Cei 5 D ai marketingului digital

Pentru a accesa potentialul complet al unei strategii bune de marketing online, este absolut esential sa stii care sunt cei 5 D ai marketingului digital si cum te poti folosi de ei.
In termeni simpli, marketingul digital este o strategie de marketing prin mijloace electronice.

Spre deosebire de alte abordari ale advertisingului, marketingul digital iti permite sa accesezi si sa te conectezi la o gama larga de domenii intr-un mod eficient din punct de vedere al costurilor. Un alt avantaj, printre multele pe care le are, este capacitatea de a promova ofertele targetate, care la randul lor sunt importante pentru a construi o loialitate mai mare a clientilor.

Acestea fiind zise, putem deduce ca marketingul digital implica si cooperarea clientilor. Iata, asadar, si punctul in care intra in discutie cei 5 D. Individual, ei se ocupa de modurile diferite in care publicul comunica si interactioneaza cu brandul.

Colectiv, insa, cei 5 D ofera informatii cu privire la modul in care poti implementa mai bine strategiile de marketing. In total, cei 5 D sunt compusi din pilonii diferiti ai lumii marketingului electronic.

1. Device-urile digitale
2. Diversitatea platformelor digitale
3. Digital media
4. Datele digitale
5. Digitalizarea technologiei

1. Device-urile digitale

Serviciile digitale pot fi accesate de pe diferite device-uri. In general, poti comunica cu publicul tinta prin computere, laptopuri, tablete si smartphone-uri. Cu toate acestea, apar din ce in ce mai multe inovatii in domeniul dispozitivelor, inclusiv televizoare smart, ceasuri smart, device-uri de gaming si altele, toate fiind folosite pentru a interactiona cu browsere, website-uri si aplicatii online.

2. Diversitatea plafotmelor digitale

Gama larga de platforme digitale poate fi inclusa in strrategiile de marketing digital in multiple moduri. Primul este sa castigi informatii despre publicul tinta – preferintele si achizitiile anterioare, de pilda.

Poti crea profilul brandului pe o platforma online, iar apoi sa il folosesti pentru a-ti promova produsele. Pentru a face asta, vei posta oferte si informatii detaliate despre ele intr-un mod care sa incite publicul si sa il faca dornic sa iti caute brandul sau site-ul.

Cel mai bun mod de a ajunge la public este sa folosesti platformele de socializare. Desi exista numeroase site-uri si aplicatii pentru acest scop, este recomandabil sa folosesti platformele populare pentru a te conecta cu un numar cat mai mare de oameni. Exemplele in acest sens includ Facebook, Instagram, Twitter, YouTube si multe altele, platforme pe care majoritatea utilizatorilor digitali au cel putin un cont pe care il folosesc in mod curent.

3. Digital Media

Daca am discutat despre device-urile digitale si despre platformele online, urmeaza diferitele medii electronice. In termeni simpli, se poate spune ca se refera la modul in care te conectezi cu publicul tinta pe platforma aleasa.

Mediile digitale alese pot aduce o crestere semnificativa a numarului de clienti potentiali, pentru ca din ce in ce mai multi oameni aud despre brandul tau si despre ceea ce poti oferi.

Exista diverse medii digitale din care poti alege. Poti utiliza, de pilda, rezultatele web si ale motoarelor de cautare pentru a-ti scoate in evidenta brandul. Aplicatiile mobile, in special cele pentru comertul electronic, pot contribui, de asemenea, la cresterea vanzarilor. Pentru o abordare mai personalizata, poti utiliza si instrumente de comunicare, cum ar fi mesaje sau e-mailuri.

4. Datele digitale

Al patrulea D al marketingului electronic este reprezentat de datele digitale, care rezulta din cele trei componente anterioare. Datele digitale cuprind toate informatiile necesare si relevante despre potentialii clienti ai afacerii tale, pe care le poti folosi pentru a-i incuraja sa achizitioneze produsele sau serviciile tale sau, cel putin, sa iti vada brandul.

Tine cont ca nu ai la dispozitie toate datele despre utilizatori, informatiile private fiind protejate prin lege.

Prin urmare, informatiile de profil vor contine doar date care sunt partajate public si a caror vizualizare este permisa. De asemenea, poti vedea organizatiile la care sunt inregistrate, daca exista, si angajamentul cu alte branduri si companii. Informatiile de profil pot fi folosite pentru a analiza tiparele si preferintele de shopping, pe care le vei putea utiliza apoi in beneficiul companiei tale.

5. Digitalizarea tehnologiei

Brandurile care doresc sa fie in atentia publicului, trebuie sa utilizeze tehnologii moderne pentru a atrage potentiali clienti. Priveste aceasta ultima componenta a marketingului digital ca pe cireasa de pe tort, care ii poate face si mai interesati pe consumatorii din publicul tinta de ceea ce ai de oferit.

Concluzie

Lipsa de cunostinte cu privire la cei 5 D ai marketingului digital poate duce chiar la o strategie esuata pentru campania de marketing. Tocmai de aceea, este absolut obligatoriu sa intelegi pe deplin cum sa accesezi diferitele device-uri pentru a utiliza platformele online disponibile, pe care te poti adresa publicului cu forma de digital media aleasa, ce contine date personalizate sau directionate.

Pentru campanii de marketing si mai eficiente, va trebui sa utilizezi tehnologia electronica pentru a genera experiente interactive.
Cei 5D ai marketingului digital au transformat si imbunatatit modul in care produsele sunt promovate in lumea modernizata de astazi.

Sursa: https://www.business2community.com/digital-marketing/what-are-the-5-ds-of-digital-marketing-02379569

Anterior

Urmator

Submit a Comment