Continutul vizual – un instrument esential de marketing digital

Creierul uman are nevoie de numai 13 milisecunde pentru a procesa o imagine, in timp ce pentru a prcesa cuvinte este nevoie de aproximativ 250 de milisecunde. Prin urmare, este esential sa folosesti un marketing vizual puternic pentru a iesi in evidenta in lumea moderna de business, pentru ca in lumea online fiecare secunda conteaza.

Marketingul digital este unul dintre cele mai eficiente moduri prin care o companie se poate detasa fata de concurenta din online. Insa vorbim despre un domeniu competitiv, in care fiecare companie recunoaste puterea optimizarii pentru motoarele de cautare, incepand de la corporatii gigantice si ajungand pana la magazine locale si afaceri mici de comert electronic.
Intr-o lume in care atragerea atentiei oamenilor trebuie sa fie instantanee, continutul vizual face diferenta. Urmeaza sfaturile de mai jos pentru a putea stapani mai bine continutul vizual pentru strategia ta de marketing digital.

Imagini puternice ale produselor

Daca domeniul tau de activitate este vanzarea de produse fizice, imaginile pe care le folosesti pentru marketing sunt esentiale pentru conversiile vanzarilor si pentru a construi increderea consumatorilor in brandul tau. Include cat mai multe fotografii si videoclipuri pentru fiecare produs, insa este extrem de important sa ai mereu grija sa fie de cea mai inalta calitate si coerenta.
Foloseste echipamente de inalta calitate si creaza un mediu in care poti face fotografii din acelasi unghi pentru mai multe produse.
Atunci cand incearca sa-si amplifice prezenta brandului prin imagini, companiile trebuie sa aiba un impact cat mai mare cu putinta. Nu te teme sa „exagerezi” cand vine vorba de folosirea fotografiilor. Daca folosesti imagini atragatoare in eforturile tale de branding, ai mai multe sanse ca oamenii sa vrea sa vada mai multe dintre ele. Utilizarea unor imagini de calitate slaba va contribui putin la imbunatatirea conversiilor in urma eforturilor de marketing digital, deoarece clientii potentiali te vor percepe ca nefiind demn de incredere.

Utilizarea eficienta a retelelor sociale

CHIANG MAI, THAILAND – AUG 26, 2018: A woman holds Apple iPhone X with Instagram application on the screen at cafe. Instagram is a photo-sharing app for smartphones.

Elementele vizuale ce tin de marketingul digital trebuie sa acopere mai mult decat produsele sau serviciile pe care le oferi, iar retelele sociale sunt o modalitate excelenta de a stimula interesul pentru brandul tau. Companiile care folosesc eficient publicitatea in social media pentru a genera notorietatea brandului isi pot creste vanzarile cu 23%.
Nu mai exista secrete cu privire la impactul pe care il poate avea social media asupra eforturilor de marketing digital ale unei companii, insa exista cateva modalitati de a-ti urca brandul deasupra competitorilor folosind elemente vizuale pe aceste platforme.
De asemenea, iti permite sa fii creativ si sa produci continut distractiv, captivant si de impact din punct de vedere vizual, pentru a atrage utilizatorii retelelor sociale catre brandul tau. Acest lucru se poate face prin utilizarea de culori vibrante, mesaje puternice, comentarii pe probleme sociale sau poate un videoclip care sa atraga atentia.
Imaginile trebuie sa ramana coerente in toate comunicarile de brand. Daca treci prea frecvent de la un stil de continut pentru social media la un altul, poti indeparta clientii si poti trimite mesaje confuze.

Crearea unei strategii de continut vizual

Pentru a asigura coerenta continutului vizual pe care il creezi si il distribui in eforturile tale de marketing digital, trebuie sa ai o strategie pe care sa o urmezi.

  •  Incepi prin a identifica acel continut vizual care crezi ca va adauga valoare brandului tau si care te va ajuta sa iti transmiti identitatea. De asemenea, gandeste-te ce anume vrei sa obtii cu un anume continut vizual in scopuri de marketing digital – vrei mai mult trafic, mai multe intrebari, mai multe conversii sau promovarea brandului?
  •  Fa cercetari de piata in randul clientilor tai: care sunt datele lor demografice si cum poti creste implicarea cu acestia?
  •  Dupa ce iti cunosti publicul si tipul de continut pe care il vei crea, este important sa urmezi strategia respectiva si sa stabilesti unde vrei sa iti postezi imaginile. Pentru imaginile produselor, site-ul tau web sau pietele online vor dicta tipurile de elemente vizuale pe care le creezi, in timp ce social media, site-urile web sau continutul promotional iti va permite o flexibilitate creativa mai mare.
  •  Creaza imagini de cea mai buna calitate posibila cu bugetul tau de marketing digital, ceea ce poate insemna o abordare DIY sau angajarea unui fotograf profesionist, videograf sau designer grafic pentru a te ajuta sa te remarci.
  •  Masoara-ti rezultatele. Acesta este cel mai bun mod de a vedea ce functioneaza si ce nu si cum iti poti imbunatati comunicarea vizuala prin masuratori in raport cu KPI-urile.

Ce tipuri de continut vizual ar trebui sa creezi?

O parte a strategiei tale de continut vizual va fi sa decizi ce tipuri de imagini vrei sa creezi si sa partajezi. De exemplu, daca strategia ta vizeaza un marketing de lux, high-class, atunci folosirea GIF-urilor ca parte a continutului tau vizual online ar putea descuraja clientii, dar daca esti un brand tanar si plin de energie, GIF-urile pot fi perfecte pentru implicarea in social media.
Iata care sunt principalele tipuri de continut vizual si cum le poti folosi cel mai bine.

Videoclipuri

Un cuvant pe care il vei intalni frecvent in marketingul digital este “implicarea” si exista putine moduri mai bune de a crea implicare in continutul vizual decat videoclipurile.
De la crearea unui demo de produs care prezinta caracteristicile produselor tale, pana la un discurs in fata camerei al CEO-ul companiei despre modul in care a depasit provocarile, videoclipul este un instrument excelent pentru a transmite clientilor mesaje complicate intr-un mod rapid.

 

Tipurile de videoclipuri eficiente in marketingul digital sunt:

  •  Tutoriale si instructiuni;
  •  Studii de caz;
  •  Webinarii si discutii;
  •  Imagini din culise pentru a prezenta modul in care functioneaza compania ta;
  •  Testimoniale ale clientilor;-
  •  Interviuri;
  •  Reclama de brand;
  •  Animatii.
Fotografii si imagini statice

Fotografiile si imaginile digitale sunt instrumente puternice in arsenalul unui profesionist in marketing digital, pentru ca acestea pot fi utilizate intr-o varietate de moduri. De la un plus de viata adaugat unei postari de social media, pana la plasarea produselor in situ, existenta ca sursa de inspiratie sau transmiterea mesajului brandului dintr-o singura privire, fotografiile dau viata si aduc culoare continutului tau.
Fotografia de inalta calitate poate prezenta oameni interactionand cu produsele si serviciile tale si este utila pentru comunicarea vizuala, incepand de la site si social media, pana la marketing tiparit.

Companiile pot folosi fotografii in urmatoarele moduri pentru marketingul digital:

  •  Imagini de produs;
  •  Imagini de brand si postari in social media;
  •  Reclame afisate;
  •  Slideshow-uri;
  •  Bloguri.
Infografice

Infograficele sunt o modalitate excelenta prin care companiile pot partaja cu clientii lor informatii dintr-o singura privire. Ele folosesc date, liste, diagrame si grafice pentru a transmite o gama variata de mesaje. Poate fi vorba despre listarea realizarilor, variatiile de produs, recomandari si instructiuni, precum si comparatii care prezinta produsul unei companii intr-o lumina mai buna decat concurenta.

Infograficele sunt bune pentru urmatoarele scopuri de marketing prin continut vizual:

  •  Vizualizarea datelor, in special daca ne referim la grupuri mari de date.
  •  Evidentierea cauzelor si actiunilor intreprinse.
  •  Extragerea de citate si mesaje in imagini.

Continutul vizual poate face diferenta

Peste 65% dintre utilizatorii de Twitter sunt cititori care parcurg rapid continutul, ceea ce inseamna ca se uita rapid peste feed pana cand gasesc ceva care le atrage atentia, cum ar fi o imagine puternica. Cunoasterea puterii continutului vizual ar trebui sa determine strategia ta de marketing digital, astfel incat aceasta sa includa cat mai multe imagini cu putinta, pentru a creste implicarea si pentru a stimula vanzarile sau intrebarile clientilor.
Imaginile tale nu trebuie sa aiba doar un standard ridicat, ci trebuie sa fie si adecvate pentru piata pe care o targetezi, sa fie aliniate cu strategia ta si sa fie masurabile, pentru a prezenta rezultatele rentabilitatii investitiei.

Sursa: https://techdayhq.com/community/articles/how-visual-content-is-an-essential-digital-marketing-tool

Anterior

Urmator

Submit a Comment