Aplicatii mobile de CRM: Provocarea continua

Aplicatii mobile de CRM ce inca nu au cunoscut maturitatea

In fiecare an, se pare, un expert CRM vine sa decreteze anul in curs ca fiind cel al aplicatiilor mobile. In ciuda eforturilor care sunt depuse in industria aplicatiilor CRM, solutiile mobile mai au nevoie de imbunatatiri pana a ajunge la nivelul de maturitate pe care il tot promit expertii.

Principalele piedici in dezvoltarea de aplicatii mobile de CRM sunt reprezentate de diferitele platforme pe care se instaleaza, de operatori, de incompatibilitatea cu alte aplicatii sau dispozitive.

Din pacate, nevoia de mobilitate a consumatorilor si ale angajatilor companiilor nu tine cont de piedicile care apar in industria aplicatiilor mobile. Numai in prima jumatate a lui 2010, au fost vandute la nivel mondial aproximativ 119 milioane de smartphone-uri, cu 56% mai multe decat in aceeasi perioada a anului 2009.

Implementarea de aplicatii mobile de CRM in era tehnologiei mobile

Pe masura ce tehnologia mobila se dezvolta si apar noi device-uri care incorporeaza din ce in ce mai multe functii, CRM-ul cunoaste noi provocari. E intr-adevar foarte greu sa tii pasul cu o industrie care se schimba parca peste noapte.

Indiferent de dispozitivele si  platformele de instalare, indiferent de ce aplicatii mobile de CRM aleg companiile, mutarea solutiilor software pe gadget-urile mobile este un proces prin care trebuie sa treaca majoritatea companiilor.

Pentru a putea observa efectele implementarii solutiilor mobile de management al relatiei cu clientii, ma voi opri putin asupra exemplului dat de un lant hotelier extins in numeroase tari si anume: Mandarin Oriental Hotel Group (MOHG).

Implementarea de aplicatii mobile de CRM in cazul unui lant hotelier

Cand MOHG si-a ales furnizorul de solutii CRM in 2007, a avut grija ca acesta sa ii ofere posibilitatea incorporarii in viitorul apropiat a aplicatiilor mobile. In 2009, s-a inceput implementarea solutiei mobile, care urma sa vina in ajutorul unor clienti si angajati ale caror nevoi si asteptari au crescut odata cu tehnologia.

S-a creat un site adaptat platformelor mobile care a reusit sa faca fata exigentelor clientior si in acelasi timp s-a inceput dezvoltarea unei aplicatii pentru Iphone. Disponibila prin iTunes Application Store, aplicatia va veni in ajutorul clientilor prin urmatoarele functii: posibilitatea de a face rezervari in timp real de pe iPhone-ul personal, de a cauta informatii despre hotel, de a accesa un ghid de destinatii etc. Aplicatia vine in acelasi timp si in ajutorul angajatilor prin monitorizarea permanenta a actiunilor clientilor.

Bazandu-se pe propria experienta, Oberli, vicepresedintele de e-commerce al MOHG, ne transmite sa fim atenti cand alegem momentul pentru a face implementarea solutiilor mobile. Daca nu suntem pregatiti pentru a oferi o experienta optima clientilor si angajatilor pe dispozitivele mobile mai bine amanam implementarea aplicatiei mobile. E important de asemeni sa gasim solutia cea mai buna in functie de caracteristicile brandului propriu si al afacerii pe care o conducem.

 

Anterior

Urmator

Submit a Comment