Iata mai jos tot ce trebuie sa stii despre cele mai importante trenduri de cautare, marketing digital si consumatori, alaturi de must-have-urile pentru marketerii digitali in 2023.
Inceputul lui 2023 este un moment excelent sa analizam schimbarile notabile legate de cautari si de comportamentele consumatorilor si sa planificam initiativele de marketing digital pentru anul pe care il avem in fata. In cele ce urmeaza vom discuta despre cele mai importante trenduri legate de consumatori, cautari si marketing , dar si despre aspectele must have pentru marketeri in 2023.
Trenduri de cautare: experienta si relevanta
In primul rand, este important sa intelegem cele mai importante schimbari ce au avut loc in 2022 cu privire la cautare si sa stim la ce ne putem astepta in 2023.
Google a lansat mai multe update-uri de algoritm in 2022, ce pot fi clasificate in trei categorii mari:
- Update-uri de baza – lansate pentru a face cautarea mai buna si mai sigura.
- Continut util – update-uri lansate pentru a face rezultatele cautarii utile si relevante.
- Experienta – update-uri lansate pentru a imbunatati experienta utilizatorului pe toate dispozitivele.
In mod clar, Google doreste sa recompenseze site-urile web care ofera experiente excelente pentru utilizatori.
Ceea ce inseamna ca va trebui sa oferi intotdeauna un continut relevant pentru interogarea lor. Cu alte cuvinte, experienta si relevanta sunt esentiale pentru a te clasa bine in cautari, atat in acest moment cat si in viitor.
In momentul in care incercam sa scriem reteta perfecta pentru strategiile de marketing prin cautare si elementele obligatorii pentru 2023, va trebui sa tinem cont de aceste doua ingrediente esentiale.
Trenduri legate de consumatori si informatii: reevaluarea prioritatilor
Analizand cele mai importante date privind interogarile de cautare din 2022 si informatiile utile impartasite de diverse organizatii, realizam cat de important este pentru branduri sa castige increderea clientilor lor.
Desi exista mai multe tendinte in discutie, ne vom concentra pe cinci dintre aspectele cheie legate de consumatori pe care va trebui sa le retii atunci cand iti creezi o strategie de marketing prin motoarele de cautare pentru 2023.
- Confidentialitatea si linistea. Consumatorii sunt ingrijorati cu privire la confidentialitate si sunt atenti la branduri pentru a se asigura ca datele lor nu sunt partajate.
- Publicitatea cu un scop. Consumatorii graviteaza catre brandurile care includ initiativele de sustenabilitate in eforturile lor de publicitate si marketing.
- Personalizarea. Google Shopping este un exemplu excelent de personalizare a experientelor pe baza locatiei, preferintelor, istoricului cautarilor etc.
- Direct catre consumator. O experienta mai vizuala si mai interactiva este esentiala pentru implicarea consumatorului.
- Analiza predictiva. Deciziile luate in cunostinta de cauza pe baza mai multor aspecte legate de date sunt si ele esentiale.
Intelegand trendurile si perspectivele consumatorilor, vom fi mai bine pregatiti pentru a evalua prioritatile de marketing, ceea ce ne ofera linistea ca tipul de publicitate pe care il facem este intentionat, personalizat si util pentru consumatori.
In continuare, vom analiza cinci trenduri esentiale de marketing, dar si modul in care putem folosi aceste tendinte in 2023.
Top 5 trenduri de cautare pentru 2023
La inceputul unui an nou in marketing, trebuie sa pornim cu dreptul si sa ne schimbam mentalitatea. Au trecut de mult vremurile in care conta densitatea cuvintelor cheie si conceptul potrivit caruia continutul este singurul important.
„Mai mult” nu mai inseamna „mai bine”. Astazi totul tine de prioritatea calitatii in fata cantitatii. Trebuie sa ne reevaluam prioritatile si sa ne ridicam la nivelul asteptarilor clientilor.
Iata mai jos cinci tendinte cheie si cele trei elemente obligatorii de care trebuie sa tinem cont pentru un 2023 de succes.
Trend 1. Multisearch – te ajuta sa cauti intr-un mod mai complex
Consumatorii aloca de obicei peste 82% din timpul lor descoperirilor. Google a lansat multisearch si a lansat mai multi algoritmi de sustinere in acest an, meniti sa schimbe modul in care descoperim si primim informatii.
Google testeaza in mod constant diferite formate pentru a afisa rezultate relevante ale cautarilor, obtinute din diverse surse, si care reflecta modul in care oamenii exploreaza o multime de subiecte.
Vestea buna este ca acum putem cauta prin diverse materiale, inclusiv videoclipuri, imagini, PDF-uri, text, limbi diferite etc.
Multisearch a deschis marketerilor cele mai mari oportunitati neexploatate, si putem vedea beneficiile directe ale acestora. Consumatorii pot face o poza si pot folosi Google Lens pentru a explora totul despre acea imagine.
Utilizand datele alaturi de imagini de inalta calitate, relevante si contextuale, Google poate ajunge mai rapid la cele mai relevante rezultate de cautare.
In 2023, specialistii bine pregatiti in marketing vor folosi toate tipurile de asset-uri, Google Vision API si datele despre entitati pentru a oferi cele mai relevante si calitative asset-uri.
Protectia si configurarea activelor digitale pentru descoperire este cheia care deschide toate usile si iti asigura succesul in 2023.
Trend 2. Continutul util – relevant, calitativ, accesibil, autorizat si experiential
Google si-a actualizat recent regulile de evaluare a calitatii si sistemul de continut util. Cea mai simpla modalitate de a evalua daca ai un continut util este acoperirea punctelor de contact critice si a micro-momentelor.
Continutul util este unul usor disponibil clientilor in toate punctele de contact digitale, reducand astfel la minim nevoia acestora de a cauta in alta parte.
Update-ul Google privind continutul util este un algoritm de invatare automata care continua sa se antreneze pe baza seturilor de date din rezultatele cautarii. Este un semnal la nivel de site, astfel ca daca pe un domeniu exista prea multe pagini de calitate redusa (de exemplu, pagini duplicate, subtiri sau create exclusiv pentru a obtine un ranking bun pe motoarele de cautare), exista un risc serios ca performanta ta de cautare organica sa fie afectata.
In 2023, marketerii prin motoarele de cautare trebuie sa se asigure ca au un continut detectabil relevant, informativ, calitativ, autorizat si experiential.
Motoarele de cautare vor recompensa afacerile pentru distribuirea de continut informativ si de calitate. Astfel, bandurile trebuie sa-si imbunatateasca in mod semnificativ vizibilitatea online, partajand in primul rand continut de actualitate.
Strategia de continut trebuie sa includa toate tipurile de continut, inclusiv videoclipuri, review-uri despre produse, intrebari frecvente, imagini relevante, PDF si sfaturi ale expertilor.
De asemenea, brandurile trebuie sa cartografieze continutul actual in punctele de contact ale calatoriei clientilor si sa se straduiasca sa acopere toate lacunele in materie de continut.
Trend 3. Experienta omnicanal
Majoritatea consumatorilor trec de la un device la altul, astfel ca este important sa aiba parte de o experienta coerenta si unitara in toate punctele de contact.
Pentru a oferi o experienta omnicanal fara intreruperi in 2023 este necesara centralizarea informatiilor esentiale despre afacere si distribuirea acestora pe toate canalele de marketing.
Viteza schimbarii intre canale construieste increderea consumatorilor. De exemplu, informatiile de pe site trebuie sa se modifice imediat atunci cand compania decide sa isi schimbe profilul de pe Google Business sau informatiile de pe profilul social.
Odata cu lansarea Google Analytics 4, Google antreneaza cu atentie specialistii in marketing sa se concentreze pe comportamentul si atribuirea clientilor din diverse canale si nu doar de pe canalul pe care s-a facut ultimul clic.
Descoperirea continutului, o experienta buna de utilizare a site-ului web si sanatatea site-ului vor deveni, de asemenea, aspecte must-have pentru 2023.
Daca informatiile nu pot fi accesate cu crawlere si indexate, ele nu vor fi disponibile consumatorilor, ceea ce le va face inutile. Intr-o perioada in care economia are un ritm mai lent, iar bugetele sunt tot mai reduse, agentii de marketing trebuie sa acorde prioritate initiativelor tehnice SEO pentru a obtine rezultate bune.
Trend 4. Personalizarea si localizarea
Consumatorii cauta informatii in functie de interes, locatie, precum si de alti factori cunoscuti si necunoscuti. E mai probabil pentru cumparatorii online sa cumpere de la branduri cu o prezenta locala puternica si cu o implicare reala fata de consumatorii lor.
De aceea, este important sa ne asiguram ca strategiile globale de marketing prin motoarele de cautare sunt personalizate in functie de locatie.
Google potriveste imaginile cu intentia cautarii, deoarece astazi, aproximativ 36% din ecranul mobil este ocupat de imagini. De aceea, afacerile locale trebuie sa tina cont de urmatoarele aspecte:
- Raspunsul la intrebarile frecvente.
- Furnizarea de informatii si imagini locale relevante.
- Asigurarea unor experiente omnicanal extraordinare pentru consumatori.
Cautarea locala continua sa fie extrem de strategica pentru Google, insa motorul de cautare se distanteaza de cautarea locala ca generator de bani (factor determinant de reclama) si se concentreaza mai mult pe cautarea de produse. Ceea ce inseamna un sprijin si mai mic pentru SEO-ul local si pentru afacerile locale.
Google isi va dezvolta si mai mult cautarea de produse si paginile cu rezultatele cautarilor (SERP) pentru a concura mai bine cu Amazon si pentru a fi utilizat mai mult pentru cautari de produse. Retailerii sunt advertiserul numarul unu in online, iar Google doreste sa pastreze si sa inmulteasca acesti bani. De aceea, vom vedea un inventar mai mare de produse locale in timp real online, inclusiv de la retailerii mai mici.
Desi localizarea este extrem de importanta, pentru 2023 personalizarea informatiilor in functie de preferintele consumatorilor va deveni si ea o necesitate. Utilizarea platformelor de date despre clienti pentru a securiza preferintele si pentru a crea continut si campanii bazate pe datele clientilor va fi, de asemenea, un aspect esential in aceasta zona.
Trend 5. Marketingul prin influenceri si construirea unei comunitati experte
Marketingul prin influenceri ia o amploare vertiginoasa, crescand mai rapid decat marketingul pe retelele de socializare.
Consumatorii priceputi sunt atenti la informatii si urmaresc opiniile experte ale influencerilor in care au incredere inainte de a lua decizii de cumparare.
Exista deja diferite canale de social media care posteaza informatii despre review-urile expertilor sau ale comunitatii, iar videoclipurile interactive functioneaza foarte bine.
In 2023 brandurile vor fi avantajate daca:
- isi construiesc o comunitate experta de influenceri.
- furnizeaza cel mai informativ si util continut, in cel mai interactiv format.
- aliniaza diferite KPI-uri – precum implicarea si click-urile, pentru a masura succesul.
Unele dintre modificarile facute de Google in SERP sunt determinate de popularitatea pe TikTok, inclusiv de impulsul de a face cautarea mai vizuala.
In consecinta, Google va evidentia mai mult continutul vizual si probabil ca va muta accentul de pe review-uri (desi nu in scopuri de ranking).
Google isi va intensifica si actiunile de combatere a fraudei in review-uri, continuand astfel sa prinda in plasa sa si review-uri „nevinovate”.
Marketerii locali vor trebui sa pastreze un flux continuu de review-uri Google si sa fie pregatiti efectiv sa piarda un procent din review-uri din cauza filtrarii Google bazata pe inteligenta artificiala.
Top 3 strategii must-have pentru a te mentine in top
Vom discuta in continuare despre principalele zone de focus la nivel de strategie pentru a profita de trendurile de mai sus.
1. Informatiile de afaceri
Economia globala da semne de incetinire. In acest context, in 2023 va fi esential sa faci toate eforturile pentru a obtine informatii si actiuni de business din cele mai relevante puncte de date.
Fii cu ochii pe trendurile din piata, pe evaluarea comparativa competitiva, pe comportamentul clientilor, dar si pe prioritizarea canalelor si a obiectivelor, printre altele.
Afacerile mai bine pregatite se vor orienta catre informatii de business pentru a gasi cele mai critice informatii, acordand prioritate continutului si activelor de calitate si bazandu-si deciziile pe ceea ce este cel mai important, pornind de la date reale.
2. Inteligenta artificiala si invatarea automata
In 2023, inteligenta artificiala dublata de invatarea automata va deveni o strategie obligatorie pentru a rezolva probleme complexe de marketing. Continutul generat de AI (de exemplu, ChatGPT) a devenit o caracteristica mult mai importanta a marketingului digital si de continut, inclusiv pentru cautarile locale.
De asemenea, Google foloseste invatarea automata pentru a traduce automat si rapid orice limba. De la cautarea vizuala pana la generarea automata si traducerea continutului, vom asista la folosirea excesiva a mai multor modele AI, precum GPT-3 (si in curand GPT-4), pentru a rezolva probleme complexe.
3. Planul de succes
Nu in ultimul rand, in 2023 mai putin va insemna mai mult. Secretul pentru a castiga va fi definirea si alinierea intre obiectivele de afaceri, factorii cheie (canale), parametrii importanti care trebuie urmariti si solutiile care te vor ajuta sa ajungi la acesti parametri.
Sursa: https://searchengineland.com/search-marketing-trends-must-haves-2023-390308