CRM nu este doar un alt buzzword sau acronim…
…ci este un concept cu numeroase merite in ceea ce priveste dezvoltarea sanatoasa a companiilor care au crezut in el. Acest buzzword a ajutat multe business-uri si companii dezvoltatoare de aplicatii IT si acum parca asteapta din umbra o redefinire, o finisare a conceptului astfel incat sa fie absorbit in strategia cat mai multor companii.
De cand acest buzzword a intrat in vocabularul multora dintre noi, alti astfel de termeni au intrat in lexicul industriei: ERM (enterprise relationships management), CEM (customer experience management), CMR (customer managed relationships) etc.
Un buzzword care iti este probabil familiar din tweet-uri…
posturi de pe anumite bloguri de profil, reclame, care promit:
- Optimizarea eforturilor;
- Vizibilitate in timp real;
- interactiune consistenta cu clientii
- Colaborarea intre departamente
- Viziuni holistice
- Productivitate crescuta
- Insigh-uri complete ale clientilor
- Maximizare ROI
Totul suna frumos in definitie, in promisiunile facute de diverse companii producatoare ale unor softuri de CRM, insa nu de putine ori implementarea conceptului este facuta in mod defectuos. Prima greseala a fost facuta de dezvoltatorii de aplicatii IT, care au transformatul conceptul intr-o aplicatie, pe care companiile au implementat-o fara a o integra intr-o strategie clara.
CRM: un buzzword cu un nou buzz
E timpul ca cei care inteleg prin CRM doar o aplicatie de „administrare” a relatiei cu cu clientii, sa isi schimbe radical „viziunea” si sa inteleaga odata pentru totdeau ca, pentru a fi o solutie pentru companii, CRM nu trebuie confundat strict cu aplicatia.