Programele de e-mail pot contribui si ele la obtinerea de date si la extinderea relatiei dupa o achizitie, solicitand review-uri sau evaluari ale produselor. Toate aceste date sunt apoi utile in fluctuatiile pietei si la castigarea de plus valoare din cheltuielile digitale.

31. Mesajele vizuale adauga impact

Marketingul video va fi probabil stalpul de sustinere pentru marketerii digitali in 2021, comertul vizual jucand un rol mai important in experienta de cumparaturi pentru anul viitor. Brandurile vor trebui sa atraga consumatorii prin videoclipuri de produs, pentru a contribui la construirea increderii si pentru a oferi inspiratie prin produse video de tip DIY si “cum sa”.

Visual Commerce va fi, de asemenea, o tendinta de cumparaturi in 2021, in conditiile in care shoppingul touchless continua sa ofere liniste sufleteasca. Multe branduri vor prezenta imagini mai mari si vor crea imagini sau videoclipuri panoramice pentru produsele cele mai vandute. Reutilizarea continutului generat de utilizatori pe paginile produselor poate genera interes si poate crea o conexiune tangibila, contribuind in acelasi timp la reducerea costurilor.

32. Cautarea vocala

Utilizarea cautarii activate de voce prin boxele smart Amazon si Google devine din ce in ce mai frecventa, facand din interogarile mobile de cautare un instrument eficient de generare de clienti potentiali.

Potrivit statisticilor, exista o probabilitate mai mare ca utilizatorii sa contacteze telefonic, sa intre pe pagina web pentru mai multe informatii sau sa viziteze magazinul in persoana. Noile cercetari sugereaza, de asemenea, ca shoppingul bazat pe voce este prognozat sa creasca la 40 de miliarde de dolari in 2022.

33. Optiuni pentru aplicatii mobile

Traim intr-o lume in care distantarea sociala a indreptat tot mai mult consumatorii catre aplicatii mobile de calitate pentru a cumpara si pentru a interactiona cu o companie. Utilizarea aplicatiilor mobile a crescut cu 20% in 2020 si se asteapta sa creasca si mai mult in anul urmator.

Prin intermediul aplicatiilor, companiile pot reduce costurile, prezicand cu o mai mare exactitate vanzarile provenite din comenzile avansate si oferind in acelasi timp o experienta perfecta, ce conduce la repetarea tranzactiei. Utilizatorii achizitioneaza adesea o gama mai larga de produse, mai ales atunci cand aplicatiile includ bonusuri de loialitate, informatii despre produse si notificari push atunci cand un utilizator este fizic in apropiere.

34. Mesage digitale bazate pe valoare

Dupa un sezon politic tumultuos, mesageria bazata pe valori poate juca un rol mai important in influentarea deciziilor consumatorilor in 2021, acestia avand o probabilitate mai mare de a cumpara de la branduri aliniate la valorile personale.

Comunicarea pe teme de sanatate si siguranta, initiativele ecologice, promovarea produselor locale si chiar optiunile de comert electronic mai sigure si mai verzi pot suscita interesul consumatorilor.

Surse: https://www.socialmediatoday.com/news/25-predictions-for-social-media-marketing-in-2021/589785/

https://www.clickz.com/the-digital-marketing-forecast-for-2021/264287/

Anterior

Urmator

Submit a Comment