Unul dintre cele mai fiabile formate în opinia jurnaliștilor atunci când vine vorba de transmiterea informațiilor despre o companie sau afacere, comunicatul de presă reprezintă un instrument esențial în vederea promovării. Ce este acesta și care sunt principalele avantaje oferite de un comunicat de presă vei afla din acest articol.
Ce reprezintă un comunicat de presă?
Comunicatul de presă se referă la un document care îi este trimit presei, respectiv jurnaliștilor, scopul acestuia fiind acela de a anunța un eveniment sau de a transmite informații noi legate de o companie sau afacere. În acest sens, comunicatul de presă se poate dovedi un instrument de comunicare extrem de eficient pentru a crește notorietatea unei companii.
Important este ca un comunicat de presă să fie suficient de clar, scris la obiect, astfel încât să poată fi considerat o strategie de marketing eficientă, perfect integrată în strategia generală de promovare. O publicare rapida comunicate de presa poate conduce către obținerea succesului dorit al unei afaceri.
Avantaje oferite de scriere comunicate de presa
Prin scriere comunicate de presa pot fi obținute avantaje numeroase. poate fi vorba despre o răspândire rapidă a mesajului pe care dorești să îl transmiți referitor la compania ta, despre reacția într-un timp extrem de scurt, fiind implicată mass-media, despre popularizare rapidă și despre reclamă eficientă.
SEO-ul site-ului este net îmbunătățit, dat fiind că unul dintre pilonii acestuia este netlinking – numărul de link-uri care duc spre site. Comunicatele de presă reprezintă o modalitate extrem de eficientă de a obține articole în mass-media, articole care vor include și un link către site-ul afacerii tale.
În același timp, comunicatele de presă vor ajuta la generarea de trafic, pentru că articolele obținute în mass-media vor transmite știri care urmează a fi diseminate unui public numeros. Dacă o parte semnificativă a acestora va face click pe link-ul din articol, cu siguranță cât mai mulți potențiali clienți vor afla despre afacerea ta.
În același timp, un comunicat de presă va permite un control eficient al reputației pe care o are afacerea ta. Un astfel de comunicat, atunci când este bine scris, le va permite potențialilor clienți să afle știri și evenimente despre compania ta, dar în același timp va oferi informații și despre valorile sau viziunea globală a companiei pe care o deții.
În ce situații poți avea nevoie de scrierea unui comunicat de presă?
Există mai multe oportunități de utilizare a comunicatului de presă. Una dintre acestea se referă la lansarea sau la actualizarea unui produs sau a unui serviciu, iar o altă oportunitate oferită este aceea de rebranding. Un comunicat de presă va împărtăși clienților motivații pentru această schimbare și va explica noile elemente ale brandului, astfel că vei evita dezorientarea clienților.
Totodată, comunicatul de presă va putea genera o mare acoperire mediatică, venind de obicei ca răspuns la știri virale. În acest fel, publicul va fi informat cu privire la evoluția unei situații urgente, de exemplu.
Pentru oricare dintre aceste oportunități de utilizare a comunicatului de presă, Agentia Kontento poate oferi ajutor semnificativ, iar afacerea ta va fi mai aproape de succesul dorit.