Marketingul online in 2021 – canale si instrumente pe care nu trebuie sa le ratezi

9 canale de marketing online de incercat in 2021

Lasam in urma anul 2020 cu provocarile sale incredibile si incepem sa ne gandim la 2021 si la modul in care putem optimiza abordarea de marketing pentru anul urmator.

Din punct de vedere al canalelor de comunicare, este important de stiut ca niciodata nu trebuie sa fii dependent de numai cateva canale de marketing online, pentru ca aceasta este calea sigura de a-ti pierde vizibilitatea afacerii si brandului. Pentru ca piata este extrem de volatila si plina de trenduri noi care apar tot timpul, misiunea oricarui business este aceea de a testa in mod constant cele mai bune platforme de marketing digital. Iata mai jos cele mai eficiente si in plina evolutie canale de marketing online care te vor ajuta sa iti dezvolti afacerea online.

PPC

Pay per click este o strategie pro-marketing folosita de aproape toate tipurile de companii din lume. Este o tehnica bazata pe rezultate pe termen scurt. PPC este invincibil pentru ca le ofera marketerilor control complet asupra bugetului si timpului alocat publicului tinta. Este un model de marketing pe internet in care advertiserii platesc pentru fiecare click pe care il primesc reclamele lor.

Marketingul prin continut si SEO

Pentru a-ti dezvolta afacerea in mod organic, va trebui sa iti optimizezi site-ul web si paginile pentru motoarele de cautare, astfel incat sa genereze trafic cantitativ dar si calitativ. Procesul general de optimizare organica pentru motoarele de cautare include SEO On-Page , SEO Off-Page , SEO tehnic, SEO local, SEO mobil si chiar SEO international.

Exista multe canale de marketing, precum marketingul prin e-mail, mass-media platita, marketingul in social media, Google Ads, Bing Ads si multe altele, insa nu exista companie care sa nu se straduiasca din rasputeri sa aiba un ranking bun in cautari. Motivul este simplu. Peste 51% din cautarile efectuate pe internet provin exclusiv din SEO (cautari organice). Mai mult, nu trebuie sa platesti pentru click-uri si sa investesti sume uriase pentru a genera trafic pe site-ul tau. Click-urile obtinute in urma strategiilor de SEO sunt complet gratuite.

Marketingul prin e-mail

Marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai importante canale de marketing pe toate platformele. Doar in marketingul prin e-mail poti ajunge la publicul tau fara intermediar. In medie, marketingul prin email inseamna un profit de 42 de dolari la o investitie de 1 dolar.

Studiul Hub Spot arata ca 86% dintre consumatori sunt deranjati si iritati de reclamele pe Facebook, reclamele pe TV si de reclamele grafice. Acestia prefera mesajele de marketing prin e-mail in locul acestor reclame.
Intr-un raport McKinsey se arata ca e-mailul reuseste sa tranforme de 40 de ori mai multe lead-uri in clienti, decat Facebook si Twitter la un loc.

Marketingul prin social media

Social media este o platform puternica de marketing pentru toate companiile. Daca nu interactionezi cu publicul tau pe platforme de socializare precum Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn, Instagram sau Pinterest, vei rata o piata imensa.

Facebook are 2,27 miliarde de utilizatori activi si 1,5 miliarde de utilizatori activi zilnic.
Instagram are peste 800 de milioane de utilizatori activi lunar, peste 65 de milioane de fotografii sunt incarcate in fiecare zi, iar numarul zilnic de „aprecieri” depaseste 1,6 miliarde.
Twitter are 328 de utilizatori activi lunar.

YouTube are peste 2 miliarde de utilizatori care se logheaza pe platforma sa in fiecare luna, 68% din utilizatorii de YouTube spun ca video-urile ii ajuta sa ia o decizie de cumparare prin Google.
Iata deci cat de solid este ecosistemul social media. Platformele de socializare pot ajuta un brand in moduri diferite, precum cresterea traficului pe site, obtinerea unor potentiali clienti si conversii, stabilirea unei imagini de brand, imbunatatirea comunicarii si interactiunii cu publicul.

Podcasturile

Podcast-ul este una dintre cele mai importante si noi metode de marketing, fie pentru cei care gazduiesc podcast-ul, fie pentru cei care invita influenceri din industrie, fie pentru invitatii la podcast. Ambele strategii functioneaza excelent in ceea ce priveste vizibilitatea brandului, cautarile organice, obtinerea de clienti potentiali si de conversii. Oamenilor le place sa te asculte si apoi sa inceapa sa iti caute brandul pentru a afla mai multe despre tine.

Evenimentele

Organizand mese rotunde, conferinte, summit-uri si seminarii, iti poti imbunatati imaginea de brand si te poti dezvolta organic. In aceste moduri apar oportunitatile de intalnire cu jucatori din industrie pe aceeasi nisa cu tine, de colaborari si parteneriate. Mai mult, evenimentele sunt locul perfect pentru lansarea oricarui produs sau pentru realizarea de venituri.

Participarea la formuri precum Quora si Reddit

Forumurile exclusive si un ecosistem de persoane care impartasesc aceeasi mentalitate, precum Quora si Reddit, sunt unele dintre cele mai bune locuri pentru a-ti promova brandul. Aici iti poti impartasi cunostintele si poti interactiona cu multe persoane.

Forumurile sunt grupuri de Facebook, Reddit, Tumblr, Quora si multe altele, unde poate participa oricine. Aceste instrumente te vor ajuta nu numai in ceea ce priveste directionarea traficului, ci si in ceea ce priveste backlink-urile care vor fi peste tot in jurul site-ului tau.

Marketingul prin influenceri

71% dintre comercianti sustin ca lead-urile generate de influenceri sunt de o calitate superioara celor care provind din cautarile platite, din e-mail, din social media, din PPC sau din SEO. Acest lucru se datoreaza faptului ca influencerii au un public foarte targetat pe nisa lor. Ei pot face in asa fel incat continutul tau sa devina viral si pot aduce in scurt timp un angajament foarte ridicat. Paginile de pe retelele de socializare sau site-urile web care se ocupa de calatorii, moda, mancare, design si sport fac minuni.

Marketingul video

Marketingul video devine tot mai popular, de la an la an, si isi mareste in mod constant piata. Specialistii in marketing nu trebuie sa fie surprinsi atunci cand continutul video primeste cea mai mare implicare si are performante mai bune decat alte forme de continut, cum ar fi text, postari de blog si alte instrumente asemanatoare.

Device-urile si tehnologia mobila, inclusiv YouTube, Instagram, Facebook, Netflix, fac ca acest continut sa ajunga mai repede la clienti si sa fie mai usor consumat. Prin urmare, nu putem nega o realitate: continutul video reprezinta viitorul marketingului prin continut.
Marketingul video poate fi sub forma de vloguri, prezentari video, tutoriale video, review-uri de produs si demonstratii, testimoniale, inregistrari si streaming live.

Cele 9 canale de marketing prezentate mai sus sunt testate de toate tipurile de companii. Este posibil ca nu toate canalele de marketing sa fie la fel de eficiente. Dar, inainte de a ignora vreunul dintre ele, ar trebui cel putin sa le incerci si sa fii constient de consecinte.

5 instrumente inteligente care vor da un impuls marketingului digital in 2021

Unul dintre motivele pentru care marketingul online este un domeniu atat de interesant este ca e intens populat de dezvoltatori extrem de creativi si antreprenori care vin mereu cu instrumente noi. Cantitatea de inovatie din marketingul digital este uluitoare, si ai sansa de a experimenta cu instrumente si procese noi in fiecare an. Si chiar ar trebui sa experimentezi daca vrei sa fii cu un pas inaintea concurentei. In aceasta industrie, inovatia si creativitatea castiga mereu in detrimentul bugetelor mari.
Iata mai jos cinci instrumente inovatoare pe care le poti incerca anul viitor.

1. Lightricks Beatleap – video-uri superbe in social media

Continutul vizual este esential in marketingul in social media, fiecare brand postand acum o combinatie de imagini si videoclipuri colorate pentru a-si mentine feedul cat mai fresh si captivant. Dar daca toata lumea o face, cum poti iesi in evidenta si cum poti face in asa fel incat brandul tau sa fie mai vizibil decat altele? Incearca aplicatii noi si inovatoare!

Beatleap a fost lansata anul acesta, astfel ca e o “jucarie noua” cu care poti experimenta. Aplicatia ofera o noua abordare a creatiei video – folosind audio pentru a crea continut video.
Beatleap iti permite sa creezi si sa editezi clipuri video prin potrivirea automata a melodiilor cu videoclipurile tale in numai cateva secunde. Adauga filmarile, selecteaza muzica, apoi adauga efecte, iar aplicatia va crea un clip uimitor care se sincronizeaza perfect cu ritmul muzicii. Este perfecta pentru TikTok, dar o poti folosi pentru orice platforma sociala.

Beatleap foloseste inteligenta artificial pentru a te ajuta sa accelerezi procesul de creare a videoclipurilor, dandu-ti in acelasi timp sansa de a crea ceva profesionist si minunat.
Aplicatia include 1.000 de melodii profesionale pe care le poti sincroniza cu clipurile tale video.

2. VennGage: creaza un kit de brand

Stii ce le lipseste celor mai multe branduri actuale? Coerenta vizuala. Majoritatea brandurilor publica doar continut vizual, fara sa se gandeasca de doua ori, dar puterea de a construi asociatii vizuale nu trebuie subestimata. Mintea oamenilor functioneaza vizual – uitam de nume, dar ne amintim de culori si concepte vizuale.

De aceea, mentinerea unei identitati vizuale coerente (culori, elemente logo, fonturi etc.) este extrem de importanta in stabilirea si construirea unei prezente recognoscibile.
VennGage are o caracteristica numita „kit de brand” care salveaza toate elementele de identitate a marcii si garanteaza folosirea aceleiasi scheme de culori si acelorasi elemente de identitate vizuala in continut si in munca creatorilor vizuali.

3. SentiOne: ascultarea sociala bazata pe inteligenta artificiala

Din ce in ce mai multi specialisti in marketing pledeaza pentru ascultare pe retelele sociale si sustin ca ea inseamna mult mai mult decat simpla depistare si asistenta a clientilor nemultumiti. Tocmai de aceea este benefic sa gasesti un instrument care sa ajute companiile in acest sens.
SentiOne foloseste inteligenta artificiala pentru a duce ascultarea sociala la un cu totul alt nivel. Instrumentul te ajuta sa:

  •  Culegi context online pentru brandul tau (si te ajuta sa nu ratezi niciodata ceea ce este important, prioritizand anumite mesaje);
  •  Ajuti echipa de suport pentru clienti sa raspunda mesajelor din social media mai rapid, folosind asistentul AI;
  •  Analizezi datele pentru a identifica influencerii de pe nisa si ambasadorii de brand.

Cu alte cuvinte acest instrument colecteaza, sorteaza si prioritizeaza date si te ajuta pe tine si echipa ta sa actionezi in functie de aceste informatii, determinand un raspuns si strategii de asistenta.

4. Finteza: stabileste continutul si CTA-urile cu cea mai buna performanta

Intelegerea corecta a butoanelor CTA (call to action) este esentiala pentru maximizarea succesului marketingului digital al afacerii tale, iar cu Finteza poti testa CTA-urile pentru a le identifica pe cele care genereaza cele mai multe click-uri si conversii.
Partea buna a platformei este ca e putin probabil sa ai nevoie de ajutor tehnic pentru a o configura. Este foarte usor sa creezi mai multe campanii de remarketare si sa le compari performanta.

5. Text Optimizer: creaza continut mai inteligent

Crearea de continut nou care ajuta si atrage implicare este intotdeauna o provocare, fie pentru blogul tau, fie pentru feed-ul de social media pentru care creezi acel continut.

Poti folosi o varietate de trucuri si instrumente pentru a evita (sau pentru a depasi) epuizarea sau lipsa de inspiratie, insa Text Optimizer este solutia care va functiona de cele mai multe ori.
Instrumentul foloseste analiza semantica pentru a genera o lista de concepte si intrebari legate de orice subiect pe care il oferi. Iar, in majoritatea cazurilor, este o solutie care iti deschide efectiv ochii: il poti folosi de fiecare data cand cauti un update rapid pentru pagina ta de Facebook, deoarece sugereaza intrebari conexe, iar acestea functioneaza intotdeauna bine pentru a declansa comentarii si discutii din partea publicului target.

Concluzie

Instrumentele noi iti ofera intotdeauna o perspectiva noua cu privire la modul in care poti aborda clientii din target. Cand te blochezi undeva, poti apela intotdeauna la un instrument alternativ. La fel si cand ai nevoie de idei de continut.

Nu subestima niciodata puterea instrumentelor online. Nu toate se vor lipi de tine si nici nu le vei folosi ani intregi, insa este benefic sa incerci optiuni noi in mod regulat.

Surse: https://www.socialmediatoday.com/news/5-smart-tools-to-boost-your-digital-marketing-in-2021/589322/

https://www.business2community.com/online-marketing/9-best-online-marketing-channels-for-you-to-try-in-2021-02366319

Anterior

Urmator

Submit a Comment