Revolutie in materie de vanzari produse
In aceasta era a transparentei, a clientilor sociali al carui grad de informare e din ce in ce mai ridicat, in era numarului parca nelimitat de alternative, rolul agentilor de vanzari nu mai este de a vinde produse/servicii ci de a vinde experiente.
Au apus demult zilele in care Marketingul si Vanzarile puteau face promisiuni fara a tine cont de capacitatea companiei de a le respecta. Clientii, in afara faptului ca au devenit foarte sceptici, au la indemana un numar mare de modalitati de exprimare a nemultumirilor.
Pe langa produsul sau serviciul care trebuie sa fie in concordanta cu asteptarile lor sau chiar sa le depaseasca, clientii vor cere mereu ceva in plus pentru a deveni clienti loiali ai companiei tale.
Procesul de vanzari produse in plina transformare
In primul rand trebuie sa fii constient ca relatia dintre tine si clienti nu se limiteaza la o simpla tranzactie. Clientii nu cumpara un produs, un obiect, cumpara o promisiune… In marea de oferte existente pe piata, promisiunea celei mai bune experiente depaseste ca impact promisiunea celui mai bun produs. Clientul trebuie sa fie sigur ca procesul de cumparare, produsul cumparat si relatia ulterioara cu cei care i-au vandut acel produs – adica intreaga lui experienta – vor fi ireprosabile.
Daca e sa vorbim despre procesul propriu-zis de vanzari produse, experienta premergatoare tranzactiei propriu-zise trebuie sa fie una fara cusur, adaptata nevoilor si asteptarilor in crestere ale consumatorilor. Pentru a oferi o experienta completa unui client, statutul agentului de vanzari trebuie sa fie repozitionat la nivelul de consilier.
Principii pentru imbunatatirea procesului de vanzari produse
De fapt, a venit timpul ca intregul proces de vanzari produse sa fie regandit,astfel incat sa se atinga obiectivul mai sus mentionat.
Cateva principii care te pot ajuta in regandirea procesului de vanzare:
- Informeaza-ti clientii! Ofera-le cat mai multe informatii relevante clientilor tai astfel incat acestia sa ia decizia de cumparare in cunostinta de cauza.
- Arata-le clientilor cat de importante sunt pentru tine problemele lor si ofera-le solutii personalizate.
- Da-i senzatia de putere clientului! Fa-l sa creada ca el detine controlul si cu siguranta lucrurile vor decurge in avantajul tau.
- Asigura-te ca experienta de cumparare decurge cat mai simplu pentru clienti.
- Ofera-le clientilor tai o experienta cat mai autentica, astfel incat sa simta ca vor cumpara de la oameni, nu de la compania X.
Vanzari produse in maniera personalizata
Toate aceste principii trebuie aplicate inainte de a se incheia procesul de vanzare-cumparare. Astfel, clientul va trai o experienta placuta chiar inainte de a cumpara produsul, dandu-i acestuia un spor de valoare.
Intrebarile pe care e necesar sa ti le pui pentru a vedea in ce masura trebuie sa iti “ajustezi” activitatea de vanzare sunt urmatoarele: Cu ce impresie a ramas clientul in urma cumpararii? Cat timp isi va aminti aceasta experienta?
Majoritatea experientelor de cumparare a unui produs sunt plictisitoare. De ce sa nu faci tu din actiunea de cumparare a produsului tau o experienta memorabilia pentru client? Cu siguranta beneficiile nu vor intarzia sa apara.