Cele mai bune practici pentru marketingul digital

Marketingul nu e ceva nou. El exista de sute de ani, doar ca abia in ultimii ani, aproape fiecare afacere a inceput sa investeasca in marketingul digital.
Iata mai jos care sunt cele mai bune practici de marketing digital.

1. Identifica publicul tinta

Inainte de a incepe sa te gandesti la campania de marketing digital potrivita pentru produsul tau, primul pas este definirea publicului tinta. Stabileste care este obiectivul campaniei: obtinerea de noi clienti, recastigarea unor clienti vechi, sau retinerea clientilor actuali?
Mesajul campaniei tale si oferta de afaceri trebuie sa se schimbe in functie de publicul tinta. Clasificarea corecta a publicului va face ca mesajul tau sa fie mai relevant si mai specific.

2. Dezvolta o strategie de marketing de continut

Promovarea corecta a continutului poate atrage mai multi clienti potentiali (prospecti). De asemenea, ii poate trece prin palnia de marketing pentru a-ti stimula vanzarile si afacerea. De aceea, crearea de continut a devenit un aspect extrem de important in marketingul digital.
Pentru a reusi sa faci asta, va trebui sa iti duci continutul in afara unui blog sau articol. Desi blogging-ul este un instrument util de marketing, el nu reprezinta imaginea completa a marketingului de continut. Marketingul de continut este o tehnica full-funnel ce iti impune sa oferi clientilor continut de calitate, pe tot parcursul calatoriei lor.

3. Construieste continut relevant

Cei mai multi specialisti in marketingul digital au inteles ca intregul continut creat pentru diverse audiente ar trebui construit cu gandul la o solutie. Crearea de continut relevant este considerata de fapt cea mai eficienta tactica SEO de aproape 72% dintre agentii de marketing digital.
Continutul relevant ii ajuta pe clienti sa se conecteze cu beneficiile reale ale unor trenduri, produse sau servicii importante.

Acest continut poate fi sub forma de postari pe blog, articole, prezentari whitepaper sau seminarii web. Aceasta practica este valabila in special pentru companii Business-to-Business sau B2B.
Clientii B2B nu cauta doar cele mai noi utilaje si gadgeturi in mediul online. Ei au de fapt nevoie de solutii care sa-i ajute sa-si atinga obiectivele de afaceri, iar continutul informativ ii ajuta sa gaseasca ceea ce cauta.

4. Include tactici SEO

Rezultatele cautarii online sunt generatorul numarul unu de trafic catre multe site-uri web. Mai mult decat atat, cautarile pe net depasesc retelele sociale cu un procent uluitor de 300%. Si cand te gandesti ca Instagram parea puternic…
Pentru ca din ce in ce mai multi oameni se bazeaza pe Google si Bing pentru a gasi raspuns la toate intrebarile pe care le au, optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) a devenit unul dintre cele mai profitabile domenii ale marketingului digital. Dar imbunatatirea rankingului site-ului nu este intotdeauna o misiune usoara.

Construirea unui plan de actiune SEO/SEM necesita serviciile unor specialisti in SEO bine pregatiti. Cand vei fi convins ca echipa ta este suficient de pregatita, vei vedea ca genereaza cele mai bune ROI-uri.
Implementarea SEO/SEM implica analize profunde pentru optimizarea reach-ului cautarii, intelegerea nuantelor algoritmilor de cautare si cunoasterea celor mai bune strategii de plasare a continutului.

5. Incearca marketingul omnicanal

Poate suna complex, dar marketingul digital omnicanal inseamna pur si simplu publicitate pe mai multe platforme. Acest tip de marketing creeaza o serie de puncte de contact intre tine si clientii potentiali. Ideea generala a marketingului omnicanal este sa iti duca mesajul de business pe o multitudine de platforme.
Cercetarile sugereaza ca utilizarea marketingului omnicanal produce:

  •  Un angajament mai mare. Folosirea unui angajament single-channel intr-un flux de lucru automatizat a atins o rata de angajament de numai 5,4%; in timp ce in cazul utilizarii a 3 sau mai multe canale s-a obtinut o rata de 18,96%.
  •  Cresterea frecventei achizitiilor. S-a constatat, de asemenea, ca atunci cand clientii au interactionat cu 3 sau mai multe canale, au cumparat cu 250% mai frecvent.
  •  O valoare medie mai mare a comenzii. Atunci cand clientii s-au implicat in campanii care au 3 sau mai multe canale, au fost mai predispusi sa cheltuie in medie cu 13% mai mult.
  •  Rate mai mari de retentie a clientilor. Clientii care au interactionat cu 3 sau mai multe canale au avut cu 90% mai multe sanse de a repeta experienta de cumparare.

6. Foloseste date exacte

Stiai ca in decurs de numai un an, aproximativ 20 – 30% dintre adresele de e-mail au devenit invechite? O campanie eficienta bazata pe date depinde in mare masura de acuratetea datelor. “Curatarea datelor” necesita eliminarea informatiilor inexacte, a erorilor de scriere, a erorilor de sintaxa si multe altele. De asemenea, la fel de importanta este adaugarea de informatii relevante la datele existente. Campaniile de marketing digital de succes se bazeaza in mare masura pe tehnicile de curatare a datelor.

Detaliile utilizatorilor – adrese fizice, numere de contact, informatii sociale si multe altele – pot face ca datele sa fie targetate precis si responsiv. Astazi, exista chiar companii specializate pe igiena regulata a e-mailului si pe adaugari de e-mailuri, pentru a asigura acuratetea si integritatea datelor pe care le folosesti.

7. Foloseste campanii prin email

Daca ai impresia ca marketingul prin e-mail este putin old-school, gresesti. E-mailul e bine merci si reprezinta o parte esentiala a strategiei tale de marketing digital. Tot ce trebuie sa faci este sa il utilizezi eficient, iar el va aduce rezultate uriase afacerii tale.
Potrivit unui studiu realizat de DMA si Demand Metric, e-mailul are o rentabilitate medie a investitiei (ROI) de 3.800%-4.400%. Iar aceasta cifra este de patru ori mai mare decat rentabilitatea investitiei pe orice alt canal de marketing!
Desigur, pentru a obtine aceste rezultate va trebui sa stapanesti aspectele elementare.
Iata ce inseamna asta:

  •  Asigura-te ca e-mailurile ajung efectiv in inboxul unui potential client si nu in folderul spam. – Alege un subiect puternic si personalizat, pentru a determina clientii sa deschida emailul.
  •  Genereaza interactiuni prin e-mail, astfel incat destinatarul sa poata face actiunile pe care ai vrea sa le faca.
  •  Automatizeaza intregul proces si mareste-ti astfel eficienta.

8. Foloseste chatboti

Chatbotii sunt cea mai convenabila modalitate prin care clientii noi pot interactiona cu afacerea ta. Ei sunt linia directa dintre problema consumatorului si solutia pe care o poate oferi afacerea ta.
Chatbotii au functii personalizabile ample si actiuni de automatizare usor de utilizat. Din acest motiv, ei pot simula o conversatie in-person intre clientii potentiali si agentii de vanzari. Chatbotii imbunatatesc experienta utilizatorului si simplifica procesul de vanzare.

Cu toate acestea, simularea si automatizarea conversatiilor prin intermediul tehnologiei vine la pachet cu provocari unice. De pilda, daca chatbotii nu sunt folositi corect (nu au un script logic), ei nu vor reusi sa ofere experiente lipsite de intreruperi, consecvente si eficiente.
Chatbotii te ajuta sa iti automatizezi afacerea si iti reduc volumul de lucru. Ei permit in plus afacerii tale sa prospere. Chatbotii se asigura ca rezolva majoritatea intrebarilor potentialilor clienti pana in momentul in care acestia ajung sa interactioneze cu echipa de vanzari.

Care sunt beneficiile marketingului digital?

O prezenta digitala puternica iti poate ajuta afacerea in nnumarate moduri:

  •  Va facilita construirea notorietatii si angajamentului inainte si dupa vanzare. In plus, te va ajuta sa convertesti noii cumparatori in clienti fideli.
  •  Va declansa raspandirea publicitatii din-gura-in-gura si distribuirea in social media pentru a te ajuta sa iti extinzi si mai mult prezenta.
  •  Va scurta calatoria cumparatorilor prezentand ofertele potrivite la momentul potrivit si la locul potrivit.

Sursa: https://www.thinkful.com/blog/digital-marketing-best-practices/

Anterior

Urmator

Submit a Comment