Marketingul prin intermediul motoarelor de cautare (SEM) este una dintre cele mai eficiente modalitati de a ajunge la publicul tinta atunci cand este gata sa cumpere. Conform cercetarilor, 90% dintre cautarile online sunt efectuate de persoane aflate la finalul ciclului de cumparare.
Un marketing bine facut prin intermediul motoarelor de cautare va afisa anunturile companiei tale pentru publicul tinta, cu un continut foarte relevant pentru acesta, totul gratuit pana in momentul in care cineva da click pe anuntul tau.
Prin intermediul SEM, anuntul va fi plasat in sectiunea sponsorizata a paginii cu rezultatele unui motor de cautare si va fi clasat in pagina in functie de cat platesti pentru cuvinte cheie (cu cat un cuvant cheie este mai popular, cu atat este mai scump) si de un „scor de calitate” al relevantei anuntului tau fata de celelalte.
In paralel, optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) ajuta la clasarea site-ului, astfel incat acesta sa aiba in mod natural o pozitie mai buna in lista cu rezultate organice, neplatite, ale cautarii.
Utilizarea SEM si SEO in acelasi timp nu va creste doar vizibilitatea anunturilor, ci va creste si traficul pe site. In acest fel va creste, de asemenea, si sansa de a transforma prospectii in lead-uri, mai ales atunci cand si anunturile platite si site-ul se claseaza in partea superioara a rezultatelor oricarui motor de cautare.
In timp ce SEO necesita timp pentru a creste, SEM poate fi realizat suficient de rapid si ofera multe avantaje pentru afacerea ta.
1. SEM atrage atentia publicului tinta la momentul potrivit
Cercetarile arata ca 90% dintre persoanele care fac cautari online stiu exact ce cauta. Altfel nu ar fi folosit cuvintele cheie care te intereseaza. Asta inseamna ca atat continutul cat si anunturile tale vor fi afisate in fata unui public tinta foarte implicat, care cauta in mod activ oferte precum cea propusa de tine – totul la un cost redus si fara a fi nevoie sa ii deranjezi.
2. Este usor si rapid de implementat
Configurarea unei campanii SEM se face rapid si simplu. Desi s-ar putea sa dureze putin pana cand vei putea vedea impactul deplin al unei campanii, aceasta este extrem de flexibila si configurabila si poate fi creata in cateva ore. Modificarile pot fi facute ad-hoc, astfel incat sa iti poti adapta continutul site-ului, cuvintele cheie si cheltuielile in functie de comportamentul publicului.
3. Este masurabil
SEM permite urmarirea precisa a succesului si o analiza detaliata a campaniei, astfel incat sa poti optimiza continuu mixul de cuvinte cheie, suma cheltuita si continutul pe care il utilizezi. Indiferent de obiectiv, poti spune exact cata valoare generezi prin acest canal de marketing si publicitate si, prin urmare, poti lua decizii mai instruite atunci cand vine vorba de bugetare.
4. Te ajuta sa cresti constientizarea brandului
SEM (si SEO) nu te ajuta doar sa generezi trafic calificat catre site-ul tau, dar poate creste si gradul de notorietate a marcii. Cu cat produsele sau serviciile sunt situate mai sus in lista de rezultate ale cautarilor pe motoare de cautare, cu atat consumatorii iti vor vizita site-ul si iti vor alege sau recomanda ofertele.
In timp vei observa ca termenii de cautare ai prospectilor sunt din ce in ce mai legati de brandul tau, pentru ca se familiarizeaza cu businessul tau si il vad ca pe un consilier sau furnizor de incredere.
Sursa: https://www.myob.com/au/blog/4-benefits-of-using-search-engine-marketing/