În ziua de azi când timpul trece cât ai clipi, comerțul online a prins un avânt fantastic ,ceea ce determină schimbări zilnice poate chiar și mai dese de atât. Astfel, trebuie luați în considerare o mulțime de factori pentru a te menține în fața concurenței. Să începem prin abordarea celei mai provocatoare strategii – de stabilire a prețurilor dinamice .
Pentru început, această strategie permite schimbări de preț în funcție de cererea pieței. Prin urmare, o strategie dinamică de stabilire a prețurilor este denumită și reevaluarea prețurilor în timp real, deoarece prețurile sunt extrem de versatile. Această metodă de stabilire a prețurilor este o opțiune „pentru a-ți asigura profitul afacerii tale”.
Oricât de tentant ar părea acest lucru, reevaluarea prețurilor nu este o treabă pe care să o tratezi superficial. Deci, să discutăm ce este esențial pentru stabilirea unei strategii de prețuri dinamice profitabile.
Prețurile tale sunt competitive?
O întrebare foarte bună pentru a începe. Nu o să îți vină să crezi cât de multe companii încep să schimbe prețurile fără a efectua mai întâi cercetări de piață.
S-ar putea să ai deja o reputație bună pe piață, dar, în prezent, te declari mulțumit de vânzările pe care le ai?
Nu uita că nu ești singur pe piață. Deci, fiecare modificare a prețului trebuie să înceapă prin a răspunde la una dintre cele mai importante întrebări. Îți cunoști cu adevărat concurenții? Prin aceasta, vreau să spun, ești conștient de poziția lor pe piață și unde te afli în comparație cu ei? Este crucial să știi nivelul la care te afli înainte de a începe să faci ceva în acest sens, pentru a îmbunătăți situația actuală. Și cum în orice schimbare trebuie să existe un punct de plecare, vom folosi ca punct de reper nivelul la care te situezi în momentul de față.
Unii ar putea avea probleme cu loialitatea clienților. Alții vor să crească vânzările devenind mai competitivi pe piață. În orice caz, trebuie să iei în considerare modul în care prețurile tale îți afectează vânzările.
Iată câteva informații despre cele mai recente cercetări privind comportamentul cumpărăturilor online.
Ce spun numerele?
Clienții doresc să pună mâna pe cea mai bună ofertă, indiferent dacă fac cumpărături online sau în magazine fizice. Prin urmare, au dezvoltat obiceiul de a compara prețurile înainte de a face o achiziție. Internetul a ușurat lucrurile. Cumpărătorii sunt destul de ocupați așa că nu o să stea să intre pe 5-10 site-uri să verifice prețul la mai mulți vânzători. Se vor folosi de diferite mijloace automate care le oferă comparații în timp real ale prețurilor de la mai mulți comercianți. Astfel vor găsi cele mai bune oferte online. Cu cât sunt mai mulți comercianți, cu atât este mai important să fii conștient de acțiunile lor. În acest fel, vei putea implementa o strategie dinamică de stabilire a prețurilor în afacerea ta.
Să punem acest lucru în cifre pentru a avea o imagine mai clară.
- 81% dintre cumpărători efectuează cercetări online înainte de a cumpăra un produs (Bizfeel)
- Chiar dacă consumatorii doresc să facă achiziția într-un magazin fizic, totuși își fac cercetările online mai întâi. Un studiu recent arată că 80% dintre consumatori compară prețurile din toate categoriile înainte de face cumpărături într-o locație fizică.
- Clienții tind să viziteze în medie cel puțin trei site-uri web înainte de a lua decizia de cumpărare. Cu cât sunt dispuși să cheltuiască mai mulți bani pe un produs, cu atât mai mult vor cerceta cele mai bune oferte online.
După cum poți vedea, cumpărătorii nu sunt atât de naivi. Deci, schimbarea aleatorie a prețurilor nu este o idee bună de adoptat. Acest lucru trebuie făcut cu atenție pentru a-ți putea maximiza profitul.
Scopul monitorizării prețurilor este de a obține informații despre costuri precise și actualizate. Apoi îl folosești pentru a-ți dezvolta strategia în ceea ce privește prețurile dinamice.
Nu trebuie să fii economist pentru a ști că vânzările scad atunci când prețul crește și invers. Nu este un secret faptul că oamenii caută opțiuni cât mai ieftine. Dar asta nu înseamnă că trebuie să reduci prețul doar de dragul de a fi cel mai ieftin de pe piață. Înainte de a decide să efectuezi orice modificare a prețurilor, trebuie să realizezi o analiză a competiției, în care să incluzi informații despre prețurile produselor, stocuri, oferte, public țintă etc. O analiză minuțioasă care îți poate furniza foarte multe detalii despre strategiile rivalilor tăi, dar care te poate pune în postura de a consuma foarte mult timp pentru a o duce la bun sfârșit. Și la modul în care se produc schimbările, practic ar trebui să fii online non-stop pentru a putea surprinde schimbările foarte rapid și a nu rămâne în urmă. Desigur că era digitalizării ne vine în ajutor.
Pentru a-ți ușura considerabil munca și pentru a putea fii mereu la curent cu schimbările a fost creat Pricevent un soft care urmărește zilnic în mod automat prețurile competitorilor și nu numai.
Să îți faci o afacere de succes și să îți păstrezi acest statut este o sarcină realizabilă pe termen lung. Nu există o soluție unică potrivită pentru toți. Singura modalitate de a găsi ce strategie de stabilire a prețurilor este cea mai potrivită pentru afacerea ta este să faci câteva teste. Trebuie să te gândești bine și să găsești ajutorul potrivit. În acest scop te invit să accesezi pricevent.com, pentru a putea beneficia de o perioadă de test gratuită și pentru a te convinge cât de mult contează să fii la curent cu schimbările din jurul tău.
„Cea mai nobilă căutare este căutarea excelenței.” – Lyndon B. Johnson