Ce te faci cand esti tratat cu…“Nu am timp”

“Nu am timp”: o forma eleganta de refuz

Atunci cand incerci sa convingi pe cineva sa te asculte, scopul final fiind acela de a-l transforma in client, ultimul lucru pe care iti doresti sa il auzi este: “Nu am timp.” In spatele acestei forme voalate de refuz se ascund, de cele mai multe ori, adevaratele motive pentru care discursul tau este…pus la zid.

Sa vedem, asadar, care sunt intelesurile ascunse ale acestei expresii atat de populare:

– Pari disperat

– Nu am incredere in capacitatea firmei tale de a livra ceea ce promiti

– Am mai auzit astfel de “promisiuni”

– Am ceva mai bun de facut (orice altceva) etc.

Nu am timp azi… nici maine, nici poimaine…

Fie ca incerci sa vinzi un produs, un serviciu sau un parteneriat, clientii sunt mereu inarmati cu replica “Nu am timp”, care inseamna in mare ca nu i-ai convins sa te asculte pana la capat. Trecand peste minciuna politicoasa, partea cea mai dureroasa a problemei este ca in foarte putine situatii clientii vor ceda si iti vor spune adevaratul motiv pentru care te refuza.

Cum contracarezi scuza “Nu am timp”

Ei bine, odata ce ai primit nefasta replica, sunt destul de putine lucruri pe care le mai poti face pe moment. Inseamna ca nu te-ai pregatit si documentat suficient, nu ai captat atentia interlocutorului cu un mesaj de valoare sau nu  ai reusit sa iti construiesti cu adevarat credibilitatea prin intermediul persoanelor de legatura, pe care le cunosti atat tu, cat si clientul.

Asadar, nu poti decat sa repari aceste lucruri si sa iti convingi pe cei cu care urmeaza sa discuti. Mult succes!

Anterior

Urmator

Submit a Comment